Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

SEGA: 'Dreamcast kwam te vroeg'


Door Rene Groen op 05-07-2008 om 11:12
Bron: Technology Times Online

Veel van de nieuwe generatie gamers zullen de Dreamcast naam wel kennen, maar er niet op gespeeld te hebben. Dit is ook niet zo heel gek, de console verdween van de markt en SEGA legt nu uit waarom.

Masanao Maeda geeft aan dat het idee van SEGA op een console simpelweg te vroeg werd gerealiseerd. Ze waren het eerste met 16-bit graphics en internet op een console, maar kwamen hier eigenlijk te vroeg mee op de markt. Uiteindelijk wist SEGA de console niet op de markt te houden en besloten ze in 2001 om de ondersteuning volledig te stoppen.


11:16  Noel Gallagher: 'Games zijn deels schuldig'
11:08  Geen trophies in Race Driver: GRID
 Reacties (40)
 Pagina: 1 | 2
Gast (82.173.92.xxx) op 05-07-2008 om 11:58
Nee, niet te vroeg, ik heb hem gehad,geweldige technisch vooruitstrevende console die niet is door gebroken omdat Sega niet voldoende devs achter zich kreeg en Sega niet het kapitaal had voor een lange alles omvattende reclame campagne. Sony had gewoon de zaken beter voor elkaar, bakken met geld meesterlijke reclames, en de devs ontwikkelden maar wat graag voor Sony.
Ik had het Sega gegunt dat ze waren doorgebroken met de Dreamcast, geweldig apparaat.

Gast (84.26.138.xxx) op 05-07-2008 om 12:02
Dreamcast kwam te vroeg.... verklaring komt te laat.

Gast (84.29.232.xxx) op 05-07-2008 om 12:12
Met meer 3rd party support en een betere reclame campagne was het een geduchte concurrent geweest voor de ps2.

sidar op 05-07-2008 om 12:19 [Niv: 49 / Exp: 2463]
Uhm....Nintendo was de eerste met SNES die iets met online deed.
its called:
Satellaview

kletske op 05-07-2008 om 12:27 [Niv: 4 / Exp: 209]
hmmz, de Dreamcast was er niet te vroeg, het was trouwens een superieur toestelletje, heb de console en vershillende games, alsook een hoop randaparatuur. Dat deze console flopte, is meer de reden dat destijds de Saturn te vroeg is uitgebracht geweest volgens mij...toen deze laatste werd uitgebracht wou men Sony met zijn playstation voor zijn, het was ook een duur toestel, de eerste games erop zaten vol fouten (oa pop ups en dergelijken). Neem daar nog es bij dat de playstation goekoper was, en het onheil was geschied, SEGA had zijn slechte naam op gebied van consoles, als men toen een maand of 3 had gewacht, met het uitbrengen van die Saturn, waren deze fouten weg, en dan had het waarschijnlijk anders gelopen voor SEGA...

Gast (84.85.237.xxx) op 05-07-2008 om 12:28
Ja maar dreamcast was de eerste console waarbij het online gedeelte ook echt goed werkte.

Ik vind het inderdaad ook erg jammer dat Sega was gestopt was met de Dc.
Hadden ze er een DvD ingebouwd plus een goede marketing gekregen dan hadden ze een stuk verder gekomen.

Jammer.... :( :(


kletske op 05-07-2008 om 12:39 [Niv: 4 / Exp: 209]
njah, jammer is het wel, en inderdaad het was geen DVD drive maar een GDA, maar ik denk dat dat op die ogenblik meer dan genoeg was. Het online gedeelte van die Dreamcast was inderdaad al zeer goed, kijk maar naar "Phantasy Star Online".

sidar op 05-07-2008 om 13:02 [Niv: 49 / Exp: 2463]
Sony heeft ze vermoord....So veel promises and hype....=( wou dat sega nog in de race was.

zuzek op 05-07-2008 om 13:18 [Niv: 20 / Exp: 1024]
Dreamcast altijd ontzettend zonde gevonden, sommige fantastische games en met de generatie van toen torenhoog boven de rest uit stijgend. Het is gewoon jammer dat Sega er niet meer van heeft kunnen maken. Pareltjes zoals Shenmue zijn er deze dag eigenlijk niet meer.

irq10 op 05-07-2008 om 13:20 [Niv: 59 / Exp: 2956]
@ Sidar

Tuurlijk niet man. Omdat gamers sony boven sega verkozen wil niet zeggen dat sony ze vermoord heeft. Net begonnen met gamen zeker ?

Dreamcast was een geniaal product, alleen ZEER makkelijk om copieen ermee af te draaien. Devs liepen ervan weg vanwege piraterij en geen DVD opslag.

VMU was een briljante toepassing.


Joni Philips (Eindredacteur) op 05-07-2008 om 13:42 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
SEGA heeft er gewoon veel te snel de plug uitgetrokken. Ze zaten op 10,5 miljoen na 1,5 jaar (tov US en EU launch). Uiteindelijk, vergelijk het met de cijfers van Microsoft en Nintendo na 4 jaar. De Xbox zat op 24 miljoen en de GameCube op 21 miljoen.

Gast (84.26.138.xxx) op 05-07-2008 om 13:54
Ja, maar verkocht de DC veel games? Met de console zelf maken ze geen winst - met de Wii is Nintendo een uitzondering qua winst maken met consoles, zoals je vast wel weet.

Als een console weinig topsellers heeft verdien je er te weinig mee. Dat MS en Nintendo dat konden hebben, heeft dénk ik te maken met de reserves die zij hadden. Nintendo heeft het maar net gehaald, vergeet dat niet. En dat MS het haalde is niet meer dan logisch, met zo'n rijke papa aan de macht.

Joni Philips (Eindredacteur) op 05-07-2008 om 14:02 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Spijtig genoeg heb ik geen cijfers van totale DreamCast gamesales. Daarnaast is de Wii geen uitzondering, het zijn de PS3 en de Xbox 360 die de uitzondering zijn.

Jord-O op 05-07-2008 om 14:18 [Niv: 153 / Exp: 7628]
dit is wel heel laat...

Gast (194.120.25.xxx) op 05-07-2008 om 14:34
Ik heb hem nog steeds, en speel er af en toe ook nog op, echt een superding, veel respect toen voor Sega.
Zonde dat de games van Sega tegenwoordig meestal kut zijn.

Een SNES is 16bit, de dreamcast was de eerste 128bit console, foutje........

Scar

Joni Philips (Eindredacteur) op 05-07-2008 om 14:37 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Dat van 16-bit gaat niet over de DreamCast, gewoon om aan te tonen dat ze vernieuwend waren, maar altijd te vroeg.

sidar op 05-07-2008 om 14:48 [Niv: 49 / Exp: 2463]
Irq,
Je moet vooral niet zeggen " net begonnen met gamen".....Want vanuit al jou comments klink je als de meest meelopende "gamer" die hier is.

Sony heeft sega vermoord, het is toch Sony's product dat word verkocht, gebeurde toch niet magisch uitzichzelf ?
Door Sony is sega dramatisch verandert.

Sega moet met Nintendo fushen..!

irq10 op 05-07-2008 om 15:51 [Niv: 59 / Exp: 2956]
Nee sidar, dat heeft sega aan zichzelf te danken. Iedereen kocht de Dreamcast, want die was veel eerder dan de PS2.

kletske op 05-07-2008 om 16:21 [Niv: 4 / Exp: 209]
@ zuzek ben je het pareltje Shenmue 2 vergeten op de xbox, niet vergeten SEGA maakt nog altijd games, kijk maar naar bijvoorbeeld Virtua Fighter, en verschillende Sonic tittels.

En inderdaad de Dreamcast was er voor de PS2...dat de Dreamcast geflopt is, heeft SEGA inderdaad aan zichzelf te danken, door hun Saturn te vroeg uit te brengen, heb ik nu een de-ja vu...

Gewijzigd door kletske op 05-07-2008 om 16:22

sidar op 05-07-2008 om 17:00 [Niv: 49 / Exp: 2463]
hij was dan wel eerder, maar Sony's promotie techniek heeft iedereen weg genomen van sega.
Niet iedereen kocht de dreamcast, als dat het geval was dan zou ie niet floppen.

Stop defeding Sony, ik zeg helemaal niks verkeerd over ze. Sony heeft Sega vermoord(dit is een compliment!!!).
Hun marketing techniek heeft zijn werk gedaan. Sony dus.

Gewijzigd door sidar op 05-07-2008 om 17:02

kletske op 05-07-2008 om 17:36 [Niv: 4 / Exp: 209]
@sidar, ik ga niet in herhaling vallen, de slechte naam van SEGA was er al toen de Dreamcast uitkwam, en daardoor had de consument weinig tot geen vertrouwen meer in SEGA, alvorens ze iets van console terug wilden verkopen aan de mensen, moeten ze ook hun vertrouwen zien terug te winnen, wat met deze niet gebeurd is. Jammerlijke zaak want het was eigenlijk wel een oerdegelijke console.

Gewijzigd door kletske op 05-07-2008 om 17:40

Gast (62.238.44.xxx) op 05-07-2008 om 17:55
De dreamcasts waren gewoon op, ze hadden er te weinig gemaakt

kletske op 05-07-2008 om 18:01 [Niv: 4 / Exp: 209]
Ik was trouwens nog vergeten te vermelden dat die eerdere Saturn ook nogal moeilijk te programeren was.
lees hier over de dreamcast nl.wikipedia.org/wiki/Sega_Dreamcast

Gewijzigd door kletske op 05-07-2008 om 18:06

ApoC op 05-07-2008 om 18:15 [Niv: 101 / Exp: 5061]
@ eerste gast, te vroeg dus.....

Joni Philips (Eindredacteur) op 05-07-2008 om 18:17 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
@kletske: Ik denk niet dat de programmeerproblemen de reden waren, de PS2 had die ook bijvoorbeeld. De Saturn had gewoon het probleem van de hoge prijs en vooral de surprise launch in Amerika (dus pissed off ontwikkelaars en retailers. Niemand wilde hem verkopen.

Gewijzigd door Joni Philips op 05-07-2008 om 18:19

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.