Nieuws: Nintendo neemt Mii licentie zeer serieus
Door Joris op 02-05-2008 om 12:32
|
Bron: Siliconera
|
Stel je hebt een leuke partygame gemaakt en je zou er graag Mii's in willen. Dat gaat dan niet zomaar. Nintendo neemt de Mii licentie namelijk zeer serieus.
Nintendo president Iwata verteld dat het creëren van de Mii's al met al zo'n 10 jaar heeft gekost en de licentie niet zomaar aan elk bedrijf wordt uitgeleend. Miyamoto, de bedenker van de Mii, zegt zelfs dat de Mii licentie een beetje hetzelfde is als Mario. Mario wordt ook niet zomaar aan elke project uitgeleend.
Miyamoto: "In a sense, licensing Mii is same as licensing Mario - Nintendo should grant the license when we can conclude that the proposed project is worthwhile. Should we allow any and all the licensees to use Mii license for whichever projects, Mii’s brand image will be hurt. Because we are not granting Mario license to any and all, we should not do so with Mii either."
|
|
|
|
15:14 Drie Japanse Metal Gear bundels
12:25 Europese releasedatum voor Family Ski
|
Reacties (30) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
GekooktEi
op 02-05-2008 om 12:41
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
10 jaar? :|
|
|
mercy0001
op 02-05-2008 om 12:46
[Niv: 157 / Exp: 7862]
|
|
|
Devilly
op 02-05-2008 om 12:46
[Niv: 275 / Exp: 13756]
|
Dat is me toch wel een behoorlijke vergelijking. Verder snap ik eigenlijk niet hoe je er 10 jaar over kunt doen om de Mii's te creëren. Natuurlijk zal hierbij alles worden inbegrepen wat ermee te maken heeft, maar toch is dat wel een hele lange tijd.
|
|
Lawliet
op 02-05-2008 om 12:49
[Niv: 346 / Exp: 17280]
|
Slaat nergens op, 10 jaar.
|
|
Gast (82.171.139.xxx)
op 02-05-2008 om 12:57
|
lol voor een paar poppetjes :P
|
|
Gast (92.66.77.xxx)
op 02-05-2008 om 13:09
|
10 jaar om een simpel concept te maken? dat mii onzin stelt niks voor, je maakt een of ander lelijk poppetje en hog, die kan ook in games meedoen. nou wat moelijk zeg, dat kost echt 10 jaar werk. Lol ik lig in een deuk, nintendo beetje stoer doen met hun "technologie""
|
|
Gast (92.66.77.xxx)
op 02-05-2008 om 13:11
|
hog = goh
|
|
Gast (92.66.77.xxx)
op 02-05-2008 om 13:13
|
ik zou die lelijke kutdinge overigens niet eens in mn game willen hebben, ik ben nie achterlijk
|
|
Gast (84.194.107.xxx)
op 02-05-2008 om 13:21
|
dan vind ik home toch beter gemaakt hoor
|
|
Gast (92.66.77.xxx)
op 02-05-2008 om 13:25
|
mwa, home duurt nog 100 jaar, das ook weer beeetje jammer LoL
|
|
marino
op 02-05-2008 om 13:27
[Niv: 90 / Exp: 4520]
|
10 jaar? dat stomme poppetje maak ik in een week
|
|
Gast (87.64.114.xxx)
op 02-05-2008 om 13:42
|
Lololol 10 jaar *D
"pakt een shotgun en pleegt zelfmoord"
|
|
Stefan L
op 02-05-2008 om 13:50
[Niv: 28 / Exp: 1403]
|
Het maken is niet de moeilijkheid. Het gaat om het concept. Tien jaar is wel wat lang maar om een concept uit te denken ben je wel een tijd bezig. En bij die tien jaar moetje niet denken aan 24/7 ontwikkeling. Een idee moet de tijd krijgen om te groeien en zich te onwikkelen in de geest van de bedenker.
|
|
Gast (81.165.140.xxx)
op 02-05-2008 om 13:55
|
daar heb je wel een punt :)
|
|
Gast (92.66.77.xxx)
op 02-05-2008 om 14:00
|
10 jaar nadenken om een progje te maken dat je lelijke poppetjes creert? me reet, das gwoon triest. prober het nou maar niet te verdedigenn, wat een lulverhaal.
zie hier wat ik in 1 minuut bedenk: een concept om zelf je auto te ontwerpen, en hee, je kunt die auto ook in racegames gebruiken. alstublieft, 1 minuut. wel effe wat snller dan 10 jaar, me dunkt...
@gezer:
"Omg gezer!! Nooooooooooooooooooooo!!!!!!"
|
|
CengizMan
op 02-05-2008 om 14:40
[Niv: 99 / Exp: 4940]
|
Ja, tien jaar. ¬¬
Het idee bestond al sinds de NES. Op de N64 en de GCN werden prototypes uitgeprobeert, maar werden niets (dus tech demos). Uiteindelijk zijn het simpele poppetjes met lack aan detail. Wat maakt het ook uit, ze zijn best vet.
|
|
Gast (81.71.166.xxx)
op 02-05-2008 om 14:47
|
10 jaar, geef mij dat geld wat het gekost heeft dan maak ik het ff in een middag :)
|
|
GekooktEi
op 02-05-2008 om 15:13
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
hee, later Gezer
|
|
Gast (81.207.38.xxx)
op 02-05-2008 om 15:14
|
haha iedreen denkt dat het zo simpel is al wat, natuurlijk waren er al lincenties aan gebonden dus daar moest over gediscusiërd worden, daarna zal Nintendo gekeken hebben bij welke spelcomputer het concept het best paste ect ect
|
|
Gast (92.66.77.xxx)
op 02-05-2008 om 15:31
|
wat valt er te discusieren over iets wat je zelf uitvind en wat je voor je eigen console wil gebruiken, lol. het is gwon zo simpel als wat. ze doen zo stoer dat het hun 10 jaar heb gekost maar nee, ze hadden het wss 10 jaar gelden al uitgevonden maar konden het nu pas waarmaken
|
|
Gast (77.248.186.xxx)
op 02-05-2008 om 15:55
|
Mischien hebben ze het concept al 10 jaar in gedachten.
|
|
Gast (92.66.77.xxx)
op 02-05-2008 om 16:16
|
LoL
|
|
Divine Rage
op 02-05-2008 om 16:50
[Niv: 97 / Exp: 4851]
|
10 jaar is belachelijk veel...
Enne Gezer is nu dus dood, we kunnen 'm uit de gamed database schrappen.
|
|
sidar
op 02-05-2008 om 18:28
[Niv: 49 / Exp: 2463]
|
Waarom zijn jullie mensen zo lomp,
Het duurde 10 voordat ze er een juiste Platform konden vinden.
Je kunt niet zomaar een Idee overal aan plakken.
Het concept was er al, alleen het NUT kon men toen niet vinden.
|
|
ace_quorthon
op 02-05-2008 om 18:30
[Niv: 76 / Exp: 3786]
|
Ze hebben er ook geen 10 jaar over gedaan om mario (jumpman) te verzinnen! Het gaat hier niet om die 10 jaar, maar om het feit dat anderen niet zomaar hun creaties mogen gebruiken. Ongeacht de tijdsduur van het productie- en bedenkproces.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|