dit is een quote van een tweaker:
________________________________
Het gaat hier niet op het systeem om 'muziek af te spelen op een console' dit is niet door microsoft gepatenteerd en zal ook nooit kunnen omdat té veel partijen dit al doen. Het gaat echter wel om het feit dat een stukje muziek 'in een spel' kan worden afgespeeld.
Alle argumenten van 'maar dat kan op de pc ook' gaan niet op, omdat dit anders werkt. Kijk een media player op de achtergrond van je game zetten werkt prima op een pc, maar de game zelf zal ook zijn achtergrondmuziek afspelen en er doorheen tetteren. Oplossing natuurlijk is dan je achtergrondmuziek uitzetten en je krijgt hetzelfde effect.
Bij de Xbox(360) gaat het om het feit dat de muziek door het spel worden afgespeeld. Het spel zal dus zijn muziek stoppen op het moment dat jij een liedje selecteert in je guide! Hierdoor hoeft een spel niet langer muziek te laden vanaf de schijf (game-schijf) maar neemt de xbox zelf het werk over door muziek van de hdd af te spelen. (Op een pc speelt de game nog wel de muziek af, maar hoor je hem niet omdat hij op 'stil' staat.)
Het gaat zelfs nog een stapje verder, maar laten we het hierbij houden. Dit omdat het anders misschien té saai wordt (het gaat bijv. ook nog om het pér game verschillen van soundtracks en het door een game laten controllen van deze muziek). Lees het patent maar door als je alles wilt weten, maar al met al is het best een net systeem. Dat het patent het voor de PS3/Sony onmogelijk maakt muziek ingame te gebruiken, das een vervelende bijzaak...
Gewijzigd door Sjoerd van der Meer op 01-04-2008 om 18:35