Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Februari 2020 
(3) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(19) 
(2) 
22 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
18 Februari 2020 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(3) 
17 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
16 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
15 Februari 2020 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
14 Februari 2020 
(12) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Februari 2020 
(5) 
(1) 
11 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(7) 
(0) 
(1) 
(1) 
10 Februari 2020 
(3) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Februari 2020 
(6) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
08 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
07 Februari 2020 
(2) 
(0) 
(15) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Februari 2020 
(6) 
(0) 
(0) 
(2) 
(6) 
(0) 
05 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Review:

SEGA Bass Fishing


Door Rene Groen op 26-03-2008 om 09:23
Bron: Gamed

Sneeuw, regen en wind wisselen elkaar de laatste dagen af, niet echt het weer waarbij je de hengel uit de schuur haalt en langs de vijver gaat zitten. Gelukkig komt SEGA met een alternatief waarbij je gewoon achter de TV kunt blijven zitten.

Het vissen op de Wii zagen we voor de eerste keer in The Legend of Zelda: Twilight Princess, waarbij het slechts een klein onderdeel was van een groter geheel. SEGA Bash Fishing is echter niet tot stand gekomen nadat de makers dit onderdeel in Zelda gezien hadden, het spel stamt namelijk af van de Dreamcast. Dit is helaas goed terug te zien in de presentatie, maar voordat we daarop in gaan is het handig om eerst naar de beginselen te kijken.

Alvorens je aan de slag gaat met vissen dien je uiteraard eerst de juiste hengel te selecteren. Het is goed te zien dat er enige keuze aanwezig is, wanneer je de verkeerde hengel selecteert moet je niet raar opkijken als je weinig vissen binnen kunt halen. Eenmaal een hengel in het bootje gelegd kunnen we aan de slag.



Met de analoge stick kun je rondkijken om een goed plekje uit te zoeken waar je de hengel uit wil werpen. Door met de Remote een gelijke beweging te maken als dat je aan de vijver zult doen werp je de lijn uit en is het wachten tot de vissen zich aan het haakje vastbijten. Wanneer je eenmaal een vis beet hebt zal het spel dit kenbaar maken en is het de bedoeling dat je de vis binnenhaalt, uiteraard zonder je lijn te breken, iets wat je in het begin meer dan eens zal overkomen. Hoewel het spel vier modi kent, te weten Arcade, Tournament, Practive en Nature Trip, zitten er niet al teveel verschillen tussen deze modi. De aanpassingen beperken zich tot de keuze van het aantal vissen dat je binnen wilt halen of een tijdslimiet, maar veel meer dan dat is er niet te kiezen.

Zoals gezegd is de presentatie van het spel sinds de Dreamcast versie vrijwel ongewijzigd gebleven. De game is hierdoor grafisch ondermaats, en hoewel je je af kunt vragen of vissers met een zelfde kritisch oog zullen kijken naar een game als hardcore gamers valt toch op dat een spel als deze niet meer van deze tijd is. Het geluid helpt ook niet echt bij aan de belevenis, veel meer dan wat achtergrondgeluiden en een omroeper die je zo nu en dan een hint meegeeft is het niet.



Grote vraag is natuurlijk of SEGA Bass Fishing door dit alles een slechte game geworden is. Hoewel de graphics en het geluid niet meer van deze tijd zijn is dit echter niet het geval. De gameplay is simpel aan te leren en dat is een pluspunt, niemand heeft immers zin om al een uur verder te zijn voordat je überhaupt door hebt hoe je een haakje het water in krijgt. Door de keuze tussen verschillende hengels en aas komt er iets meer diepgang bij kijken en ook de vijftien levels (bestaande uit oude Dreamcast levels en nieuwe Wii toevoegingen) geven het spel meer inhoud dan dat je in eerste instantie zou verwachten. Jammer is dan wel weer dat je bijvoorbeeld geen eigen visser kunt creëren, dit soort kleine toevoegingen zouden het spel een meerwaarde geven. SEGA Bass Fishing is hierdoor weliswaar leuk voor de ware visfans, maar een kritisch oog ziet dat ontwikkelaar Cavia zich er wel erg makkelijk vanaf heeft gemaakt.
Beoordeling
Gameplay   70
Sound   50
Graphics   40
Replay   65

Een te simpele remake maakt wel een leuke game, maar dan enkel voor de ware visfan.
56


09:30  Electroplankton ontmoet Brawl
09:23  EA verandert van CFO
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Jord-O op 26-03-2008 om 09:57 [Niv: 153 / Exp: 7628]
wat zijn de graphics lelijk
maar lijkt me wel lache om te vissen met de wii

Gewijzigd door Jord-O op 26-03-2008 om 09:57

ace_quorthon op 26-03-2008 om 10:32 [Niv: 76 / Exp: 3786]
Ik vond het vissen in Twilight Princess wel geinig (voor eventjes), maar uitgebreider lijkt me eerlijk gezegd vervelend. En een hele game gemaakt erover is ook niet echt mijn ding.

prangstar op 26-03-2008 om 10:43 [Niv: 99 / Exp: 4926]
als het zo doorgaat. zie ik nog wel hetzelfde als met de NGC gebeuren. third party support valt weg. een paar ninty titels die leuk zijn. and that's it

laten we hopen dat ik het bij het verkeerde eind heb

ace_quorthon op 26-03-2008 om 10:59 [Niv: 76 / Exp: 3786]
Ik zie het liever positief Third Party devellopers zien dat ze weinig verkopen, maar weten dat er enorm veel wii-gamers zijn. Dus moeten ze betere games gaan maken

Gewijzigd door ace_quorthon op 26-03-2008 om 11:24

Gideon op 26-03-2008 om 12:08 [Niv: 163 / Exp: 8165]
@Prangstar: ik heb juist het idee dat 3rd party support aantrekt. Capcom was al lekker bezig (Resident Evil 4, UC, Okami, Zack & Wiki, Monster Hunter 3), net als Sega (Sonic, Nights, Ghost Squad) en Square-Enix (FF:Life as King, Dragon Quest Swords en FF Crystal Bearers) en Namco (Tales of Symphonia 2 en Sky Crawler) hebben het licht (eindelijk) ook gezien. Ik heb juist het idee dat er steeds minder minigame titels komen en steeds meer hardcore games. Op zich niet heel onlogisch, aangezien bijv. RE heeft bewezen dat deze games ook heel succesvol kunnen zijn (beide meer dan 1 miljoen keer verkocht!)

Stammetje91 op 27-03-2008 om 10:44 [Niv: 302 / Exp: 15111]
@Jord-O
Ga dan gewoon vissen...

Gast (80.56.153.xxx) op 31-03-2008 om 22:38
gideon, je noemt ik wee ntie thoeveel games op die hie rniet uit zijn wie zegt dat eze goed zijn of niet mini games bevatten. de NGC versie van FF vond iedereen ook kut toen ze hem eindelijk konden spelen.

De helft van de zsega titels zijn ook niet echt top tiels, misshcien wel grote namen maar de games vallen tegen.


Dit alles komt omdat ze teveel met de wiimote willen doen terwijl ze de game daar juist vaka me verneuekn... extra zwaaien zodat je die functie gebruikt is niet leuk...

peroonlijk zie ik liever games waarbij ik het niet hoe te doen dan games waarbij het er in is gezet van.. oh dat is ook leuk... en dat is helaas bij veel van de games nog zo... en waar blijven al die shooters die iedereen zo graag wil zien...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
SEGA Bass Fishing
Type:
Game
Releasedatum:
28-03-2008
Ontwikkelaar:
Cavia Inc.
Uitgever:
SEGA Sammy Holdings
Media:
Geen media gevonden