Nieuws: GT5: Prologue mit 99 neue screens
Door Tom_V op 20-03-2008 om 09:07
|
Bron: Cynamite
|
De Duitse website Cynamite.de kon onlangs met Gran Turismo 5: Prologue aan de slag. Ze waren zo vriendelijk om negenennegentig screenshots uit deze PlayStation 3 exclusive met de wereld te delen. De plaatjes staan over verschillende pagina's verspreid, dus klikken is de boodschap.


















|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
11:43 Itagaki spreekt over zijn verleden
09:04 Kung Fu Panda schiet in actie
|
Reacties (37) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Roderick
op 20-03-2008 om 17:02
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Natuurlijk moet er een goed collision model in. Waar jij het over hebt is een schademodel. De collisions in GT5: P (Jap versie) vond ik nou niet altijd even denderend. Soms wist ik ZEKER dat ik een tegenstander niet raakte en toch rekende de game me erop af. Verder heb je gelijk dat het idd lastig is.
GT5 heeft idd vernieuwde gameplay, geen vernieuwende, maar dat hoeft ook niet in het simulatiegenre. Het stuurt gewoon lekkerder dan eerdere GT delen, die echt vrij ouderwets waren geworden. De AI van GT5: P is ook iets beter, maar daarin kunnen ze imo met deel 5 nog grotere vooruitgang mee boeken.
|
|
Gast (82.157.102.xxx)
op 20-03-2008 om 17:21
|
Ik zal voorlopig wel ff zoet zijn met de proloog :)
|
|
Gast (62.45.154.xxx)
op 20-03-2008 om 18:08
|
Schademodel moet in de volledige versie er gewoon in, geen lulpraatjes met zoveel polygonen, PGR4 heeft ook dik 100.000 Polygonen per auto en zelfs daar zie je liche schade op deuken en dergelijke.. en de A.I moet gewoon moeilijk zijn anders ga je maar mario kart of ander arcade spel spelen sjeez het is toch de real driving simulator, ik wordt juist doodziek dat het altijd zo verdomde makkelijk is die A.I en daardoor genoodzaakt ben om een langzamere auto te nemen om het dan spannend te maken..
Gr. van de Stig :)
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 20-03-2008 om 18:11
|
Wacht betreft collision model zitten we niet helemaal op een lijn. Bedoel je nou de colision meshes die gebouwd worden (want dat doe ik dus regelmatig voor waar iets geraakt moet worden)
of bedoel je nou het schademodel... Want ik hoor hier iedereen praten over collision model waarbij ik ervan uitga dat ze schademodel bedoelen en dat vind ik niet per se nodig.
Collisions is in elke game natuurlijk onder andere nodig voor hitcollisions voor bullets of voor decals of waar een speler mag komen en waar niet.
Maargoed dan hebben we het in feite allemaal dan gewoon allemaal over het schademodel.
AI kan natuurlijk altijd beter. Dat is het hele punt ook. Echter wordt AI ook gedeeltelijk afhankelijk gesteld van de doelgroep die je wilt aantrekken. Bijvoorbeeld het feit dat als je een casual gamer bent en je speelt dit spel, dan is het vergevend omdat auto's die een X aantal units
verder zijn dan jou, zullen dan langzamer rijden zodat het bij de finish voor jou als speler spannend wordt. Dan noemen convergerende gameplay.
Dus dat het spannend blijft naar mate je verder komt in een level, race,wedstrijd etc.
Dit soort dingen vind ik juist een hele goede keuze omdat je hiermee een breder doelgroep aantrekt. Verder zijn er dan nog wel dingen die aangepast kunnen worden. Het idee dat auto's meer op je anticiperen is ook wel zo leuk.
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 20-03-2008 om 18:16
|
n de A.I moet gewoon moeilijk zijn anders ga je maar mario kart of ander arcade spel spelen sjeez het is toch de real driving simulator,
""
Dat is onder andere waarom GT dus 10-15 miljoen verkoopt per deel in tegenstelling tot alle PGR delen bij elkaar die samen niet boven een GT deel uitkomen. Een spel moet ook voor casual gamers aantrekkelijk zijn.
Wow is ook voor casual gamers aantrekkelijk en daarom is het zo groot. Andere hardcore MMO's doen het een stuk minder. Onthoud dat eens.
Dat je PGR zo wilt hypen en wilt laten zien dat GT minder is en zuigt en blabla bla, dat is jouw probleem. Polyopony heeft gewoon altijd al de keuze gemaakt om het speelbaar te houden voor een breder doelgroep en daar plukken ze heerlijk de vruchten van. Your loss dus, niet die van hun
|
|
Gast (62.45.154.xxx)
op 20-03-2008 om 20:00
|
pff ik wil PGR hypen? ff serieus wat zie jij wat ik niet ziet? PS bril op? ik hyp helemaal nergens PGR,enige die een spel hyped is jij, door nog even heel misselijk te zeggen dat GT veel meer als PGR verkoopt logisch ook he als je goed nadenkt.
Ik wilde er alleen mee zeggen dat het dus technisch wel mogelijk is en daarvoor gaf ik PGR als voorbeeld.. laat ik maar niet beginnen over Forza zijn schade model en zijn physic engine dan want daar is PGR een lachertje bij. Maar mij heb je ook nergens horen zeggen dat GT zuigt! Ik zou dat er graag in zien zitten aangezien het dan een echt goed racespel wordt door de betere A.I en schade model... dat zou mijn winst zijn en geen verlies ;) ik heb niks tegen GT of tegen de PS3 onthoudt jij dat nou eens ;)
Gr. van de Stig :)
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 20-03-2008 om 20:39
|
Ik geef gewoon duidelijk aan dat Polypony voor casuality gaat en dat daarom de AI niet voor jouw naar wens is. En enige waar jij op terug valt is dat ik daarna zeg dat jij PGR wilt hypen en dat ik dan moet onthouden dat je niks tegen GT hebt. Misschien moet je volgende keer op mn argumenten storten inplaats van mijn "extra express leuk geplaatste uitlokactie". Onthoudt dat nou eens ;)
|
|
Gast (62.45.154.xxx)
op 20-03-2008 om 22:12
|
Jouw extra kinderachtige actie idd ;) maar die heb je wel vaker dus dat neem ik je niet kwalijk..Maar ben blij dat jij hem erg leuk vindt ;)
Owja nu moest ik op je argumenten gaan storten ;) ja jouw argument dat GT voor casual is en zo het grote publiek aanspreekt ja heb je gelijk in, alleen overal waar je reviews of previews leest zie je altijd de schrijver terug komen op de A.I en het schade model en dat zijn toch wel 2 belangrijke punten in een racegame of je nou casual bent of niet, kijk dat de A.I in een treintje achter mekaar op de ideale lijn rijdt heeft niks met de casual gamer te maken maar meer van een bagger A.I! nu heb ik al meerdere filmpjes van de japanse versie van GT5P en daar lijkt de A.I wel iets meer tegenstand te bieden en meer met jouw bezig is en dat is positief.
Maar hoop een keer tegen je te kunnen racen online lijkt me leuk :)
|
|
Gast (84.193.174.xxx)
op 20-03-2008 om 23:42
|
Er gaat nooit een game uitkomen die beter is dan GT, omdat niemand zoveel tijd gaat steken om alle auto's te testen en alle circuits precies na te maken. Wanneer je in een auto rijdt van GT, is het alsof je er in het echt meerijdt, behalve de 'krachten' die je niet voelt.
De AI van de demo van de prologue versie was trouwens knap. Ze maakten fouten, verschillende lijnen en stoken elkaar voorbij dus ... Ja er is geen regen of geen schademodel, maar stoort dat ooit? nup.
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 21-03-2008 om 00:03
|
@ Gast (62.45.154.xxx)
Oei, was dat nou een kinderachtige actie terug?
Ik ben zo trots op je:).En stiekem vindt jij het ook wel leuk om wat kinderachtige acties te plegen:). Echter noem ik het persoonlijk uitlokken. Maargoed. Elke beste man moet er zelf een naam voor hebben. Dus verzin eens wat creatiefs.
Maar om even te stoppen met modder gooien.
Je tegenargument is een mooie argument om eerlijk te zijn. Echter heb ik die zelf al genoemd. Ik heb dus voor en nadelen genoemd in de GT serie. Met andere woorden? Met andere woorden zitten we dus op een en dezelfde lijn en kunnen we dus beide met een gerust hart verder.
|
|
Gast (62.45.154.xxx)
op 21-03-2008 om 13:04
|
@.216
He eindelijk Peace, ben er nu ook wel klaar mee hoor.. :)
@gast.174
Ik heb gelezen onder andere bij Roderick zijn bevindingen dat de gameplay iets vernieuwd is.. nou is dat maar goed ook want de laatste Forza ging daar op dat vlak namelijk dik overheen.. daar heb je echt het gevoel dat je met een auto bezig bent.. maar volgens mij is er al een racegame die beter is dan GT, over die game had ik het net Forza dus, kijk maar op gamerankings ;) en dan heb ik het nog niet over GTR2 want dat is helemaal een echte sim
|
|
Gast (62.45.154.xxx)
op 21-03-2008 om 13:06
|
En daarmee wil ik niet zeggen dat GT een slechte game is, maar ga niet blaten dat het de beste game ooit is..
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|