Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Scores van Famitsu


Door Joni Philips op 13-02-2008 om 15:52
Bron: Famitsu

Famitsu is een toonaangevend gamesmagazine uit Japan dat wekelijks verschijnt. Om deze reden bestuderen we elke week hun cijfers. Zij laten elke game door vier reviewers spelen die elk een cijfer op 10 moeten geven.

Pro Evolution Soccer 2008 (Wii, Konami): 9 / 8 / 9 / 9 - (35/40)
Populous DS (NDS, EA): 7 / 7 / 7 / 7 - (28/40)
Burnout Paradise (PS3/Xbox 360, EA): 9 / 8 / 9 / 10 - (36/40)
Bioshock (Xbox 360, Spike): 10 / 9 / 9 / 9 - (37/40)
Sekaiju no Meikyuu 2: Shoou no Seihai (NDS, Atlus): 9 / 9 / 8 / 8 - (34/40)
Keiji J.B. Harold no Jikenbo: Satsujin Club (NDS, fonfun): 7 / 6 / 6 / 6 - (25/40)
Bokujou Monogatari: Kira Kira Taiyou to Nakama Tachi (NDS, Marvelous): 6 / 7 / 7 / 7 - (27/40)
Space Invaders Extreme (NDS, Taito): 9 / 7 / 7 / 7 - (30/40)
Warriors Orochi (PSP, Koei): 8 / 8 / 7 / 8 - (31/40)
Miburi and Teburi (Wii, Sega): 6 / 5 / 6 / 6 - (23/40)
Last Escort 2: Shinya no Amai Toge (PS2, D3): 6 / 6 / 6 / 5 - (23/40)


16:00  Games Convention naar Keulen
15:42  Wii Fit maakt je niet fit
 Reacties (11)
 Pagina: 1
Gast (194.169.216.xxx) op 13-02-2008 om 15:59
hmm hoevaak zal bioshock verkocht worden in japan?
5.000? Shooters worden daar net zo hard verkocht als het tellen van pinguins in de sahara

Kurosaki01 op 13-02-2008 om 16:04 [Niv: 154 / Exp: 7711]
PES 2008 goede score niet verwacht(voor op de WIi dan).

Markos op 13-02-2008 om 16:04 [Niv: 6 / Exp: 316]
Pro Evolution Soccer 2008 (Wii, Konami): 9 / 8 / 9 / 9 - (35/40) mooie score zal hij nu wel goed zijn?? kan deze trouwens online op de Wii?????

Onna76 op 13-02-2008 om 16:21 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Zo hey, zo maar eens een WII spel met 9 scores van een 3rd party developer, dat is wel heel lang geleden

Gast (84.197.110.xxx) op 13-02-2008 om 16:21
Wel goeie cijfers voor Burnout en BioShock *D

dromer op 13-02-2008 om 18:47 [Niv: 10 / Exp: 515]
Verbaas me erg over deze cijfers. Niet verwacht dat Bioshock een 10 zou krijgen daar. Kunnen ze wel shooters spelen? Het is in ieder geval eens iets heel anders dan veel japanse spellen, mooiere graphics maar gameplay uit de tijd van ps1

Gast (81.207.38.xxx) op 13-02-2008 om 18:57
@Markos
De pro evo versie heeft alle wat de next-gens ook hadde + online + extra mini games;)

Gast (194.169.216.xxx) op 13-02-2008 om 20:01
@dromer

Een shooter blijft een shooter en ze reviewen het net zoals andere reviewers rondom de wereld. Bioshock is gewoon een prima shooter, maar verder zegt het cijfer natuurlijk niks over de populariteit. Ik gok nu al dat het spel echt ronduit slecht gaat verkopen.

En als jij vindt dat de gameplay van japanse games uit de tijd van de ps1 stamt, dan moet je toch even wat meer games spelen in plaats van shooters.
En overigens. Wat ik in unreal 1 doe, doe ik ook in unreal 3. Wat ik in half life 1 doe, doe ik ook in half life 2. Sterk argument van je dus!

Onna76 op 13-02-2008 om 20:43 [Niv: 372 / Exp: 18579]
"Het is in ieder geval eens iets heel anders dan veel japanse spellen, mooiere graphics maar gameplay uit de tijd van ps1"

Zet even een Valkyrie Profile Silmeria of een Final Fantasy XII aan en oordeel dan nog eventjes of het ala PS1 tijdperk is qua gameplay wat je zit te spelen. Liever dat dan de zoveelste vergelijkbare shooter.

dromer op 14-02-2008 om 13:40 [Niv: 10 / Exp: 515]
Het verbaasd me met Bioshock omdat je vaker hoort dat FPS in Japan niet geliefd zijn, en dat ze op de een of andere manier problemen hebben met het spelen ervan. Dus ik ben erg blij dat ze het gewoon kunnen spelen en het een geweldig spel vinden.

En met spellen uit de tijd van ps1, bedoel ik zoiets als met JRPG's. Kheb FF VII t/m X gespeeld, en hoe tof ik ze ook vond, ik werd na een tijd moe van om de beurt aanvallen, wachten op je beurt tot je balkje vol is om weer aan te vallen, en hetzelfde zie je bij een nieuw spel als Lost Odyssey. Ik wil deze generatie consoles gewoon iets meer vernieuwing zien. Ik heb genoeg om dezelfde gameplay in een mooier jasje te zien (bv Halo single player) en dat geldt voor shooters, racers, rpgs en de rest.
Probeer iets nieuws en verras de gamer, ook al pakt het de eerste keer niet perfect uit (bv skate)

Gewijzigd door dromer op 14-02-2008 om 13:52

Gast (194.169.216.xxx) op 14-02-2008 om 16:33
FFXI is weer heel anders. Realtime.
FFXII is heel anders half realtime.
En overigens is turnbased heel erg populair voor een grote groep mensen. Elke FF heeft dus het laadbalkje, maar er zitten wel degelijk andere veranderingen in elke FF. En sowieso. Verhaal, setting, graphics, characters enzovoorts zijn compleet anders. En sowieso. Er zijn veel Jrpgs die andere gameplay hebben. Het is gewoon een kwestie van zoeken.
En sowieso. Lost odyssee moet je ook niet zien als een super jrpg. Het is leuk, maar that's it.
Wacht maar op de nieuwe FFXIII en als je daar niet van houdt, dan is versus XIII echt iets voor jou aangezien jij grote verandering wilt zien.


En betreft shooters. Japanners kunnen prima shooters spelen. Koreanen kunnen het ook prima. Waarom japanners niet. Japanners houden er gewoon niet van. Ze zijn in feite het moederland van de games en zijn gewoon nu in een fase om of complete fungames te spelen, of games met veel karakter.
games als FF of mgs en dergelijke bezit veel karakter. Games als halo, gears of war en weet ik het, zien ze als de zoveelste brainless shootergame die zo oppervlakkig is als maar wat.
Als developers echt succes willen hebben in japan met shooters, dan zijn 2 dingen echt heel vitaal.
Een goed immens verhaal met alle vormen van emotie erin en goede aansprekende characters en niet de zoveelste brainless soldaad met een achtergrondverhaal van 4 zinnen. Als japanse developers shooters zouden maken, dan zou het een gat in de markt worden. Daar ben ik van overtuigd. Omdat ze juist die dingen doen die ik net heb op genoemd, waar alle 1001 westerse shooter developers maar weinig aandacht aan besteden. Maar waarom doen ze het niet? Ze doen het niet omdat er in japan sowieso geen vraag naar is en willen niet het risico nemen dat niemand in japan het koopt en dus verlies maken. Ze zouden het dan vervolgens wel buiten japan kunnen proberen. Maar als er een shooter zou komen met een wereld, characters en verhaal zo vet als FF, dan zou het een nieuwe vorm van shooters laten tonen

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Famitsu
Type:
Magazine
Releasedatum:
Wekelijks
Ontwikkelaar:
Enterbrain
Uitgever:
Enterbrain
Media:
Geen media gevonden