Review: Prince of Persia: Warrior Within
Door Gideon op 07-12-2004 om 09:58
|
|
Prince of Persia: Warrior Within ligt nu in de winkel en Gamed kijkt of Ubisoft er wederom in geslaagd is om een goede Prince of Persia game te maken.
Vijanden zijn in Warrior Within een stuk gevarieerder. In de voorganger vocht je vaak tegen dezelfde soort vijanden in de vorm van zandzombies die allemaal op elkaar leken. In WW vecht je tegen zowel 'normale' vijanden, als geesten, ninja's, monsters enzovoorts. Daarnaast komen de vijanden in vrij kleine groepen tegelijk, zodat je niet weer een kwartier aan het knokken bent.
Een vermelding waardig zijn ook de eindbazen die je zo nu en dan tegenkomt. Applaus voor Ubisoft die hier een zeer goede verbetering heeft doorgevoerd.
Dan het klimmen en klauteren. Ik las op verschillende sites dat dit een stuk minder zou zijn dan in de voorganger, waarvan ik behoorlijk baalde, want dit was juist het tofste aspect uit The Sands of Time. Wel, ik kan iedereen die dit ook zo tof vond geruststellen, want in WW zal er ook weer het nodige geklommen moeten worden. Het nieuwe is er een beetje vanaf, maar het blijft erg leuk. Zo zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden bijgekomen, zoals het aan een gordijn naar beneden glijden en het slingeren aan touwen terwijl je tegen de muur rent, maar je doet toch vaak hetzelfde als in TSOT.
Vechten is gevarieerder en toffer dan in The Sands of Time.
Ook de trucjes met de tijd zijn weer terug. Je kunt weer terugspoelen, de tijd vertragen enzovoorts. Wederom weinig nieuws hier. Maar het zand wordt ditmaal ook op een andere manier gebruikt. Je moet namelijk via tijdportalen door de tijd reizen, waardoor je hetzelfde stukje level opnieuw speelt, maar dan weer net even anders. Een gang die eerst bijvoorbeeld helemaal begroeid was met planten is nu ineens heel mooi, maar vol met vallen die ditmaal wel werken. Helaas brengt dit wel een minpuntje met zich mee, want je moet vrij veel backtracken. Dit houdt in dat je, in tegenstelling tot het vorige deel, hetzelfde stukje vaker zult tegenkomen.
Wat mij in TSOT wel eens tegenstond is het gebrek aan druk. Je had in principe nooit haast als je de ren, spring en klim stukken moest doen. In WW is dit gedeeltelijk veranderd, want er zijn namelijk stukken waar de Dahaka achter je aan zit, waardoor je snel moet zijn. Je zult dus zo snel mogelijk over gaten moeten springen, aan touwen moeten slingeren enz. aangezien je ander gegrepen wordt door het monster. Deze stukken zijn best spannend, maar uiteindelijk komt het wel neer op trail and error. Proberen, dood gaan en opnieuw proberen dus. Dit doet in mijn ogen echter niets af aan deze leuke afwisseling.
Ook monsters maken nu hun opwachting.
Tot nu toe zit het met de gameplay dus wel goed, maar er zijn toch nog een aantal punten die ik minder vond. Zo zitten er toch behoorlijk veel bugs in de game. Denk hierbij aan ondertiteling die ineens ontbreekt, vijanden die door de grond zakken en nog een aantal van dit soort zaken. Het komt maar zeer zelden voor, maar als het je overkomt zit je toch even vreemd te kijken. Het is duidelijk dat de game voor de kerst in de winkel moest komen te liggen, want ik ben er zeker van dat deze bugs makkelijk hadden kunnen worden voorkomen met goede beta-testen.
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
Beoordeling
Gameplay |
94 |
Sound |
65 |
Graphics |
85 |
Replay |
85 |
Een waardige opvolger van Prince of Persia: The Sands of Time
|
88 |
|
|
|
10:46 Dragonball Z: Budokai 2 release datum GameCube
21:43 Eerste blik op PSP (deel 2)
|
Reacties (51) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
Kupo-chan
op 07-12-2004 om 12:46
[Niv: 0 / Exp: 20]
|
Ik vind Warrior Within persoonlijk een minder goede game dan The Sands of Time. Oke, grafisch is het beter, maar de sfeer en muziek passen niet zo bij de franchise. Daarnaast ligt de nadruk erg op het freeform fightingsysteem, terwijl eigenlijk de platorm actie centraal zou moeten staan in de game. Maar goed, verder een mooie review.
|
|
Gideon
op 07-12-2004 om 12:51
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Ik ben het met je eens dat de muziek niets voorstelt. Serieus, echt heel slecht. Maar niet alleen de muziek, ook de soundeffect vielen mij zwaar tegen. Overigens ben ik van mening dat de platform actie nog steeds duidelijk en veel aanwezig is. Het slechte vechten is vervangen door het toffe freeformfighting-systeem. Het kwam op mij in ieder geval niet zo over dat je overdreven veel moest vechten. Het komt vaker voor, maar de gevechten zijn korter, omdat je niet 10 tot 15 vijanden achter elkaar hoeft te verslaag. Ze komen vaak maar in groepjes van 3 tot 5.
|
|
MasterStyle
op 07-12-2004 om 21:58
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
het vechten vind ik beter en er zit genoeg puzzle gedoe in...
Ik vind de soundeffecten niet echt slecht btw, die vink juist wel goed, klinken goed en al.. Maar de muziek en de voice acting is belabberd. De muziek omdat het constant rock gezeik is met AF en TOE wat persia waardige muziek... En de voice acting omdat die niet synchroom loopt met de monder van de personages soms...
Verder vind ik de sfeer niet bij PoPersia passen maar meer bij Prince of Underworld ofzo...
Behalve de sfeer en de muziek vind ik de titel wel beter dan deeltje SoT....
Oh ja... en over de slechte intro volgens deze review... Ik vond de intro niet echt slecht, het is een goede manier om te wennen aan het vechtsysteem en dus een goede tutorial. Bovendien krijg je ook een heel mooi FMV filmpje voor je kiezen dus het zit wel goed hoor, vind ik dan...
Jammer btw dat de humor weg is, die was wel lache
Gewijzigd door MasterStyle op 07-12-2004 om 22:05
|
|
Gideon
op 07-12-2004 om 22:52
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Ff over die intro. Ik heb um vandaag weer gespeeld en elke keer is het weer schrikken hoor 
Bijv. als dat roeibootje wegknald: waar blijft het geluid? Serieus, alsof er een erwtje ontploft ofzo. Sowieso loopt het geluid vaak niet helemaal lekker, maar hier valt het zo erg op. Daarnaast vind ik het grafisch gewoon een stuk minder dan de rest van de game. Imo een heel slecht begin
|
|
MasterStyle
op 07-12-2004 om 23:26
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
technisch gezien maybe wel ja... Maar qua gameplay vind ik het een goede tutorial voor de game.
En het FMV filmpje vink helemaal niet zo slecht
|
|
Gideon
op 08-12-2004 om 09:08
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
FMV-filmpje heb ik het ook niet over he
|
|
MasterStyle
op 08-12-2004 om 17:38
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
nee, maar een filmpje geeft toch wel iets extra's een het stuk van de game dus hoe technisch slecht het stuk ook is, een mooi filmpje maakt veel goed  .
|
|
Gideon
op 08-12-2004 om 18:12
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Dat ben ik niet met je eens. Een filmpje kan nog zo mooi zijn, maar als een game zuigt dan is het een slechte game. Dit is in het geval van POP2 natuurlijk niet zo (zie review), maar dat stuk op het schip is gewoon drama. Onduidelijke camerapunten (10x zo erg dan in de game), vreemde geluidbugs en crappy graphics. De rest van de game is een stuk beter.
|
|
lloyd
op 08-12-2004 om 20:28
[Niv: 68 / Exp: 3397]
|
een filmpje kan erg misleidend zijn
|
|
MasterStyle
op 08-12-2004 om 20:41
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
ja maar ik heb het nu over de TECHNISCHE kant van een game, niet over de game ervaring die zou zuigen. Jij zegt da thet geluid en de graphics op de boot tegenvallen, zal best allemaal. Ik vind het niet eens zo storend dat schip. Maar ik vind dat dan zo'n mooi filmpje me de technische foutjes rond dat stuk wel doen vergeten. VOoral als het daarna beter wordt.
|
|
Gideon
op 08-12-2004 om 20:48
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Laten we dat schip gedeelte nu eens los zien van het eiland gedeelte. Je krijgt een filmpje wat echt heel mooi en tof is. Dan krijg je een stukje zelf spelen wat helemaal nergens op slaat en dan begint het spel. Kreeg jij niet het gevoel dat het schipgedeelte afgeraffeld was dan??
|
|
MasterStyle
op 08-12-2004 om 21:23
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
ik had het gevoel dat het snel over was ja. Maar ik ergerde me niet echt aan de technische minpunten. Valt me nooit echt op. Het had natuurlijk een heel elvel kunnen zijn maja, ik vind het zo ook wel best, tis toch maar de intro en daarna begint het pas...
Ik vind btw sowieso de intro van de game een beetje matig, kreeg niet echt het gevoel dak PoP aan het spelen was totdat ik bij de portal kwam en de sfeer een beetje terug kwam  .
|
|
Gideon
op 08-12-2004 om 22:51
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Ja, dat klopt. Daarom wilde ik dat ook even kwijt in mijn review. Er zijn gewoon heel veel mensen die een game al na 5 minuten spelen afschrijven. En het grappige is dat PM2 en ToS ook vrij zwak beginnen
|
|
MasterStyle
op 08-12-2004 om 23:43
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
PM2 benk het wel mee eens...
Maar ToS valt wel mee... In het begin wordt je al een beetje in het verhaal getrokken door dingen die gezegt worden en je wilt dan het toch verder spelen om te weten wat erachter zit. Maja, Golden Sun begon ook zo sloom, volgens mij begint iedere RPG wel een beetje sloom
|
|
lloyd
op 09-12-2004 om 10:03
[Niv: 68 / Exp: 3397]
|
dat maakt het leuk als je er verder in komt, toch vind ik het juist wel leuk altijd het begin van zo'n rpg, er wordt rustig verteld waar het over gaat en dan begint je avontuur. Ik vind dat juist wel leuk zo
|
|
Gideon
op 09-12-2004 om 10:15
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Golden Sun begon imo juist erg goed :S 
Tales of Symhonia begint naar mijn inziens net ff te cliche. Jammer, want het is echt een hele vette game. Maar goed, genoeg gelult over de 'slechte beginnen' .
|
|
MasterStyle
op 09-12-2004 om 11:33
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
Ja vrijwel iedere RPG begint sloom, kan het nog wel goed zijn natuurlijk, maar het verhaal moet altijd eerst gepresenteerd worden.
Maar waar gaan we het nu dan over hebben?
|
|
Gideon
op 09-12-2004 om 13:14
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Het toffe vechtsysteem in Pop2. Serieus, het werkt echt heel tof. Je kunt erg vette combo's maken enz. Ik vind de tofste dat de prins over zijn vijand springt en hem dan met 2 zwaarden tegelijk onthoofd  Alhoewel, die disarm move is ook wel heel erg vet
|
|
MasterStyle
op 09-12-2004 om 22:11
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
ik vind de move fet als ie over de vijand heen sprint, hem pakt en dan kan je of met X heel zijn nek 10x breken of met B ofzo steken en zijn kop eraf hakken op een style manier  .
Maar ik vind die combo BBBY ook wel fet  (of was het nou BYYY of YYYB :S:S:S, iig, die is fet  ), hij maakt iig zieke breakdance move dan en slashed vijanden 2x ofzo in laatste combogedeelte.
|
|
lloyd
op 10-12-2004 om 17:47
[Niv: 68 / Exp: 3397]
|
ik heb op zich niets tegen bloed in een game maar ik vind wel dat bloed in PoP een beetje overdreven dat had van mij niet gehoeven
|
|
MasterStyle
op 10-12-2004 om 22:39
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
hmmz daar erger ik me niet zo aan, ik erger me meer aan het gebrek aan savepunten...
Kom je bij een Brute, verlies je omdat je daar met tering weinig elvens aankomt en moet je helemaal opnieuw beginnen een eind terug :@
|
|
Gideon
op 11-12-2004 om 00:33
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Het bloed valt op zich wel mee. Op screenshots lijkt het erger dan dat het in de game werkelijk is. Oké, het is wel duidelijk aanwezig, maar ik vond het niet ergelijk. In bijv. Mortal Kombat is het vele malen duidelijker (en irritanter) aanwezig.
|
|
MasterStyle
op 13-12-2004 om 23:13
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
Ik moet toegeven, er is veel bloed. Vooral als je het vergelijkt met SoT... Maja, het stoort niet ofzo.
|
|
lloyd
op 16-12-2004 om 19:53
[Niv: 68 / Exp: 3397]
|
als het minder erg is als in de filmpjes en screenshots zal het wel OK zijn maar ik vond het op de plaatjes wat overdreven gedaan. Het is bij Mortal Combat inderdaad nog veeeeeeel erger dat is gewoon niet leuk meer maar ja
|
|
MasterStyle
op 16-12-2004 om 21:51
[Niv: 44 / Exp: 2184]
|
af en toe zie je in deze game best veel bloed, dat kan ik niet ontkennen.... Maar ik vind eht niet storen, en bovendien kan je het bloed uitzetten...
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|