Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
06 December 2019 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 December 2019 
(12) 
(2) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 December 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 December 2019 
(10) 
(12) 
(4) 
(0) 
(2) 
02 December 2019 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
01 December 2019 
(27) 
(2) 
30 November 2019 
(2) 
(13) 
29 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(4) 
(0) 
27 November 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
26 November 2019 
(28) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(5) 
(4) 
25 November 2019 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 November 2019 
(5) 
(1) 
(5) 
(0) 
22 November 2019 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
21 November 2019 
(7) 
(0) 
(3) 
(5) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 November 2019 
(0) 
(9) 
(2) 
(1) 
19 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
18 November 2019 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
17 November 2019 
(0) 
(8) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

'Ontwikkelen voor PS3 was makkelijk'


Door Tom_V op 08-11-2007 om 08:52
Bron: PSU

Vaak hoor je zeggen dat het ontwikkelen van een game voor de PlayStation 3 niet van de poes is. Niet zo bij Infinity Ward, de makers van Call of Duty 4: Modern Warfare.

Daar laat men weten dat er inderdaad een probleem is met de vertragingen die PlayStation 3 games ten opzichte van hun Xbox 360 tegenhangers oplopen. Maar volgens Infinity Ward ligt dit niet aan complexe codering, maar wel aan het toewijzen van beschikbare mankracht.

quote:
I think it’s just down to allocation of resources. I think maybe people feel that they’re resource strapped and feel a little bit more comfortable working on the Xbox 360 as it’s been out a little longer.


De studio gaat er dan ook prat op dat zij geen problemen hebben gekend bij het ontwikkelen van PlayStation 3 games. Een kwestie van organisatie dus.


09:08  Lucas valt aan op Brawl screens
07:51  The Simpsons - Personages
 Reacties (18)
 Pagina: 1
Gast (77.251.241.xxx) op 08-11-2007 om 08:57
De meesters hebben gesproken. Alle fags die nu nog klagen over complexiteit zijn talentloos, breinloos of te cheap-ass om mankracht toe te wijzen.

Gast (145.118.199.xxx) op 08-11-2007 om 09:06
En de andere meesters dan die het wel moeilijk vinden? of zijn die opeens niet meer belangrijk?

Gast (82.171.182.xxx) op 08-11-2007 om 09:06
en waarom is er meer mankracht nodig...omdat het op dit moment voor veel ontwikkelaars meer tijd kost om voor de PS3 te ontwikkelen.

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-11-2007 om 09:09 [Niv: 1164 / Exp: 58189]
Of omdat next-gen games in het algemeen grotere ontwikkelteams vergen?

Onna76 op 08-11-2007 om 09:21 [Niv: 371 / Exp: 18569]
Ze vinden gewoon een kut excuus om niet te ontwikkelen voor een console, maar als ze nou gewoon eerlijk zeggen.. "ik ontwikkel niet voor de PS3 omdat de verkoopcijfers sucken en wij geen winst maken", dan ben je tenminste nog eerlijk. In dat geval toch een klein respect naar een Square Enix en Capcom die waren tenminste nog eerlijk om dat te voluit zeggen

Nu gaan de PS3 verkopen wat beter, dus kom maar op met die games! Met name RPG's want die blijven maar in grote mate uit

Gewijzigd door Onna76 op 08-11-2007 om 09:23

Gast (77.251.241.xxx) op 08-11-2007 om 09:48
@145.118

Die andere klagers zijn dan geen meesters he, Infinity Ward zijn codetoppers. Net zoals in het echte leven in elk vakgebied heb je dombo's, mediocres en meesters. De dombo's moeten hun gezeik voor zich houden en zichzelf beter de hardware eigen maken. Zoals die dikke van Valve die meer klaagt dan dat ie zit te coden omdat zijn geliefde sucky PC engine herschreven moet worden en hun PC werk anders voor niks is. Gaat gewoon om geld allemaal.

MaartenL (Redacteur) op 08-11-2007 om 10:32 [Niv: 472 / Exp: 23597]
Tja, het ene team zal al iets beter kunnen ontwikkelen als het ander voor console X of Y.

Gewoon kwestie van het goede team er op te zetten en dit vroeg genoeg. Niet beginnen porten na 360 release en dan 2 maanden later afkomen met een rampzalig geval van een portgame...

Trouwens, tegenwoordig beginnen de ontwikkelaars het allemaal wel gewoon te worden dus ik zie dit probleem ergens midden volgend jaar zowat verdwijnen. Dan zou iedereen toch wel de PS3 moeten doorhebben denk ik ^^

Gast (77.248.160.xxx) op 08-11-2007 om 13:43
ik denk dat infinity ward heeft gedaan wat ubisoft is gaan doen vanaf AC het gelijktijdig ontwikkellen van de game voor beide platformen waardoor de problemen van het porten wegvallen.

Gast (84.82.53.xxx) op 08-11-2007 om 14:57
Als je het over port games hebt ja dan is het makkelijk, maar als je een Top games wilt maken met hele goede graphics dan zullen ze wat anders zeggen.

Gast (84.82.53.xxx) op 08-11-2007 om 15:04
de gamemakers zijn gewoon lui om een goeie PS3 games te maken of is het te duur om de PS3 game te maken en om naar de PS3 te porten is he zeker goedkoper maar minder goed zo doen bijna alle Game makers,

Fugee op 08-11-2007 om 15:26 [Niv: 4 / Exp: 200]
Ik wil niet zeiken, maar ik zie nergens concreet staan dat het 'makkelijk' voor ze was...

Gast (77.249.45.xxx) op 08-11-2007 om 16:22
precies

bottomline is dat het veel makkelijker is om voor de 360 te ontwikkelen dan voor de ps3. De ps3 is gewoon een zuig-apparaat, oftewel de .......... stofzuiger

Gast (81.204.19.xxx) op 08-11-2007 om 16:29
zo zie je maar de ps3 negativiteit is fading away

spitfiresoul op 08-11-2007 om 17:00 [Niv: 57 / Exp: 2854]
ik kan aanneme dat game ontwikkele op blue ray wel moeilijker is dan gewoon op dvd. dus momenteel is volgens mij een game ervoor ontwikkelen meer werk. maar eens xbox 360 gebruik zal moeten beginnen maken van hd dvd zal het daar ook een pak moeilijker zijn.

kortom: het is moeilijke omdat ps3 van in het begin met een nieuwe opslagmethode werkt.

Gast (84.82.15.xxx) op 08-11-2007 om 17:01
Gast (77.249.45.xxx) jij zuigt ;)

Devilly op 08-11-2007 om 17:22 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Ik vind het altijd fijn dat er mensen bij zijn die denken te weten hoe moeilijk het programmeren voor een bepaald apparaat is, terwijl ze net een computer kunnen opstarten.

----------------------------

Ik hoop in ieder geval dat er vaker positievere berichten over de PS3 komen.

*** Edit ***
@ spitfiresoul: de moeilijkheid van het programmeren heeft niets met Blu-Ray of DVD of HD-DVD te maken. Het hangt af van de opbouw van de apparaat waarop je programmeert. Probeer in het vervolg eerst informatie te vergaren voordat je conclusies trekt.

Gewijzigd door Devilly op 08-11-2007 om 17:24

Gast (81.59.171.xxx) op 08-11-2007 om 19:01
@gast 77.249.45.xxx

om nog maar te zwijgen van die mooie witte stofzuiger van jou met die teringherrie. mn opa duikt elke keer naar de grond als ik er een disk in doe, terwijl hij "stuka! stuka!"schreeuwt.

degene die klagen zijn gwoon niet goed en zouden terug naar de programeerschool moeten.

gameverslaafde op 10-11-2007 om 21:34 [Niv: 7 / Exp: 343]
ik snap het niet helemaal wat is er precies aan de hand

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Call of Duty 4: Modern Warfare
Type:
Game
Releasedatum:
09-11-2007
Ontwikkelaar:
Infinity Ward
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:








Meer media