No More Heroes beloofd een aparte game te gaan worden, vraag is dan ook of het grote publiek deze ook massaal in de armen zal sluiten.
Tijdens de Tokyo Game Show mocht IGN even de game in hun handen sluiten en kwam daarbij met de volgende ervaringen:
- Na het spelen denkt IGN dat No More Heroes meer mensen aan kan spreken als de voorgaande projecten van game designer Suda 51, te weten Killer 7 (GameCube) en Contact (NDS)
- De demo die IGN speelde kende een cel-shaded stijl en was redelijk rechtlijnig. Het karakter beweeg je met de analoge stick, slaan doe je met A en schoppen met B. Wanneer je Z indrukt kun je op een karakter of object targetten.
- Het wapen van je karakter is een kruising tussen een lightsaber en een fluoriserende lichtbalk, eentje die je zo nu en dan op moet laden door 1 ingedrukt te houden.
- De demo bestond uit een buitengedeelte en een warenhuis, hierbij vecht je tegen vijanden door te schoppen en slaan. Zo nu en dan krijg je een speciale move, eentje die je moet activeren door een beweging van de Remote of Nunchuck, iets wat weergegeven is middels een pijl.
- Halverwege de demo krijg je een telefoontje, waarbij een in-game voice-over Engels tegen je spreekt, wanneer je de Remote echter tegen je oor houdt hoor je een Japanse stem. Hierna volgt er nog een baasgevecht tegen iemand die aan doet als een Power Ranger die speciale aanvallen op je af vuurt die jij moet ontwijken en vervolgens terug moet slaan.
- Het spel draaide vloeiend, maar kende nog wel enkele framerate glitches in deze build. De stijl van de game beviel IGN goed.
|