Met Resistance bracht Insomniac Games al op dag 1 een game naar de PlayStation 3, maar het is zeker hun laatste titel niet. Insomniac werkt momenteel aan een nieuwe Ratchet & Clank, namelijk Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction.
Brian Allgeier van Insomniac Games is de producer geworden van de Ratchet & Clank serie terwijl Ted Price zich vooral bezighoudt met Resistance. (Bij de PS2 versies was hij enkel de designer.) Dat betekent ook dat hij de interviews mag afleggen en dat hij informatie op de wereld mag loslaten.
- Op de PS2 had men de limieten van de console bereikt, op de PS3 kon men los gaan. Ze hadden hun beste preproductieperiode ooit en daardoor konden ze langer met de PS3 en de toekomst van Ratchet zelf bezig zijn. Ze konden een meer gedetailleerde wereld maken en dat maakte hen blij. De wereld is zeer overtuigend dankzij de activiteit, de verlichting en de technologie voor het maken van oppervlakken.
- Insomniac zal op de Gamer's Day praten over de toekomst van de franchise en over de game. Ze zullen er ook heel wat onthullen.
- Sony zal op zijn Gamer's Day gameplaybeelden tonen uit het Kerchu City level, dat ongeveer na de helft van de game te zien is.
- Er zijn meer dan vijf wapens in de game, maar hij mag er niet meer over zeggen. Een wapen zoals de Tornado Launcher maakt gebruik van de Sixaxis. Hierbij moet je een tornado door het level gidsen door de Sixaxis in de goede richting te bewegen. Terwijl je hiermee bezig bent, kun je nog rustig andere wapens gebruiken of rondlopen. Dat kon niet op de PS2.
- De game is voor meer dan 50% afgewerkt. Ze willen de lichteffecten en de shaders nog wel verbeteren. Tegen de herfst moet de game wel afgewerkt zijn.
- Bij Resistance heeft men veel technische verbeteringen gemaakt, maar de meeste hiervan zijn niet geschikt voor Ratchet & Clank Future wegens het verschil qua concept. Ratchet & Clank is zeker niet zo realistisch qua physics en animaties. Ze hebben wel lessen geleerd met de ontwikkeling van die game en ze hebben dezelfde technologie kunnen gebruiken zodat ze een grote voorsprong hebben. Het detail op lange afstand en de betere physics zijn te danken aan hun ervaring dankzij Resistance.
- Men kan nooit geen releasedatum geven want hun Magic 8-Ball wil het antwoord niet geven. (Red.- Een Magic 8-Ball is een bal die antwoord kan geven op eenvoudige vragen en zogezegde voorspellingen doet.) Een datum komt er pas wanneer de game in een verder ontwikkelstadium zit.
- Men wil met deze game terug naar de roots en weg van de shooterrichting waar de game heen ging. Ze hebben al hun energie dan ook in een massieve singleplayer gestoken waar verkennen belangrijk is en niet in een multiplayer.
- Het is nog te vroeg om over een multiplayer te spreken, maar ze willen wel iets proberen. De singleplayergame moet echter eerst afgewerkt zijn. Dan zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn de Resistance code te combineren met de Ratchet & Clank game.
- Allegeier laat al tijden berichten achter bij Naughty Dog dat er een MMO zou moeten komen met Ratchet, Jak, Nathan Hale (Resistance) en Drake (Uncharted: Drake's Fortune), maar Naughty Dog belt nooit terug.

|