Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Review:

God of War II


Door Joni Philips op 03-05-2007 om 12:31
Bron: Gamed

In juli 2005 verscheen de originele God of War, in deze game konden we samen met de Spartaan Kratos de strijd aangaan tegen Ares, de god van de oorlog. Het spel was een groot succes en het vervolg kon niet uitblijven. Doet God of War II het even goed?

Aan het einde van God of War verslaat Kratos Ares en wordt hij de nieuwe oorlogsgod. Het succes uit de vorige game is Kratos echter naar het hoofd gestegen, zijn leiding maakt van Sparta een oorlogszuchtige stad en de andere goden zijn bang van hem. Pallas Athena besluit dan ook om hem aan te vallen, gelukkig kiest Zeus zijn kant en hij leent je het zwaard van Olympus. Deze 'hulp' komt hem echter zwaar te staan want ze beroven Kratos van al zijn goddelijke krachten waarna Zeus hem met gemak doodt. Kratos krijgt echter onverwachte bondgenoten, de mythische titanen die door Zeus werden opgesloten en hij besluit wraak te nemen, na Ares mag ook Zeus het opnemen tegen Kratos. Het verhaal van God of War II put opnieuw zwaar uit de Griekse mythologie en zal je zeker boeien, de figuren, zoals de verschillende titanen, worden mooi door de game heen geweven.

De vaardigheden die Kratos tentoonspreidt, zijn zeker indrukwekkend. Met Kratos als leider hadden de Spartanen nooit een oorlog verloren, zelfs als er maar 300 van hen waren. Met het vierkantje vuur je een lichte aanval uit en met het driehoekje een zware, deze aanvallen kun je dan combineren om lange combo's te vormen. Het is zelfs mogelijk om combinaties van 999 aanvallen te vormen, maar persoonlijk kwam ik niet verder dan 200. Dit is natuurlijk enkel mogelijk door ook magie tussen je aanvallen door te mengen, deze activeer je met de L2 knop. Natuurlijk zijn er ook nog altijd interactieve filmpjes waarbij je de toetsen moet indrukken die op je scherm verschijnen, dit leidt dan meestal tot een extra spectaculaire manier om een vijand af te maken.

Deze vijanden vormen enkel een uitdaging door hun aanvalskracht en het aantal, qua intelligentie kan het soms wel beter, zo kun je vijanden tegenkomen die simpelweg de afgrond in lopen. De bazen begaan geen domme fouten, maar je kunt wel al snel een patroon achter hun acties ontdekken. Dat maakt de baasgevechten er echter niet minder op. Het eerste baasgevecht, dat bijna onmiddellijk na het starten van de game begint, is tegen de reusachtige Colossus. Het gevecht duurt ongeveer een uur en is intenser dan de eindbaas van menig game. Niet alle bazen die volgen zijn even interessant, maar de laatste vijf baasgevechten zorgen ervoor dat je de game met een goed gevoel afsluit ondanks het open einde. Er moet toch nog verhaal overblijven voor God of War III.



In de game gaat het echter niet enkel om vijanden verslaan, de actie wordt regelmatig onderbroken door een interessante puzzel of twee. Zo is er een puzzel waar je een slinger naar beneden moet laten zakken via een schakelaar, waarna je ervoor moet zorgen dat hij in beweging komt. Vervolgens haal je de schakelaar opnieuw over zodat de slinger terug stijgt. Op deze manier onderbreekt hij een energiestraal die je anders niet kunt passeren. Het lijkt vergezocht, maar de oplossing vinden is geen probleem. Zulke puzzels zijn over de hele game verspreid en zijn een goede manier om het spel lang leuk te houden. Objecten die vernietigbaar zijn glanzen ook mooi dus je zult niet eindeloos moeten zoeken naar die ene pilaar die je moet vernietigen om een brug te vormen. Er zitten wel enkele frustrerende puzzels tussen, puzzels die veel te lang zijn of waarbij je teveel sterft. Relatief gezien zijn dit er niet veel, maar je zult er toch even aan bezig zijn.

Tijdens de game krijgt Kratos er verschillende magische aanvallen en wapens bij, deze verdien je door het verslaan van bazen of door te praten met titanen. Elk van deze extra krachten heeft meerdere levels, dit level kun je verhogen door rode orbs te verzamelen. Deze kun je terugvinden in kistjes, maar ook het verslaan van vijanden levert rode orbs op. De game bevat eigenlijk ook een sterk verzamelelement, zo moet je niet alleen de rode orbs verzamelen. Door de game heen zijn er ook ogen van de Gorgonen en veren van de feniks te vinden. Als je er zes verzamelt, wordt respectievelijk je levensbalk en je magiebalk langer. Je verzamelt ook urnen en ogen van cyclopen. Om alles te vinden zul je dus goed moet verkennen.

Natuurlijk klinken al deze gameplayelementen bekend als je het origineel hebt gespeeld, de basis is namelijk behouden en verbeterd met kleine veranderingen. Zo kun je nu in enkele levels op de rug kruipen van het vliegende paard Pegasus. Ook de lengte van de game is onder handen genomen. De singleplayer van de game duurt een vijftien tot twintig uur, afhankelijk van hoeveel je verkent en wat je niveau is. Ondanks de lange speelduur in vergelijking met het origineel, blijft het altijd even intens, even relaxen zit er niet bij. Na het uitspelen van de game kun je nog aan de slag in een hogere moeilijkheidsgraad, tenzij je natuurlijk mans genoeg bent om te starten in de Titan graad. De game is zo sadistisch dat je, om de meeste unlockables te zien, het spel en de 'Challenge of the Titans' mode op de Titan moeilijkheidsgraad moet uitspelen.



Toen de PlayStation 2 zeven jaar geleden uitkwam, was er zware kritiek op de architectuur van de console, nu kan echter veel met de console. God of War II ziet er prachtig uit en er zitten enkele adembenemende momenten in. De ingewanden van Prometheus zullen je zeker even bijblijven bijvoorbeeld. Door het leveldesign is het duidelijk dat Kratos maar een mens is, als Kronos of Atlas in beeld verschijnen besef je hoe nietig jij eigenlijk maar bent. Het design is ook gewoon veel beter dan in het origineel, er is veel meer variatie en de puzzels zijn beter uitgewerkt. Hoewel het grootste deel van de game zich afspeelt in één locatie, krijg je toch verschillende soorten omgevingen te zien. Besneeuwde landschappen, vulkanen, bossen en tempels vind je praktisch naast elkaar. Dit versterkt het gevoel dat je een grote reis aan het maken bent om uiteindelijk de schikgodinnen te bereiken en je lot te veranderen.

Deze graphics worden vergezeld met een sterke soundtrack, net zoals in het eerste deel reageert de soundtrack op de gebeurtenissen op het scherm. Een rustige, kalme muziek bij het verkennen wordt vervangen door orkestrale muziek wanneer de actie begint om tijdens baasgevechten een echte climax te bereiken. Je zou al bijna vergeten te vechten. De geluidseffecten doen het even goed als de muziek, zelfs de meest bloederige moves zoals het breken van iemands rug klinken akelig echt, zeker als vijand in kwestie nog eens duidelijk laat merken dat hij pijn heeft. De meeste stemmen klinken perfect, zo druipt de arrogantie echt van Kratos af, maar dan kom je af en toe een minder belangrijk personage tegen dat gewoon niet goed klinkt. Zo klinkt Atlas totaal niet indrukwekkend, nogal raar voor één van de sterkste titanen. Dit heeft echter zeker geen invloed op de algemene sfeer omdat deze personages niet lang in beeld zijn.

Misschien wordt de PlayStation 2 wel overschaduwd door de nieuwste generatie consoles, maar met God of War II krijgt de console een game die zich - op elk gebied - kan meten met menig next-gen game. De engine perst alles uit de PlayStation 2 zonder neveneffecten, de game heeft zelfs geen laadtijden. De verbeteringen ten opzichte van God of War zijn niet gigantisch, maar de minpunten werden verwijderd en het spel werd divers genoeg gehouden. Alle PlayStation 2 en PlayStation 3 eigenaars moeten deze game onmiddellijk in huis halen, op de PS3 is de game te spelen in 576p zodat het er nog net iets beter uitziet. Heb je geen PS2? Dan moet dat misschien maar eens veranderen met deze game.
Beoordeling
Gameplay   96
Sound   98
Graphics   100
Replay   90

Een verplichte aankoop, zelfs als je geen PlayStation 2 hebt.
96


13:16  WoW speler aangevallen
11:16  Puzzelen met Bust A Move Bash!
 Reacties (27)
 Pagina: 1 | 2
Gast (84.82.199.xxx) op 21-05-2007 om 15:02
ik heb ook last van lijnen die soms over het scherm lopen

Gast (85.145.20.xxx) op 14-06-2007 om 09:40
heb een vraag speel eigenlijk nooit sps en doe nu god off war ware verslaving maar zit vast in east aditorium of zoiets dan je heb de verlangzamer zitten daar deuren moet warrior skul hebben en sleutel van een ram maar weet iemand hoe ik hier uit kom want ik zit al 4 dagen vast gr missbitch1 :'(

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
God of War II
Type:
Game
Releasedatum:
27-04-2007
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media