Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Preview:

Portal


Door Martijn Steinpatz op 24-03-2007 om 18:45
Bron: Gamed

Crytek wil van Crysis de beste First Person Shooter ooit maken. Irrational Software ziet zijn Bioshock als een FPS 2.0. Maar terwijl veel mensen zich blind staren op deze twee games, verschijnt deze herfst voor PC en Xbox 360 een derde titel die wellicht nog veel innovatiever is: Portal.

Gabe Newell heeft zeker lef. De oprichter van Valve – vooral bekend van de Half-life serie – kreeg zeven studenten van een technische universiteit op bezoek. Deze lieten een demo zien van Narbaculor Drop, een puzzelspel waar met portalen wordt gewerkt. Newell bekeek de demo en nam de studenten vervolgens in dienst. Erg dapper in een industrie waar men tegenwoordig uiterst voorzichtig is met nieuwe ideeën.

Sindsdien werken de studenten aan Portal, een mix tussen een First Person Shooter, een puzzelgame en een platformer. De game speelt zich af in het Half-Life universum (al is niet bekend wanneer) en jij speelt een menselijk proefkonijn die in een serie testen van punt A naar punt B moet komen. Dat dit niet altijd zachtzinnig gaat blijkt wel uit het feit dat het parcours automatische machinegeweren bevat en dat het plafond regelmatig naar beneden komt.



Haar (volgens Valve wordt de hoofdpersoon een vrouw) grootste hulpmiddel is de ASHPD oftewel de Aperture Science Handheld Portal Device of grofweg de portalgun. Zoals de naam al aangeeft kan je hiermee (maximaal twee) portalen maken. Bij de eerste komt ze naar buiten, met de tweede gaat de speler naar binnen. De portalen kunnen op bijna ieder plat oppervlakte, behalve speciale zwarte achtergronden, geplakt worden.

In de trailers liet Valve zien wat de mogelijkheden zijn. Niet alleen kan je gemakkelijk afgronden omzeilen (bijvoorbeeld door een portaal aan de ene kant en aan de overkant te plaatsen) ook kan je de ‘gun turrets’ uitschakelen (door bijvoorbeeld via portalen een kist erop te laten vallen) of zogenaamde ‘energy orbs’ (weer via portalen) op een energiehouder plaatsen. De ASHPD kan daarnaast voorwerpen oppakken en neerleggen.



Bovenstaande is echter maar het topje van de ijsberg. De studenten van Valve gooien namelijk alle remmen los op het gebied van zwarte gaten. Zo is het mogelijk om op hoger gelegen richels te komen door een portaal een of twee verdiepingen lager te plaatsen, de andere tegen de muur die tegenover die hoge richel staat te schieten om tenslotte in het eerste dimensionale gat te springen, er vliegend aan de andere kant eruit te komen en vervolgens aan de overkant te landen.

Pagina: 1 | 2


19:11  Koop een PS3, krijg een 46" HDTV
18:16  GT HD mét Force Feedback
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Nash op 24-03-2007 om 18:51 [Niv: 73 / Exp: 3656]
heb laatst eindelijk een trailer hiervan gezien en moet zeggen dat het wel indruk heeft gemaakt.. Kan eerlijk gezegd niet wachten om deze te spelen..

Jeweet op 24-03-2007 om 19:23 [Niv: 74 / Exp: 3697]
ziet er egt goed uit

pizzarulez op 24-03-2007 om 19:52 [Niv: 116 / Exp: 5801]
Mooie details, lijkt me een goede game ^^

Nelus op 24-03-2007 om 19:52 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Lijkt me wel een vet spel, wel interessant gedaan allemaal.

Gast (82.157.40.xxx) op 24-03-2007 om 20:41
pRu!K: zooo zeker good game nice grafisch nu hopen dat hij snel komt want op moment slechte games

im2 op 24-03-2007 om 22:29 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Erg dapper in een industrie waar men tegenwoordig uiterst voorzichtig is met nieuwe ideeën

Blijkbaar zijn ze toch nog erg voorzichtig, anders zou er wel meer dan 4 uur gameplay inzitten. Ik had miss liever gezien dat ze het in HL2 ep2 hadden verwerkt.

marino op 25-03-2007 om 09:21 [Niv: 90 / Exp: 4520]
echt vet, je kan zo'n portal maken waardoor je oneindig valt }>

Frankeeeh op 25-03-2007 om 14:11 [Niv: 5 / Exp: 254]
ben erg benieuwd naar dit spel. Wist niet dat het een puzzelspel was. Dacht een demonstratie van de portal techniek aangezien het gratis is

Volgens mij is het idee wel een beetje afgekeken van Prey alleen wel verder uitgewerkt.

Nemo op 26-03-2007 om 16:38 [Niv: 2 / Exp: 92]
ik had de trailer ook gezien, hele mooie graphics en het idee is gwoon leuk. jmmr dat er geen wii versie komt

Gast (82.173.115.xxx) op 27-03-2007 om 06:27
Damn, ik weet niet wat jullie gerookt hebben, maar het beinvloed weer eens behoorlijk jullie visie. Klik die screens eens aan, of komen jullie net uit de Commodore 64 tijdperk gebeamed. Als je dit al mooi vindt, dan is elk game wel mooi.

Dit ziet er gewoon behoorlijk crap uit. Textures zijn slecht, kleurgebruik is niks, nauwelijks goeie belichting en geen vernieuwende texturemaptechnieken die nu commonplace zijn, polycount is zelfs maar matig.

Is een raadsel waarom dit weer iets bijzonders zou moeten opleveren, want op gfx gebied ga je hiermee een jaar of 5 achteruit. Stop met hypen van crapzooi plz.

Gast (82.176.139.xxx) op 27-03-2007 om 11:33
het concept is wel heel vet.. maar aan de filmpjes tot nu toe te zien lijkt het me behoorlijk eentonig... heb nog geen tegenstander of iets dergelijks gezien

MiCoZ op 27-03-2007 om 19:06 [Niv: 5 / Exp: 267]
Leuke game, maar het is "gewoon" een modje op de source engine, misschien als ze hier ook een levelcreator voor maken dat het nog wel lollig kan worden, anders zal je er na 4 uurtjes wel op zijn uitgekeken.

@ Gast (82.173.115.xxx)
je moet niet zo zeiken, de plaatjes zijn screenshots regelrecht uit het 720p filmpje, kan je zonder problemen op steam bekijken, en het zal ook wel op youtube staan.
En hoe wil je hier in goedsnaam ingewikkelde textures in maken? Je moet de muren gebruiken in de hele game, als die er dan nog verwarrend uitzien zal neit echt helpen. Denk JIJ maar eens na voordat je gaat mierenneuken.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Orange Box
Type:
Game
Releasedatum:
14-12-2007
Ontwikkelaar:
Valve Software
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media