De ontwikkeling van Too Human begon als indrukwekkend project, maar na verloop van tijd werden we steeds kritischer, mede door de nare nasmaak van de E3 in 2006.
Na de E3 bleef het stil rondom de game, gelukkig kunnen we de laatste tijd wat nieuwe info verwelkomen, waaronder onderstaande:
- Silicon Knights heeft kennelijk geleerd van de E3, zo zullen ze het project niet meer laten zien tot het moment dat deze bijna af is.
- De ontwikkeling van het spel is al verder dan veel mensen zullen denken. Het team weet zelfs de verschijningstermijn al, maar wil deze nog niet vrij geven.
- Het spel draait op de Unreal Engine 3, deze is echter zo ver in het spel doorgevoerd dat we deze niet als zodanig zullen herkennen. Eén van de dingen die het team heeft toegepast is 4x Antialiasing.
- We mogen uit gaan kijken naar een demo op Xbox Live Marketplace.
- De multiplayer zal zoveel mogelijk geïntegreerd worden in de singleplayer.
- Het spel kent een co-op functie van twee tot vier spelerss. Mensen kunnen ieder moment in en uit het spel stappen.
- Het systeem hoe je aan wapens kunt komen van vijanden is gelijk aan dat van Diablo, op deze manier vind je ook zeldzame wapens.
- Na eerdere kritieken op de camera heeft de studio deze zo aangepast dat de speler zich er nooit zorgen om hoeft te maken.
- Too Human is een trilogie, maar ieder deel heeft zijn eigen gesloten einde. Hierdoor zullen we dus geen einde krijgen als in Halo 2.
|