Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
09 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Square Enix blikt terug op FF XII


Door Rene Groen op 10-03-2007 om 13:50
Bron: Gamespot

Vijf jaar was het spel in ontwikkeling, en de reacties na deze tijd waren zeer enthousiast. Taku Murata, Square Enix's head of research and development, verteld wat meer over de ontwikkeling van het spel.

In een sessie genaamd "Final Fantasy XII Postmortem" verteld hij dat het bedrijf werknemers heeft die aan veel specialie subtaken werken. Omdat ze wilden voorkomen dat het spel pas na een zeer lange periode op de markt kwam hadden ze zeer veel mensen aangenomen. Op deze manier wilden ze de drie belangrijkste aspecten van Final Fantasy, te weten innovatie, kwaliteit en volume, zo goed mogelijk uitwerken. Ze besloten uiteindelijk dat ze een vloeiend gevechtssysteem moesten hebben en hier ging dan ook veel aandacht naar uit.

Ondanks dat veel games bovenstaande al uitvoerden vind hij het toch een grote stap voor Final Fantasy. Ze voorkomen hiermee dat een role-playing spel geheel draait om het invoeren van commando's, waardoor mensen die niet goed zijn in actiespellen dit ook kunnen spelen.

Deel XII had veel non-playable karakters in het spel, namelijk duizend stuks. Om een vergelijking te maken: FF VII had er 300 en FF X 200. Het aantal monsters bleef wel gelijk, net als in FF VII waren dit er 250, iets meer dan in FF X die er 200 had. Het aantal bazen werd wel teruggebracht, van 50 in de voorgaande twee games naar 30 in deze nieuwe.

Aan het einde van de sessie liet Murata nog wat weten over de Unreal Engine 3, waarvan Square Enix in januari bekend maakte dat ze deze zullen gebruiken voor toekomste projecten. Het team vind het een geweldige engine, maar heeft wel werk nodig hoe ze deze zullen gebruiken in haar projecten. Het kost echter enige tijd om dit te integreren, dus zijn er ook nog geen titels bekend waarvoor ze de engine gebruiken. Wel geeft hij aan dat we hier binnenkort meer over zullen horen.



13:55  PES is een schot in de roos
13:39  Spiderman toont zijn moves
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (81.207.9.xxx) op 10-03-2007 om 16:30
8) _O_ :? :9

Gast (81.207.9.xxx) op 10-03-2007 om 16:30
8) _O_ :? :9

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Final Fantasy XII
Type:
Game
Releasedatum:
23-02-2007
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media