Online communities zoals Second Life worden steeds populairder en ook in de consolemarkt is deze invloed te merken. Zo komt Sony bijvoorbeeld met Home.
Wat Home exact is, kun je in deze feature lezen. Vandaag had Phil Harrison nog wat meer te zeggen over de service, wij halen er de belangrijke punten voor jullie uit.
- Home is al enkele jaren in ontwikkeling en het was origineel een PlayStation 2 project. Ze wachtten echter op het juiste moment om het voor de eerste keer te tonen en dat was deze GDC. Harrison is blij met de reacties van de mensen en met het feit dat iedereen begrijpt wat Sony wil opbouwen met Home. Hadden ze dit vroeger aangekondigd, dan had het gewoon bedolven geweest onder de informatie rond de PS3 launch.
- Het is geen reactie op de Mii's want deze werden pas vorig jaar getoond, het is gewoon onmogelijk om zo snel een zulke service uit te werken. Hij vindt dat Nintendo enkele coole dingen doet, maar Sony kiest een andere aanpak.
- Home moet een launchpad worden voor alle online multiplayergames die op de PS3 verschijnen. Developers moeten zich trouwens geen zorgen maken hoe ze Home moeten inbouwen. Het werkt zeer eenvoudig en developers kunnen content uit hun game gebruiken om hun Home ruimte te openen. Je kunt zelfs in Home al een ruimte openen voor de game uitkomt om hem te promoten.
- Men is al even aan het praten met developers over het gebruik van je avatars in games. (Vergelijkbaar met de Mii's in Wii Sports) Het is niet zo eenvoudig, maar ze gaan het zeker proberen.
- Men wil de speler de mogelijkheid geven om als een gamecharacter door Home te lopen, maar daar moet men nog over nadenken.
- Home moet zeer eenvoudig worden voor gamers en het moet een soort lobby worden voor alle games. Je speelt bijvoorbeeld eerst een multiplayerpotje Motorstorm, dan keer je terug naar Home en kun je snel op zoek gaan naar mensen die Resistance willen spelen. Games die geen uitgebreide community hebben gaan veel hebben aan Home.
- Harrison was blij dat er zoveel mensen enthousiast zijn over LittleBigPlanet. Hij moest ook lachen met het feit dat Reggie niet blij keek toen LittleBigPlanet aangekondigd werd. LittleBigPlanet komt eerst op het PlayStation Network en zal later beschikbaar zijn op Blu-Ray. Op die Blu-Ray zullen ook levels van gewone spelers te vinden zijn.
- Harrison vindt het normaal dat hij zolang de Sixaxis heeft verdedigd en Rumble heeft afgebroken, door de rechtzaak moest hij toch de standpunten van Sony verdedigen. Hij gelooft echter wel dat de Sixaxis de ideale manier is om games te besturen, maar ze gaan samenwerken met Immersion en kijken wat daarvan de resultaten zijn.
- Harrison weet dat gamers Rumble in de controller willen en hij luistert graag naar hun mening, maar niet alles wat zij vragen is mogelijk. Sommige dingen zijn niet praktisch, sommige dingen zijn financieel gezien niet haalbaar. Hier moet een goede balans zijn.
|