Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
14 Juli 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(13) 
(0) 
13 Juli 2020 
(4) 
(4) 
(1) 
(0) 
(1) 
(3) 
(1) 
(1) 
(2) 
12 Juli 2020 
(3) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juli 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(2) 
10 Juli 2020 
(3) 
(0) 
(6) 
(8) 
(0) 
(0) 
(2) 
09 Juli 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juli 2020 
(6) 
(8) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juli 2020 
(0) 
(11) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juli 2020 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juli 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
04 Juli 2020 
(24) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
03 Juli 2020 
(0) 
(15) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(1) 
(0) 
02 Juli 2020 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Juli 2020 
(3) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(4) 
29 Juni 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(105) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Juni 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
27 Juni 2020 
(11) 
(0) 
(11) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Juni 2020 
(1) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(2) 
(2) 
25 Juni 2020 
(0) 
(3) 
(4) 
(1) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Review:

Marvel: Ultimate Alliance


Door Rene Groen op 15-11-2006 om 11:15
Bron: Gamed

De eerste ontmoeting met Marvel superhelden op de Xbox 360 was in de game X-Men: The Official Game. Met slechts drie helden, een korte levensduur en een eindscore van 59 stelde het spel teleur en deed de film geen recht. Wederom ligt er een spel voor me waarin Marvel helden de hoofdrol opeisen. Is Marvel: Ultimate Alliance wel de titel waar we op zaten te wachten?

Daar waar X-Men: TOG slecht drie helden had die apart van elkaar opereerden, daar gaat ontwikkelaar Raven Software verder waar ze met de X-Men Legends games gestopt waren. Niet langer één held per missie, maar steeds vier helden tegelijk waar je gedurende een missie tussen kunt switchen. Dit is echter nog niet alles, de vier helden kun je namelijk ook nog eens zelf kiezen uit een selectie van ongeveer twintig verschillende karakters als Spider-Man, Wolverine, Captain America en Ghost Rider.

Het verhaal zelf past prima in het Marvel universum en stelt Dr. Doom en andere anti-helden dan ook centraal. Gedurende het spel valt hij meerdere doelen aan en neemt hij diverse helden gevangen om zijn plannen te verwezenlijken. Welke plannen dit precies zijn verklap ik uiteraard nog niet, hier zul je gedurende het spel zelf achter moeten komen. Wat ik wel kan verklappen is dat je gedurende het spel veel tekst kan verwerken. Ik spreek expres over ‘kan’, want het is een optie die de speler in het spel betrekt als hij dit wenst. Mocht je niet iemand zijn die graag door teksten heen worstelt, dan kun je er ook voor kiezen om niemand aan te spreken en direct in de missies te springen. Ik koos er zelf voor om wel met iedereen te praten omdat je hierdoor ook veel achtergrondverhalen hoort die veel punten uit de serie aan halen of er zelfs dieper op in gaan. Een must voor de fans!



Net als herkenbare karakters en verhalen kom je ook langs veel herkenbare gebieden uit het Marvel universum. Plaatsen waar je langs zult komen strekken zich van de Mephisto Realm tot de Asgard en als toetje mag je op het laatst ook langs het kasteel van Dr. Doom zelf. Al deze omgevingen hebben een beetje dezelfde invulling, wat zowel zijn positieve als negatieve punten heeft. De positieve kant is dat omgevingen rechtstreeks uit de comic zouden kunnen komen, het nadeel is dat ze binnen een level wel heel erg op elkaar lijken. Vaak heb je het idee een gangetje al eens betreden te hebben, door de lineaire gameplay zul je echter niet snel verdwaald raken. Ja, je leest het goed, het spel kent op een enkele keuze na een rechttoe rechtaan looplijn die je van het begin naar het einde brengt. Heel storend is dit gelukkig niet omdat je constant bezig bent om met je favoriete helden een chaos aan te richten.

Marvel: Ultimate Alliance kent niet bijzonder veel diepgang in de gameplay. Op een makkelijk niveau kun je zonder blocken en met veel button bashen al door de levels heen komen, op een hoger niveau levert dit je iets meer moeite op. Tussendoor kun je karakters levellen, mede door statistieken doelgericht te verhogen. Daar waar ik veel spellen af zou rekenen op zulke simpele gameplay neem ik het deze game absoluut niet kwalijk. Het houdt het tempo er lekker in en doordat je goed in het verhaal betrokken bent gaf het de game juist een bepaalde meerwaarde. Daarnaast zijn er genoeg helden om je vele uren in het spel te betrekken, ieder heeft immers zijn eigen aanvallen, combo’s en specialiteiten. Het geheel is heel erg gericht op actie met een overgoten RPG sausje die zelfs voor niet-RPG fans zeer aangenaam zal zijn.



Grafisch moet het spel helaas wat inleveren op andere games die in deze zelfde maand verschijnen. Van veraf ziet het er allemaal nog redelijk uit, van dichtbij loopt het geheel over in een wat blokkerig uiterlijk. Tevens wil de combinatie van vier helden en een stuk of tien vijanden in één scherm er nog al eens voor zorgen dat je het overzicht snel verloren bent en je op goed geluk om je heen aan het rammen bent. Op het gebied van geluid maakt het spel dan ook meer indruk, karakters klinken herkenbaar en komen op een manier over waarvan je dit uit de comics verwacht.

Marvel: Ultimate Alliance is een game geworden die het zowel bij Marvel fans als mensen die nieuw zijn in het genre zeer goed zal doen. Het spel is zeker niet foutloos, maar het totale pakket biedt voldoende om je vele uurtjes bezig te houden. Eenmaal het spel uitgespeeld (wat vooral aan te raden is met vrienden!) dan blijven er genoeg helden over om het spel nog eens mee door te lopen, kun je testen hoeveel Marvel kennis je hebt in de quiz vragen, bekijk je de vrijgespeelde art nog eens rustig of speel je de vrijgespeelde comic missies waarbij je met één held een aparte missie moet spelen.
Beoordeling
Gameplay   80
Sound   82
Graphics   72
Replay   80

Marvel: Ultimate Alliance is niet foutloos, maar wel een bijzonder aangename game.
78


13:39  Halo 3 krijgt beta multiplayer demo
10:31  Cijfers en geruchten OXM
 Reacties (14)
 Pagina: 1
ApoC op 15-11-2006 om 12:12 [Niv: 101 / Exp: 5061]
Bedankt voor de review

Cain op 15-11-2006 om 14:01 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Is dit 360 materiaal?!?
Is een 72 dan niet een beetje aan de hoge kant voor dit spel? Ik denk dat de PS2 dit ook nog wel kan renderen.

Devilly op 15-11-2006 om 14:32 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Gaat het toch nog de goede kant op met licentie-games.

Rene Groen (Eindredacteur) op 15-11-2006 om 15:08 [Niv: 720 / Exp: 36025]
@ Cain: Van screenshots is nu eenmaal lastig kwaliteit af te lezen. Hoewel de game niet tot de beste grafische games van dit moment behoort is het zeker niet slecht te noemen. Enkel bij het inzoomen valt een deel van het detail weg.

Cain op 15-11-2006 om 15:29 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Jagsemash (kon het niet laten )

maar een 72 is toch nog redelijk hoog in vergelijking met Gears of War bijvoorbeeld. Waarom dan toch een 72?

Rene Groen (Eindredacteur) op 15-11-2006 om 15:55 [Niv: 720 / Exp: 36025]
Wij hebben nog geen review van Gears of War, dus die games ga ik niet onderling met elkaar vergelijken. 72 is gewoon het juiste cijfer voor een game die, zoals eerder al gezegd, goede graphics neer zet die van dichtbij wat minder ogen (overigens heeft het inzoomen bij het gamen zelf totaal geen nut, daarom hang ik daar geen zwaar oordeel aan)

cfreak24 op 15-11-2006 om 15:55 [Niv: 43 / Exp: 2130]
dit spel lijkt me echt heel vet.
weet iemand wanneer die op de psp uitkomt ? want dan ga ik hem zeker halen.

Gewijzigd door cfreak24 op 15-11-2006 om 15:58

Cain op 15-11-2006 om 16:05 [Niv: 147 / Exp: 7344]
"Grafisch moet het spel helaas wat inleveren op andere games die in deze zelfde maand verschijnen."
Daar leid ik aan af dat de graphics onder de maat zijn en een 72 is een voldoende. Dus wat is bij jullie een voldoende?

Gewijzigd door Cain op 15-11-2006 om 16:05

Rene Groen (Eindredacteur) op 15-11-2006 om 16:14 [Niv: 720 / Exp: 36025]
Er is nogal een verschil tussen "iets inleveren" en "onder de maat". In mijn review geef ik duidelijk aan hoe het zit met het cijfer, daar wil ik het dan ook graag bij laten

Cain op 15-11-2006 om 18:28 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Tjenkui voor de uitleg. Ik denk dat de screens en de verwoording negatiever overkomen dan je bedoelt. Maar dat ligt dan aan mij.

wackyprofessor op 15-11-2006 om 19:34 [Niv: 224 / Exp: 11177]
Lol, nu gaan we twijvelen aan de redacteuren op deze site.. lekker hoor. Die 72 geeft hoe hij het voelt, iedereen bekijkt het anders dus niet zeiken hij geeft (waarschijnlijk) op zo'n neutrale(niet helemaal kan niet) mogelijke manier een cijfer. PS2 kan dit nooit draaien volgens mij, als je naar de effecten kijkt en bewegend dan merk je het wel.

Cain op 15-11-2006 om 20:29 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Ik twijfel niet aan de redacteurs, ik wilde gewoon weten waar die 72 punten op gebaseerd waren. Dat weet ik nu.

Gast (89.98.22.xxx) op 19-11-2006 om 17:59
Ik vind 78 een beetje hoog... Van de game achterlijk makkelijk en saai.. Het enige wat ik door het hele spel hoefde te doen was Wolverine helemaal upgraden en niets kon me stoppen. Beetje zwak.

cfreak24 op 20-11-2006 om 16:27 [Niv: 43 / Exp: 2130]
Gast (89.98.22.xxx) mischien moet je de moeilijkheids graad wat hoger zetten.
maar het is nou eenmaal niet heel gevarieerd maar het is gewoon vet omdat je met zo heel veel verschillende characters kan spelen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Marvel: Ultimate Alliance
Type:
Game
Releasedatum:
03-11-2006
Ontwikkelaar:
Raven Software
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:








Meer media