Tijdens de E3 werden er een rits games aan ons getoond voor de PlayStation 3. Eén van de games waar we het nu nog steeds regelmatig over hebben is Resistance: Fall of Man.
Ted Price van Insomniac Games sprak met 1Up over het spel en kwam met nieuwe informatie:
- Het idee voor het spel kwam al enkele jaren geleden toen men keek wat ze voor de PlayStation 3 wilden doen. De ontwikkelaars kwamen toen op het idee om een volwassen, donkere shooter te gaan maken.
- De scene voor de historische shooter in Azië en Europa ligt in het midden van de twintigste eeuw, rondom 1950.
- Uit de andere projecten Ratchet & Clank en Disruptor worden geen elementen overgenomen.
- De wapens bestaan ook in het echt en niet vergelijkbaar met verzonnen wapens uit andere games.

- De strijd tegen de Chimera is bruut en hard. Om die reden zullen we dan ook geen humoristische elementen tegen komen zoals we uit vorige games van de ontwikkelaar gewend zijn.
- Van de Ratchet & Clank serie heeft Insomniac geleerd hoe verschillende wapens strategisch gebruikt kunnen worden. Ook in deze game willen ze dit door gaan voeren: iedere situatie kan anders benaderd worden door de keuze van wapens. Dit komt mede door de verschillende mogelijkheden die elk wapen heeft, die ook nog eens een verschillend effect hebben als ze in combinatie met een ander wapen worden gebruikt.
- Er zullen ondersteuningen aanwezig zijn voor een online spelersoptie.
- Er zijn plannen om moeilijkheidsgraden vrij te spelen.
|