Streamline Studios, velen van jullie zal die naam niets zeggen, maar toch heeft een aantal van jullie al door hun creaties heen gelopen zonder het te weten. Streamline Studios heeft namelijk voor verschillende games gedeeltes ontworpen, zoals een map voor Unreal Tournament 2004. Nu zijn ze bezig met hun eigen game: HoopWorld, en daarom mocht ik, in naam van Gamed, de studio bezoeken.
Toen was het moment aangebroken, ik mocht HoopWorld spelen! Tijd voor een kritische blik dus. Wel moet ik daarbij zeggen dat het niet de nieuwste versie was, want ik speelde een PC -versie waar ze niet meer aan gewerkt wordt, er was namelijk geen debug Xbox 360 beschikbaar. Het level dat ik speelde, was een indiaans level. Het was van hout en met verhogingen en er hingen indiaanse versieringen en het was een twee tegen twee potje. HoopWorld is met 4 knoppen en de analoge stick te spelen. Met de A-knop kan je springen, met de B-knop kun je van speler wisselen, met de X-knop kan je iemand slaan en zo de bal bemachtigen en de Y-knop gebruik je om te dunken.
De versie die ik speelde, was zeker niet foutloos, maar wat verwacht je dan anders van een vroege versie. Zo was het nog erg gemakkelijk, deed CPU's soms niets en deed de camera raar, daarnaast was het spel onoverzichtelijk. Je kon namelijk niet snel zien waar jij en de bal waren, maar ze zeiden dat ze daar mee bezig waren dus dat komt wel goed. Ook van de rare camera en de moeilijkheidsgraad waren ze zich bewust. Als al die dingen zijn opgelost, wordt het gewoon een heel leuk spelletje voor tussendoor, zoals een Xbox Live Arcade spelletje is bedoeld. Al mag het allemaal wel iets uitgebreider.
Jammer genoeg was het toen alweer tijd om naar huis te gaan, maar al bij al was het een geslaagd dagje. Ik heb er ook nog een mooie HoopWorld tas, en jullie een leuk verslag, aan overgehouden.
|