Electronic Arts en Nike zijn een samenwerking aangegaan die de weg vrij zal maken om NFT's te introduceren in de sportgames van de ontwikkelaar.
Door de samenwerking zullen virtuele creaties van Nike's .Swoosh Web3 platform worden gentegreerd in de sportgames. In een persbericht lezen we schitterende uitspraken als "het bouwen van nieuwe, meeslepende ervaringen", "de mogelijkheid voor spelers voor zelfexpressie" en "creativiteit middels sport en stijl."
In de aankondiging is de term NFT, wat staat voor Non-Fungible Token, is niet specifiek genoemd. NFT's zijn unieke, niet uitwisselbare data, die spelers aan kunnen schaffen en weer kunnen verkopen. Hierbij valt te denken aan in-game items of artworks. Ondanks het niet benoemen van NFT's gaf .Swoosh vorige maand hun eerste NFT sneaker collectie uit en genereerde daarmee meer dan n miljoen dollar aan verkopen. Het platform van Nike werd afgelopen november gelanceerd en is sindsdien in een gesloten beta fase.
Geheel verrassend is de aankondiging overigens niet, al in november 2021 gaf Electronic Arts CEO Andrew Wilson al aan dat NFT's een belangrijk onderdeel van het bedrijf zou worden, zo ook van de industrie als geheel. Hoewel hij enkele maanden later aan gaf dat het geen prioriteit was bij het bedrijf lijken ze nu toch stappen te gaan zetten.
Meer details over de samenwerking tussen Electronic Arts en Nike's .Swoosh volgt in de komende maanden.
|