Als je niet kunt wachten om op 27 januari met de remake van Dead Space aan de slag te gaan dan is er goed nieuws, de game heeft zijn gouden status bereikt en niets staat een release op de PC, PlayStation 5 en Xbox Series dan ook in de weg.
Het bereiken van een gouden status betekent dat de game van begin tot eind speelbaar is, waardoor een uitstel vrijwel niet meer voor komt.
Naast deze aankondiging heeft ontwikkelaar Motive Studios ook meer uitleg gegeven over het "Intensity Director"-systeem. Volgens senior systems designer Dan Kim bestaat het systeem uit 1200 dynamische evenementen, van simpele lichtveranderingen tot verrassende aanvallen van de Necromorph.
quote: “[The Intensity Director] is a content organization, spawning, and pacing control system, and depending on how we count things, the system has more than 1200 unique events, with a massive variety of combinations possible. Different elements, like audio or lighting changes, fog or steam, enemy spawns—all that combined together in layers to create encounters that feel like hand-made situations.”
Mocht je nu bang zijn dat je voortdurend de stuipen op het lijf zal worden gejaagd dan heeft senior software developer David Vincent geruststellend nieuws, het systeem is weliswaar bedoeld om je te verrassen en te laten schrikken, maar er zijn ook momenten van rust.
quote: “We monitor the amount of intensity the player is going through while going from room to room. There might be an easy room with just a few sounds here and there, but that’s it. But then you might go into another room, and suddenly, there’s a Slasher spawning from a wall vent, plus the lights turn off, plus there’s fog in the environment, and it becomes a lot more intense. But then we give the player a break. Because we do essentially track the peaks and valleys of tension, to make sure that it’s not just back-to-back-to-back high-intensity events. Because that would be emotionally exhausting; you’d be like, ‘I can’t take this anymore.’”
|