Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
05 Mei 2025 
(0) 
(5) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Review:

Shadow of the Colossus


Door Gideon op 14-02-2006 om 00:06

Er wordt nogal eens gezegd dat Sony zelf geen goede games kan maken, maar het tegendeel hebben ze de laatste jaren wel bewezen. Oké, het komt allemaal niet in dezelfde hoeveelheid als bij de grote concurrent Nintendo, maar wat ze zelf uitbrengen is vaak wel van erg goede kwaliteit. Kijken of Shadow of the Colossus aan de hoge verwachtingen kan voldoen.


Dit rondrijden doe je door een gigantisch grote wereld. Het is allemaal niet zo groot als in pak en beet The Wind Waker, maar tevens door het grote hoogteverschil tussen gebieden is het een veel indrukwekkender geheel. Een tweede aspect wat hier invloed op heeft is de leegte. Shadow of the Colossus speelt zich namelijk af aan het eind van de wereld en hier woont helemaal niemand. Je zult dus nooit iets of iemand tegenkomen. Dit geeft het geheel een hele aparte sfeer, maar hiermee snijdt de game zichzelf ook een beetje in de vingers. Waarom zo'n grote wereld creëren als helemaal niemand er in gaat ronddolen, omdat er niets te vinden is?

Ervaring leert ons dus dat je eigenlijk alleen maar rechtsreeks richting de Colossus rijdt, door achter de lichtbundel aan te rijden die je als kompas fungerende zwaard uitstraalt. De wereld die aan je voorbij trekt mag dan wel leeg zijn, maar grafisch is ze best indrukwekkend. Van gigantische kloven tot enorme watervallen en van dichte bossen tot bloedhete woestijnen; alles passeert de revue. In tegenstelling tot de enorme zee uit het eerder genoemde The Wind Waker is het hier dus niet saai om rond te rijden. Je zou bijna willen dat ze de leuke dorpjes en kerkers uit eerder genoemd Zelda-avontuur hadden gecombineerd met de mooie wereld uit deze game.



Kerkers en puzzels is namelijk ook iets wat je tijdens je zoektocht naar de Colossus niet tot nauwelijks tegenkomt. Oké, zo nu en dan moet je eerst een klein stukje klimmen, maar echt lang zul je hier niet mee bezig zijn; hoogstens een minuut of 10. Tel daarbij op dat dit maar bij een klein aantal Colossi van toepassing is en je zult doorhebben dat de hele zoektocht niet veel meer is dan het rijden van de tempel waar je begint (en weer terug wordt gezet naar het gevecht met de Colossus) naar de Colossus. Ik had liever gezien dat je zo nu en dan ook een soort van puzzeltje of boobytrap tegen zou komen, omdat je dan niet alleen wat langer bezig bent met het zoekproces, maar dat het dan ook iets afwisselender en uitdagender wordt.

Zoals ik al zei is de wereld zelf grafisch gezien zeer behoorlijk. Door een soort blur-effect worden de beelden vervaagd als je met de camera heen en weer gaat. Hierdoor ziet het er echt mooi uit als je door de grootse omgevingen stormt. Helaas geldt dit niet als je stilstaat. Je karakter is namelijk wel erg kartelig, net zoals de rest van de omgeving. Het lijkt alsof men er alleen rekening mee heeft gehouden dat je constant in beweging bent en daarom ziet alles er grafisch, vooral tijdens de cutscenes, wat karig uit.

Wat ik dan wel weer erg mooi vond is de overbelichting die veelal wordt gebruikt. Het geeft de game nog net even dat extra beetje sfeer waar het toch al van over loopt. Het toont nogmaals aan dat we met Shadow of the Colossus duidelijk iets speciaals in handen hebben.

Muziek zul je tijdens het zoeken niet horen. Dit is absoluut niet erg, gezien het feit dat het geluid van de wind en het geklop van de hoeven van je paard op de desbetreffende ondergrond heerlijk klinkt. In combinatie met de leegte roept dit weer een unieke sfeer op; jij bent alleen, echt helemaal alleen in deze gigantisch woestenij.



Na het zoeken zul je vinden. Zoals je zeer waarschijnlijk al weet zijn de Collosi gigantische wezens. En gigantisch zijn ze zeker. Schitterend weergegeven en ongelofelijk indrukwekkend doemen ze voor je op. Je vraagt je oprecht af hoe je in godsnaam ooit zo'n gigant omver moet krijgen. Het is echt een gigantische prestatie van de ontwikkelaars om de Collosi zo ontzettend mooi in beeld te brengen.

Prima, de Colossus is opgezocht, nu nog neerhalen. En dat is lastiger dan gedacht. Zoals je in onze preview misschien al hebt gelezen is het neerhalen van de Colossus namelijk een ding op zich. Je moet elke keer weer een andere tactiek bedenken om de gigant neer te halen. In tegenstelling tot wat wij in de preview melden zijn hier niet meerdere manieren voor. Een Colossus heeft namelijk een aantal zwakke plekken die je kunt ontdekken door (wederom) met je zwaard te 'schijnen'. De lichtbundel uit je zwaard ligt namelijk de zwakke plekken van de gigant op.
Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Beoordeling
Gameplay   90
Sound   95
Graphics   87
Replay   55

Een schitterend sprookje dat net als Ico een unieke ervaring biedt
88


00:06  Ubisoft werkt samen met Shaun White
00:05  PC versie Rainbow Six: Lockdown gaat goud
 Reacties (37)
 Pagina: 1 | 2
The_Gamer op 14-02-2006 om 00:11 [Niv: 26 / Exp: 1323]
Deze ga ik vrijdag halen, ICO was ook al schitterend en ik zie deze game helemaal zitten.
De makers hebben trouwens al aangegeven geen direct vervolg te willen maken, maar liever een heel andere game, wat ik een goed streven van ze vind. Laat ze maar zulke vernieuwende en originele games blijven maken!

Gast (80.127.223.xxx) op 14-02-2006 om 08:33
Ik denk wel dat ik deze ga halen, hou wel van orginele games 8)

Roderick op 14-02-2006 om 09:25 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Lijkt me ook wel een erg mooie game. Ico vond ik ook erg leuk

Gast (80.56.130.xxx) op 14-02-2006 om 16:18
deze game is zo goed _O_
goede review gideon, maar van mij had ie wel een 9.0 gemogen alhoewel een 8.8 ook zeker een nette cijfer is ;)

Gast (80.126.35.xxx) op 14-02-2006 om 21:35
scmovski a kurwa kurwa, mi tablo insk BLONSK _O_ _O_
AKA THIS GAME OWNS

Gast (84.193.82.xxx) op 14-02-2006 om 23:03
De uiteindelijke conclusie zit wel goed, alleen de schrijfstijl van deze review is op zijn minst erbarmelijk te noemen. Er wordt zo hard rond de pot gedraaid dat het niet mooi meer is. Je merkt al van in het begin dat er zo hard gerekt wordt, om toch maar dat extra nummertje onder aan de pagina te krijgen. Wegens het overduidelijke gebrek aan ervaring en/of talent, zie je de uiteindelijke kwaliteit van dit artikel in een recordvaart naar beneden tuimelen. De eerste zin van deze review (inleiding buiten beschouwing gelaten) alleen al zet de toon voor dit kwalitatief zeer ondermaatse schrijfsel.

De synopsis is een flauwe, veel te lange bespreking, waarin de schrijver gewoon stap voor stap, het intro filmpje uit de doeken doet. Gewone gamers hebben ook de fysieke mogelijkheid om deze dingen zelf waar te nemen tijdens een eventuele speelbeurt. Vrijwel de hele eerste pagina, is in amper één duidelijk geschreven alinea samen te vatten.

Ook de rest van de tekst bestaat uit overbodige zinsconstructies en alinea's, die het een ware hel maken om bij de uiteindelijke pointe van deze review te raken. "Ten eerste moet je de Colossus die verslagen dient te worden opzoeken, daarna zul je moeten uitzoeken hoe je het moet verslaan en de derde stap bestaat uit het verslaan van het creatuur." Gewoon de gedachte alleen al van iemand die drie maal een vorm van verslagen in één zin wil gebruiken, tart alle verbeelding...

En dit is maar één voorbeeld, van een tekst gevuld met bizarre en onlogische woordspelingen en structuren. Kwaliteit en kwantiteit, zijn twee totaal verschillende zaken. Ik denk dat deze reviewer al uitdaging genoeg zal hebben aan een goed geschreven basis review van amper twee pagina's. Een techniek die broodnodig is alvorens iemand zich aan monster recensie van vier pagina's waagt...

Rene Groen (Eindredacteur) op 14-02-2006 om 23:19 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Grappig Gast, velen van onze bezoekers kijken er namelijk heel anders tegaan.
Het schrijven van een recensie op internet geeft je de ruimte om bepaalde zaken uit de doeken te doen. We zijn niet gebonden aan één of twee pagina's zoals dat bijvoorbeeld in een magazine is en nemen tevens de ruimte om zaken uiteen te zetten. Bij andere sites stoor ik me er vaak aan dat zaken snel afgekapt worden omdat ze over een bepaald aantal woorden heen lijken te komen.

Hoe dan ook, we waarderen uiteraard al het commentaar, ik denk alleen dat Gamed geen geschikte site voor je is als je op zoek bent naar kortere reviews die sneller de kern beetpakken. Wij geven vaak wat extra info om een cijfer toe te lichten en uit te leggen waarom een game goed is. We denken dat een gamer goed moet weten waarom hij 60 euro aan een game uit moet geven of niet. Als we daar twee pagina's meer voor nodig hebben om de gamer goed uit te kunnen leggen wat er (in dit geval) zo goed is aan een game, dan doen we dat graag en zullen dat ook blijven doen

Overigens zie ik een beetje een tweedeling. Je noemt het een 'erbarmelijke schrijfstijl' en 'tekst gevuld met bizarre en onlogische woordspelingen en structuren', maar volgens mij doel je er gewoon op dat de tekst te lang is.

Verder zouden we het uiteraard waarderen als je dit soort punten gewoon vanuit een useraccount maakt ipv achter een vrije Gast reactie, dat is toch wat persoonlijker en zijn dit soort punten beter te bespreken.

René

Roderick op 14-02-2006 om 23:31 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Ik ben het zeker met René eens wat betreft jouw reactie. Maar ik vraag me nog één ding af: vanwaar de soort woede die ik in jouw reactie zie? Kritisch zijn mag uiteraard en ik ben zeker voorstander van een kritische aanmerking op een artikel. Dit komt op mij echter over als een haat jegens de site/het artikel die op weinig berust is.

Ligt de stijl van schrijven je niet? Dan vrees ik dat je het niet naar je zin zult hebben op deze site, jammer(voor jou), want het overgrote deel van onze bezoekers heeft dat wel.

Primal Instinct op 15-02-2006 om 00:08 [Niv: 0 / Exp: 2]
U vraagt wij draaien.

Ik weet maar al te goed dat websites niet aan quota gebonden zijn. Ik heb zelf 5 jaar in de scène gezeten alvorens ik mijn keyboard symbolisch genoeg aan de haak gehangen heb. Desondanks heb ik zelf ook een hele brok ervaring als het op het neerpennen van reviews aankomt. Reviews neerpennen is een groeiproces, het is al moeilijk genoeg, om als jongeling twee goed geschreven pagina's in word af te leveren. Trust me I know, ik schaam mezelf ook dood voor mijn eerste werkjes... Ik ben ook een voorstander van het zogenaamde "infor"viewing, maar strekken en extra informatie verschaffen zijn twee verschillende zaken. Ik ken genoeg jongens die dezelfde informatie zonder verlies van contextuele inhoud in twee pagina's kunnen neertypen en jongens die ook een 4 pager kunnen afleveren, die weliswaar over de hele rit boeiend blijft.

Het komt er gewoon op neer dat er inhoudelijk veel te veel te loos is. Als iemand besluit om vier pagina's over een game neer te typen ok, ieder zijn ding, maar als je niet klaar bent voor zulk een lange teksten dan val je gewoon door de mand. Ik heb bij heel wat verschillende projecten gewerkt en ik durf eerlijk zeggen dat bij 3 van de 4 websites waar ik voor geschreven heb, deze review niet door de wachtrij zou geraken.

Van woede is hier geen sprake, ik ben liever recht voor de raap met mijn uitlatingen. Moest ik één of andere vorm van haat tegenover deze site koesteren dan had ik mijn reactie eerder beperkt tot iets in de aard van "Ik ben er zeker van dat er nu ergens één of andere depressieve gamer op zijn kamer zit met een pistool in zijn hand. En dat na het lezen van de eerste pagina van deze review hij eindelijk het lef had om de trekker over te halen". Normaal reageer ik zelfs niet op zulke zaken, maar dit ging een beetje de extreme kant op.

Zonder wrok te koesteren tegenover de jongen die dit artikel geschreven heeft, mijn advies aan hem is, begin met een quota van twee pagina's en bouw stelselmatig op. Te veel hooi op je vork nemen is nooit goed.

Rene Groen (Eindredacteur) op 15-02-2006 om 00:10 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Kritiek is uiteraard prima Primal Instinct. Gideon zal het ook zeker lezen en wellicht zitten er punten bij waar hij wat mee doet, op dit moment dank ik je in ieder geval voor de opmerkingen en waardeer ik het dat je de moeite hebt genomen een account aan te maken van van daaruit te reageren

Primal Instinct op 15-02-2006 om 00:29 [Niv: 0 / Exp: 2]
Als het wat extra motivatie voor Deheer Groot mag zijn, ik ken nog jongens die struikelend en moeizaam begonnen zijn. Jongens die ook wat hardere kritiek hebben moeten slikken tijdens het leerproces. Maar als je weet dat sommige van deze gasten ondertussen internationaal schrijven, dan moet je het hoofd zeker en vast niet laten hangen.

Gast (82.173.175.xxx) op 15-02-2006 om 03:37
Boeiende review.nooit eerder zo uitgebreid.Duurde wel lang voo rmij om die collossi te vinden zeg.Zonder zon werkte mijn zwaaard ook niet als compass.
Mjah succes gozer en doorgaan zo en niets van aantrekken :))

Gast (86.193.76.xxx) op 15-02-2006 om 07:29
}> }> }> }> }> }> }> }>

Gideon op 15-02-2006 om 09:52 [Niv: 163 / Exp: 8165]
In ieder geval bedankt voor de feedback, dat wordt zeer zeker wel geapprecieerd. Ik denk dan ook dat het tekenend is voor een site als Gamed dat wij dit soort opmerkingen laten staan (sterker nog, er wordt normaal op gereageerd), terwijl ik er zeker van ben dat 3 van de 4 sites die jij eerder noemde het zouden hebben verwijderd.

Ik denk dat we voorop moeten stellen dat Gamed een site vol vrijwilligers is die (op één na) geen opleiding Journalistiek o.i.d. hebben gevolgd. De kenner zal dit absoluut terug zien in onze artikelen en zich er misschien aan ergeren, maar die enkeling valt ook niet binnen onze doelgroep.

Wij zijn in de Benelux de site die het snelst met het meeste nieuws komt en dat is ook ons doel. Daarnaast willen wij gamers informeren over de kwaliteit van een game. Nu is kwaliteit natuurlijk een wijd begrip. Vraag 10 mensen om dit te omschrijven en je zult elke keer een andere omschrijving krijgen. Ik denk dat dit met mijn review hetzelfde is.

Jij hebt een bepaalde verwachting van deze review gehad en klaarblijkelijk is aan die volwachting niet voldaan. Mijn volwachting van de review was om Shadow of the Colossus te beschrijven en om daarbij aan te geven wat ik wel en wat ik niet goed vond. Naar mijns inziens is dat vrij behoorlijk gelukt.

Shadow of the Colossus is een moeilijke game om te reviewen, maar naar mijn idee heb ik absoluut genoeg ervaring om dit te doen, gezien het aantal positieve reacties dat ik heb ontvangen op de reviews van o.a. Resident Evil 4 en Tales of Symphonia. Het verschil is alleen dat je bij de bovenstaande games vergelijkingsmateriaal hebt en bij SotC heb je dat niet tot nauwelijks. Ik ken geen andere game waarin je gigantische reuzen moet neerhalen in een nog veel grotere wereld die compleet leeg is.

Je zal er dus van moeten uitgaan dat je niet alleen moet uitleggen of het leuk is of niet, maar ook hoe het nu precies in zijn werk gaat. Vandaar dat ik er voor heb gekozen om de gameplay op te delen in drie processen. Bij Fifa 2007 snapt iedereen hoe het spelletje werkt, maar bij SotC is dit niet het geval.

Wat betreft de lengte: daar kan ik kort over zijn. De pagina-indeling wordt pas later bepaald, dus kijken naar een hoeveelheid aan nummertjes is er niet bij Uiteraard zou ik wel het aantal tekens, woorden enz. kunnen opvragen, maar dat is absoluut niet gebeurd. Daarnaast is het aantal pagína's natuurlijk geen garantie voor de lengte van een review. Zitten er plaatjes in of niet? Hoeveel tekst staar er nu werkelijk op één pagina?

Zoals ik eeder al zei was het doel om te beschrijven en er een waardeoordeel aan te hangen. Ik wil dit goed doen en dus geen zaken achterwege laten (wat je regelmatig ziet bij bepaalde andere (grote) sites!). Dat dit niet perfect gebeurd is, is geen verrassing. Toch ben ik zeer zeker tevreden met de geleverde review, want anders had deze hier niet gestaan.

Ik wil je in ieder geval nogmaals bedanken voor de feedback en ik zal het meenemen in de volgende review. Ik zou je willen vragen om ook een aantal van mijn andere artikelen te lezen (Resident Evil 4, Tales of Symphonia, Viewtiful Joe, Super Princess Peach enz.) en ook hier eventueel een reactie op te plaatsen.

Gewijzigd door Gideon op 15-02-2006 om 09:57

Gast (84.87.3.xxx) op 15-02-2006 om 16:07
Sportief mensen van Gamed! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niveau van de reviews op deze site ook niet erg hoog vind. Ik kom hier dan ook niet zo vaak. Maar ik begrijp dondersgoed dat dit een vrijwilligerssite is en daarom neem ik alle info die ik van jullie krijg graag aan. Als jullie dikke salarissen en auto's van de zaak zouden beuren had ik wat eerder kritiek geuit. Nogmaals, ik vind jullie reviews niet erg sterk, vaak te kinderlijk geschreven(ik weet niet welke leeftijd jullie doelgroep is, maar ik ben het niet) spelfouten zijn niet zeldzaam en jullie proberen iets te geforceerd bepaalde stukken op te bouwen zonder dat dat natuurlijk gaat, en hierdoor verlies je het effect.

Maar voor mij is het heel simpel, ik ben geen gamesrecensent, en ik ben ook geen geweldig schrijver. Daarbij komt dat ik een gegeven paard niet in de bek kijk. Dus, ga zo door en blijf dit soort kritiek tot je nemen, jullie komen er alleen maar sterker uit.

Gideon op 15-02-2006 om 16:17 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Daarnaast zijn reviews een onderdeel. Wij doen ontzettend ons best, met o.a. ook features, previews en natuurlijk een groot aanbod wat betreft het nieuws

Gast (81.206.91.xxx) op 16-02-2006 om 01:00
Goede recensie Crypton.
Ik ga deze game morgen zeker weten halen.
Niets dan positieve verhalen heb ik erover gehoort :)

m.j. op 16-02-2006 om 13:20 [Niv: 2 / Exp: 109]
ziet r wel leuk uit

evil_eendje op 17-02-2006 om 01:48 [Niv: 1 / Exp: 59]
Schrijfstijl en lengte zijn een kwestie van smaak, denk ik. Persoonlijk zou ik ook geen 4 pagina's aan een spel wijden, maar dit is gamed en langere reviews zijn een rariteit aan het worden.

Veel te vaak zie je een recensie waarbij teveel (kritische) vragen open blijven en erger nog, dat een dergelijke review is opgerekt op alsnog dezelfde grootte te bereiken. Bij toeval heeft een concurerende site waarop ik de review net had gelezen wél die 95 aan het spel toegekent, maar tijdens het lezen besef je gewoon dat dit cijfer niet terecht kan zijn.

Dat de lege wereld tevens averechts werkt, lees ik hier wél. De vergelijking met TWW is een betere vergelijking dan met bijv. Metroid Prime (don't ask). Hoe het kan dat de graphics zowel adembenemend als wat slechter kunnen worden opgevat lees ik hier eveneens. Goed, je zou het artikel kunnen inkorten, maar voor een beetje lezer is het niet zo'n probleem om de kritische punten er tussenuit te vissen.

Het belangrijkste is dat de recensent ze daadwerkelijk vermeld en zich daarbij niet laat lijden door misplaatste allures, wat ik helaas veel te vaak zie (meen te zien, eigenlijk) gebeuren bij "journalisten". Dan maar geen journalistiek opleiding.

Gast (83.98.239.xxx) op 18-02-2006 om 10:08
deze wil ik ook wel

Jrav op 18-02-2006 om 14:32 [Niv: 31 / Exp: 1534]
Ik vind dit juist één van de betere reviews die ik heb gelezen. Er wordt tenminste serieus ingegaan op de minpunten. Andere reviewers laten de minpunten nauwelijks meewegen omdat ze zo zijn beneveld door de pracht van dit spel. En de schrijfstijl vind ik ook niet storend, de review leest vlot en is uitgebreid. In een review hoef je niet perse kernachtig te zijn, je mag best een beetje zwewerig te werk gaan. Dat past ook wel bij dit spel.

Gast (217.123.136.xxx) op 18-02-2006 om 16:48
Als je al een game niet echt leuk vind kun je altijd de minpuntjes opdruenen. Was je al weg van de titel al voor dat je het gespeeeld hebt dat prijst je em de hemel is. Wat ik wil zeggen is dat het allang besloten ligt of je de game een vette game vindt of niet.

Gast (217.123.136.xxx) op 18-02-2006 om 16:49
Bij ons hebben ze em nog niet (nedgame). Ze willen perse een engelstalige hoes. Stelletje debielen!!!

Gideon op 18-02-2006 om 22:05 [Niv: 163 / Exp: 8165]
@Gast 217.123.136: Ik begrijp je reactie niet helemaal. Bedoel je nu dat ik al een eindoordeel over deze game had voordat ik het gespeeld had?

Gast (145.53.161.xxx) op 02-03-2006 om 20:45
Het is jammer dat het alleen een playstation spel is. Ik heb alleen PC en geen een console. Waarom gooien ze die spellen niet gewoon voor ieder platform. Ik ga echt geen playstation kopen maar wel jammer dat ik hem niet kan spelen. Ik zag hem in the bioscoop bij een playstation stand en was meteen verkocht doo het landschap. De animatie van het paard vond ik ook bijzonder.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Shadow of the Colossus
Type:
Game
Releasedatum:
15-02-2006
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media