Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 September 2021 
(3) 
(1) 
25 September 2021 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 September 2021 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
23 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
22 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 September 2021 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
20 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
19 September 2021 
(0) 
18 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 September 2021 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
15 September 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 September 2021 
(2) 
(1) 
(2) 
(4) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
13 September 2021 
(0) 
(0) 
(4) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
11 September 2021 
(1) 
(4) 
(0) 
10 September 2021 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 September 2021 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
08 September 2021 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 September 2021 
(0) 
Deathloop
Lost in Random
Life is Strange: True Colors
Gamed Gamekalender September 2021
Nieuws:

TT Games oprichter: "Portals uit Ratchet & Clank kunnen ook op PS3"


Door Rene Groen op 28-08-2021 om 10:22

Eerder dit jaar verscheen Ratchet & Clank: Rift Apart op de PlayStation 5. Volgens ontwikkelaar Insomniac Games kan deze game vanwege de portals alleen op deze console uitgebracht worden, toch zegt de oprichter van Traveller's Tales (nu TT Games geheten) dat dit onzin is.

Jon Burton maakte deze opvallende claim in zijn nieuwe Coding Secrets kanaal. Volgens hem is de SSD van de PlayStation 5 helemaal niet nodig voor de rifteffecten en kun je dit prima toepassen op de hardware van twee generaties geleden. Volgens hem is de informatie zelfs 'misleidend' te noemen, verwijzend naar een trailer waarin we Ratchet tussen verschillende werelden zagen bewegen en die Burton nu omschrijft als 'voornamelijk cutscenes of korte actiescènes of gelimiteerde gameplay'.

Burton wil niet ontkennen dat de PlayStation 5 de snelheid van de SSD gebruikt om alles goed in beeld te brengen, echter is hij er zeker van de techniek zelf ook mogelijk is op oudere hardware. Met name de Pocket Dimensions zijn makkelijk te maken omdat het een kleine omgeving betreft met beperkt landschap.
quote:
"Nu kunnen ze allerlei soorten Solid State Drive-trucs gebruiken om deze voor elkaar te krijgen, maar omdat het maar één Rift is en altijd naar hetzelfde gebied gaat, kan dit gemakkelijk worden bereikt op oudere hardware. De Pocket Dimensions zijn grafisch erg basaal en lijken in feite veel van dezelfde generieke objecten te gebruiken, zoals kisten, die al beschikbaar zouden zijn in het generieke geheugen. Dus het is zo'n beetje een luchtkoepel, een paar kleine platforms, generieke objecten en mooie verlichting, dus op oudere hardware zou het niet veel geheugen kosten, vooral omdat het ook de generieke objecten gebruikt, waardoor het allemaal snel kan worden geladen.”

Burton gebruikt het voorbeeld waarin Ratchet op een speeder bike door een portaal gaat en op een rail terecht komt. Alhier is de gamer in een zeer klein gebied geplaatst met beperkte beweging om er zo voor te zorgen dat de data goed gestreamd kan worden.
quote:
"Het grote punt hier is dat niets optioneel is, het is allemaal geforceerd. Dit is belangrijk omdat het betekent dat je de railsectie van tevoren kunt inladen op het moment dat je op de speeder zit. Sterker nog, iedere sectie van dit moment is geforceerd en klein. Je beweegt alleen over een klein deel van de wereld en er is slechts een hele kleine mogelijkheid om gedurende deze sectie te bewegen. Dit betekent dat op het moment dat je aan het spelen bent de volgende sectie al ingeladen kan worden. Stel je dus voor dat de game twee buffers heeft. De eerste buffer plaatst je in de sectie waarin je speelt en de tweede sectie kan al ingeladen worden door deze tweede buffer. Om tussen de buffers over te schakelen kun je gewoon een heel eenvoudige tussenliggende Void-locatie permanent in het geheugen hebben om eventuele swap-over-glitches die kunnen optreden te verbergen."

Met het gebruik van de SSD kan het bovenstaande naadloos in beeld worden gebracht en hij wil enkel de simpele techniek uitleggen waardoor je precies dezelfde insteek ook op oudere hardware kunt bereiken. Om zijn punt kracht bij te zetten verwijst hij naar LEGO Star Wars III op de PlayStation 3 waarin twee aparte gameplaystages tegelijkertijd in beeld worden gebracht.


In een video legde Insomniac's creative director Marcus Smith een jaar geleden uit dat het reizen tussen de rifts juist onmogelijk was op voorgaande systemen. Later nam Game Director Mike Daly deze claim iets terug, hij gaf aan dat je een game als deze weliswaar op de PlayStation 4 werkzaam zou krijgen, echter moesten ze op visueel vlak dan wel veel concessies doen.


11:56  Overwatch's McCree krijgt andere naam
09:55  Ontwikkelaar gaat dieper in op Saints Row en de wereld van Santo Ileso
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Gast (212.92.68.xxx) op 28-08-2021 om 11:04
Bullshit tt games heeft zelf de kwaliteit niet om zo'n games te maken.de ssd is wel nodig om de data snel te laden voor instant flitsen van werelden

Gast (143.176.136.xxx) op 28-08-2021 om 12:09
Die gast lult dus letterlijk uit zijn nek...

Gast (109.36.151.xxx) op 28-08-2021 om 12:17
Lol, van een studio die enkel lego games maakt. Ok dan.

Gast (143.177.64.xxx) op 28-08-2021 om 16:08
@212.92, mischien het stukje even lezen?

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Ratchet & Clank: Rift Apart
Type:
Game
Releasedatum:
11-06-2021
Ontwikkelaar:
Insomniac Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:






Meer media