Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Maart 2024 
(0) 
(0) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(9) 
03 Maart 2024 
(2) 
02 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
01 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
29 Februari 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
28 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
27 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
26 Februari 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 Februari 2024 
(0) 
(0) 
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Banishers: Ghosts of New Eden
Feature:

Realms Deep 2021: Best Of


Door Redneckerz op 30-08-2021 om 09:09
Bron: Gamed

Realms Deep bleek vorig jaar een schot in de roos voor de legendarische studio 3D Realms. Met een unieke opzet - ruim veertig titels in één grote livestream aankondigen met gameplay - wist de studio samen met partners zoals New Blood Interactive en Hyperstrange een nieuwe vorm van event aan te boren. Met dit in het achterhoofd ontstond dit jaar Realms Deep 2021. Niet alleen beter, maar ook groter. Veel groter.

Waar in 2020 zoals gezegd ruim veertig titels de revue passeerden kregen we verspreid over 3 dagen niet minder dan 150 (!) games te zien, waarvan tachtig in de livestream op Twitch. In navolging van deze letterlijke lawine aan titels daarom dit jaar een verslag van de meest bijzondere titels die voorbij kwamen.

Realms Deep 2021 manifesteerde zich in meerdere vormen. Zo was er de eerder genoemde liveshow, welke plaats vond op 14 augustus, maar nieuw dit jaar betrof de Realms Vault. In deze digitale kluis werden aan de lopende band nieuwe aankondigingen gedaan, welke drie dagen lang doorgingen. Iedere aankondiging was gekoppeld aan een timer, zodat het publiek goed kon bijhouden wanneer een nieuwe video ophanden was. Doordat Realms Vault continue doorliep, ontstond er een constante stroom van nieuws.

In Realms Deep 2021: Best Of zie je daarom de uitblinkers van dit grootse evenement terug. Maar er is nog veel, veel meer, waaronder nieuwe games op de Build Engine en GZDoom, en nog vele andere retro shooters. Wil je al deze titels ook zien, bekijk dan de 4 uur durende show terug:


CULTIC:
We trappen af met een bijzondere titel, want van alles wat op Realms Deep werd aangekondigd was dat voornamelijk voor de PC. Behalve CULTIC, welke op PC, Xbox Series X/S, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One en zelfs Nintendo Switch verschijnt. Dat heeft er wellicht mee te maken omdat de uitgever 3D Realms is, datzelfde 3D Realms wat ook werkte aan Ion Fury. In CULTIC, een product van eenmansbedrijf Jasozz Games, begint het spel met het einde: de speler vindt zijn dood. Game Over. Afgelopen. Maar gelukkig is in CULTIC het einde pas het begin.

In een mysterieuze wereld tussen leven en dood dien jij door de hiërarchie van een gewelddadige sekte heen te knallen met het wapentuig wat tot je beschikking staat. CULTIC heeft een look die doet denken aan Blood, de shooter van Monolith, met moderne toevoegingen, zoals verbeterde belichting. CULTIC zal in 2022 verschijnen.


Brutal Fate:
Er was ook ruimte voor oude bekenden, getuige Brutal Fate. De titel was er vorig jaar al bij en kreeg deze Realms Deep een nieuwe trailer. Eenieder die de bekende DOOM mod Brutal DOOM heeft gespeeld zal zich kunnen herkennen in Brutal Fate. Het is immers van dezelfde maker (SGTMarkIV) en kent ook een zelfde opzet: je dient je te verdedigen tegen allerlei buitenaards gespuis. In tegenstelling tot de futuristische DoomGuy kiest Brutal Fate voor een aantal standaardmariniers. De grootse gameplay blijft echter vrijwel ongewijzigd, waarmee Brutal Fate ook dit jaar weet te overtuigen als een zwaar op DOOM gestoelde titel. De game draait op GZDoom, een bronpoort van de originele Doom code met ondersteuning voor moderne computers. Brutal Fate zal in 2022 op PC verschijnen.


Star Explorers:
Star Explorers is echter van een heel ander laken. Deze titel, ontwikkeld door Schmidt Workshops wordt omschreven als een "intergalactische dungeon crawler" waar een eenmanszaak jaren aan heeft gewerkt. Wat daaronder wordt verstaan is dat je Star Explorers het beste kan omschrijven als No Man's Sky, maar dan uitgebracht in 1999. Ook in Star Explorers sta je aan het roer van een intergalactisch schip met als doel te overleven en het verkennen van het universum nadat de aarde is vergaan. Dat universum wordt procedureel gegenereerd en daarin kan je allerlei planeten aandoen, ieder met hun eigen uitzonderlijke flora en fauna. Hier dien je op zoek te gaan naar ammunitie, brandstof, en voedsel om zodoende verder te kunnen. Hierbij dient rekening te worden gehouden met het gegeven dat het universum in Star Explorers geen vriendelijke is. Onbekende wezens zullen je kwaad doen en ook de planeet waar je op land staat onderhevig aan natuurlijke veranderingen, zoals tornado's en aardbevingen. Kortom, in Star Explorers ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt en schep jij je eigen avontuur.


Agent 64: Spies Never Die:
De titel van de game verraadt algauw wat de inspiratiebron is in Agent 64: Spies Never Die. Vergelijkbaar met andere spionnentitels zoals Operation Pinkeye en The Spy Who Shot me tapt ontwikkelaar Replicant D6 hevig uit het vaatje van Goldeneye op de Nintendo 64. Bereid je dus voor op solide kleuren in plaats van texturen. De speler werkt in de game voor The Agency, een internationaal gemeenschap van spionnen die jou op missies sturen over de gehele wereld. Je opdrachten zijn telkens verschillend - steel geheime plannen, bevrijd gijzelaars, of breek binnen in een computersysteem, gebruikmakend van je tactisch vernuft, gadgets en wapens zoals een gedempt pistool. Wees Agent nummer 64 en wees de volgende generatie James Bond wanneer Agent 64: Spies Never Die eind 2021 verschijnt voor PC.


BUFF:
Van iets vertrouwds naar iets volledig vreemds bezoeken we vervolgens BUFF, een PC-only game van ontwikkelaar Buffcorp. Het idee is simpel: Jij, de speler, bent stoer en sterk, oftewel BUFF. Dus wat doe je dan? Je verkent al springend, skatend en stuiterend de levels terwijl je de omgeving en de vijanden gebruikt om zoveel mogelijk punten te scoren. Vijanden zijn niets meer dan een hulpmiddel om verder te geraken terwijl je deze wegtrapt of surft. Koppel dit concept aan een ronduit bizarre artstijl en ook jij zal zeggen: Ik. Ben. BUFF. Nog niet overtuigd van je eigen stoerheid? Bekijk dan de video.


Effigy:
Van Redact Games kwam het bijzondere Effigy, een titel die nog het beste te omschrijven valt als Metroid meets Turok. In Effigy is de gevangenismaan Gehenna op zwart gegaan. De gevangenen hebben de controle overgenomen en een militant-religieuze groep opgericht die het specimen Umbral aanbidt. De speler wordt erop uitgestuurd om op onderzoek te gaan, waarna je gestrand raakt. In Effigy draait het in drie episodes om het verkennen van de regionen van Gehenna in weidse, grootse mappen. Andere ontheemde zielen geven je sidequests naargelang je vordert, maar de maan Gehenna heeft niet voor niets de naam gevangenismaan. Op deze vreemde wereld huizen allerlei schimmig gespuis, terwijl jij op onderzoek gaat hoe van Gehenna te geraken - en hoe Umbral te vernietigen. De game zal verschijnen op PC.


Beyond Sunset:
Vanaf de mysterieuze gevangenismaan Gehenna springen we vervolgens naar het Cyberpunk-achtige Sunset City, de stad van waar Beyond Sunset zich afspeelt, een game van Metacorp. In deze first-person RPG met invloeden uit Deus Ex en Cyberpunk 2077 ontwaakt de speler uit cryostase, zonder naam, geheugen of identiteit. Je ontwaken brengt vreemde krachten met zich mee als supersnelle reflexen, bijna onmenselijke lenigheid, en de precisie van een elitesoldaat. Je bent duidelijk.... anders dan de rest. Een mysterieuze dame, Yuri genaamd, is gefascineerd door je kunde en geeft je een aanbod dat je niet kan weigeren. In ruil voor het ontrafelen van je identiteit, maak jij de straten van Sunset City onveilig.

Beyond Sunset kenmerkt zich door een zeer rijk kleurenpalet met een retrolook die doet denken aan titels uit de beste MS-DOS dagen. Net als in Brutal Fate drijft de GZDoom spelmotor de wereld van Beyond Sunset aan. Sunset City zit vol met NPC's die je meer over de wereld kunnen vertellen waar je in vertoeft, bijgestaan door een originele vaporwave soundtrack van Karl Vincent. In combinatie met het creëren van eigen levels heeft Beyond Sunset flink wat potentieel. Wel dienen we nog even te verwachten, de game staat gepland voor PC in oktober 2022.


Afterblast:
Lumino Games's Afterblast is echter van een andere orde. Dit betreft geen RPG maar een rogue-lite die er zeer gepolijst uitziet. In Afterblast arriveert Chaos op de planeet Aryasan. De natuur heeft het gehad met de planeet en brengt orkanen, stormen en eindeloze regens met zich mee voordat alles uitdroogde en de lokale flora en fauna elkaar begon af te maken. De inwoners van Aryasan was eenzelfde lot beschoren. Geïnfecteerd door Chaos, veranderde zij van een vreedzaam volk naar een ras van agressiviteit en een totaal gebrek aan mentale weerbaarheid.

Niet alle hoop is echter verloren, er schijnen namelijk verschillende mysterieuze structuren te bestaan op Aryasan. Ze bestaan al sinds de geschiedenis ze zich kan herinneren, en zijn onderdeel van de mythen en sagen van de planeet. Over hoe deze structuren gestalte gaven aan magie en uit twee verschillende zijdes bestonden. Waarvan de goede zijde leven gaf aan de planeet en de slechte zich manifesteerde in verschillende magische stenen. De speler is het laatst bestaande resultaat van deze magie. Het is aan jou de taak om de magische stenen te vinden in willekeurige procedureel gegenereerde mappen terwijl jij je wapens, je gear en je karakter opwaardeert op zoek naar antwoorden. Afterblast zal in 2022 op PC verschijnen.


HROT:
Vanuit het kleurrijke Afterblast keren we naar de kleur bruin. Heel veel bruin. In HROT (Tsjechisch voor Spike, oftewel ''punt'') komen de vele invloeden van Quake je tegemoet. HROT gaat echter niet over een koene strijder die in meerdere dimensies zijn werk dient te volbrengen, maar over een soldaat welke in Tsjecho-Slowakije in 1986, destijds een Sovjet-staat, een bijzonder ongeval te verduren krijgt. Je zoektocht start temidden in een metrostation in Praag. Als ontvanger van de militaire dienstorde ken je je plicht: je gasmasker opzetten en de socialistische staat verdedigen tegen de onbekende indringers die de stad bedreigen.

In HROT is bruin zoals gezegd de kenmerkende kleur, waardoor een duistere en ronduit deprimerende indruk ontstaat. Elementen uit Quake, zoals het font en het level design zijn sterk aanwezig in de game en beïnvloeden je speelstijl, evenals de grootse architectuur. Deze is overigens historisch accuraat te noemen en lijkt rechtstreeks uit de Sovjet tijd te komen. Opvallend is hierbij dat ontwikkelaar Spytihněv zijn eigen spelmotor heeft ontwikkeld, welke veel raakvlakken kent met, jawel, Quake. Het zorgt ervoor dat de game op minimale hardware gespeeld kan worden. De titel is al even uit, maar van HROT is er nu ook een demo beschikbaar voor de PC.


Beyond Mankind: The Awakening:
Veel van wat er op Realms Deep voorbij kwam betrof eerstelingen van nieuwe studio's. Nieuwe titels klaargestoomd door ongepolijst talent. Beyond Mankind: The Awakening is echter van Brytenwalda Studios, bekend van de Viking Conquest DLC van Mount & Blade: Warband. Ze brengen dus al wat ervaring mee naar deze game, welke omschreven kan worden als een actie-RPG. Beyond Mankind: The Awakening speelt zich af in het jaar 2121. De aarde zoals wij die kennen zit in de laatste fase van diens bestaan voordat er een nucleaire winter uitbreekt. Een nieuw ras domineert de bevroren landschappen welke grotendeels bestaan uit half verwoestte steden. Wat er is overgebleven van de mensheid staat voor een existentieel dilemma, hoop houden in het voortbestaan van het ras en ten oorlog trekken om de aarde te heroveren, of simpelweg het einde der tijden af te wachten.

In deze wereld wordt de speler geboren uit de Techno-Womb, gebouwd voor succes. Je bent onderdeel van H.O.P.E., de elite militaire unit welke ten doel heeft om de rest van de mensheid te helpen welke nu op een andere planeet verblijft. Je start in Avalon, een gebroken stad op het eiland Santa Catalina alwaar je op een groots avontuur gaat op de planeet en daarbuiten. De game kent typische RPG perikelen: Praat met NPC's welke je hulp kunnen verschaffen terwijl jij de planeet en de ruimte verkent. Met deze NPC's kan je een vertrouwensband opbouwen, zodat zij je later mocht het nodig zijn, ten dienst zullen staan. In Beyond Mankind draait het naast exploratie ook om overleven. Je zult voedsel moeten vinden en tools moeten maken om je eigen voortbestaan te kunnen blijven garanderen. Een groots opgezet verhaal zal de speler naar onverkende plekken te brengen. De game verschijnt op 31 augustus al voor PC.


Fortune's Run:
In Team Fortune's Fortune Run belandt de speler in een space opera met ondertonen van Deus Ex en de indie RPG E.Y.E: Divine Cybermancy. In Fortune's Run is je standplaats New Zabra, een wereld ook wel omschreven als een stille dystopie. Het volk wordt bestuurd door derde partijen die niet in de stad verblijven maar welke er echter wel ervoor zorgen dat het volk verhongert, terwijl het eten gratis is. Wat de speler aantreft, is een wereld van constant geweld, drugsmisbruik en seksuele exploitatie. In deze schimmige wereld van chantage en intrige speel jij Mozah Lydd'sekh, een ex-gevangene die net als de rest aan lager wal zit. In tegenstelling tot de rest heeft Mozah nog de hoop op een nieuw bestaan en een carrière. Het is die hoop wat de basis vormt van Fortune's Run.

In de game krijg je een standaard wapenarsenaal aangereikt zoals pistolen en shotguns, maar kan je ook projectielen afweren met een goed geplaatste mêlee aanval. Mêlee is sowieso een noodzakelijke optie in het arme New Zabra, en Mozah bezit dan ook verschillende dodelijke vuist- en voetcombinaties. Het is niet altijd actie wat de klok slaat, in Fortune's Run dien je ook stilletjes te werk kunnen gaan. Daarbij wordt in tegenstelling tot andere stealthgames snelheid beloond terwijl jij je voorbij camera's en beveiligingstroepen sluipt. Hoe je je beweegt speelt een grote rol, daarom kent de game een op maat gemaakt model gebaseerd op het voortbewegen uit Quake 3. Ben je bekend met dat spel, dan zal je je gelijk thuis voelen in Fortune's Run welke nog geen releasedatum kent.


Selaco:
Als laatste game treffen we Selaco aan, een product van Altered Orbit Studios en waar Nederland in vertegenwoordigd is. Selaco is een futuristische shooter welke net als Beyond Sunset op GZDoom draait en zijn inspiratie vind in Quake en F.E.A.R. Je speelt hierbij als Dawn, een veiligheidskapitein gesitueerd op Selaco, een ondergrondse faciliteit welke de laatste bewoners vertegenwoordigt nadat de aarde is gevallen. Dawn probeert achter de schimmige historie van Selaco te komen wanneer zij wordt aangevallen door een beende ongenode en mysterieuze gasten. Terwijl zij de invasie tracht te weerstaan, leren we in Selaco vooral veel over wat dit met Dawn, als hoog geplaatst lid binnen de hiërarchie allemaal doet.

Selaco is een verhalende ervaring in een wereld waarin veel kapot kan. Wat is overgenomen uit F.E.A.R is de kunstmatige intelligentie. De vijanden van Dawn zijn geen domme ganzen die een beetje dom vooruit schieten. Zij speuren haar op en pinnen haar vast of trekken zich terug. Zij zullen ook samenwerken om hun acties te coördineren, om het je zo lastig te maken. Een uitdaging is dus gegarandeerd. Dawn zal worden ingesproken door de stemactrice Melina Medina en de game zal een Incursion modus kennen, waarin een reeks eindeloze vijanden de map bestormt. Daarnaast zal de game mods ondersteunen. Een releasedatum voor Selaco is nog niet bekend.



09:30  Norman Reedus hint naar Death Stranding opvolger
12:20  Elden Ring met nieuwe details en screenshots
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (188.189.252.xxx) op 30-08-2021 om 17:18
Een leuk concept, maar de retro inspired shooter markt lijkt langzamerhand wel wat verzadigd te geraken ook. Toegegeven ontzettend genoten van Amid Evil, Dusk en Ion Fury. Ook Prodeus en de pas uitgebrachte Quake remaster, maar na het kijken van de verschillende trailers niet echt iets waar ik onmiddellijk warm van loop.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Realms Deep
Type:
Event
Releasedatum:
Jaarlijks
Ontwikkelaar:
3D Realms
Uitgever:
3D Realms
Media:








Meer media