Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 Mei 2020 
(0) 
(5) 
24 Mei 2020 
(0) 
(13) 
23 Mei 2020 
(4) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2020 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
20 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(7) 
(3) 
19 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2020 
(6) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
17 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
16 Mei 2020 
(3) 
(12) 
(1) 
(2) 
(3) 
(0) 
15 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
14 Mei 2020 
(12) 
(1) 
(0) 
(3) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Mei 2020 
(0) 
(11) 
(5) 
(6) 
(2) 
(31) 
(3) 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Mei 2020 
(5) 
(12) 
(0) 
(15) 
(0) 
(0) 
11 Mei 2020 
(2) 
(4) 
(0) 
(11) 
(0) 
(0) 
(7) 
(2) 
10 Mei 2020 
(1) 
(4) 
(0) 
09 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
08 Mei 2020 
(2) 
(1) 
(7) 
(0) 
07 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
Mafia II: Definitive Edition
Trials of Mana
Gamed Gamekalender Mei 2020
Hotline Miami Collection
Nieuws:

[Upd.] Bekijk de State of Play presentatie van Ghost of Tsushima


Door Rene Groen op 16-05-2020 om 11:03
Bron: Gamed

Gisteravond zond Sony een State of Play aflevering uit die geheel in het teken stond van het aankomende Ghost of Tsushima. De presentatie is hieronder te bekijken en we hebben de belangrijkste details voor jullie op een rij gezet.

[Update] In de laatste PlayStation Blogcast gaan game director Nate Fox en art / creative director Jason Connell nog wat dieper in op de game en zodoende leren we het volgende:
  • Het doel is dat de speler zich vooral concentreert op de wereld en om deze reden hebben ze de user interface minimaal gehouden.
  • De ontwikkelaar heeft naar veel bekende samoerai films gekeken en het viel ze vooral op dat er veel beweging en wind in aanwezig is. Het was dan ook al snel duidelijk dat wind een rol moest gaan spelen en ze besloten om hiermee de speler te begeleiden binnen de wereld. Omdat dit vroege concept al snel goed uitpakte besloten ze het te behouden en het verder uit te bouwen.
  • Door je omgeving goed in de gaten te houden zul je uiteindelijk nieuwe plekken ontdekken. Als je bijvoorbeeld een dier aan de horizon ziet kan het zomaar zijn dat deze je uiteindelijk naar een belangrijk punt op de map brengt als je hem volgt. Ook dit is een voorbeeld waarbij ze de interface geminimaliseerd hebben en de speler in de wereld willen betrekken.
  • Alle plaatsen die je in de open wereld ziet zijn ook plaatsen die je kunt bezoeken. De ontwikkelaar wil dat je als speler verdwaalt kunt raken in een feodaal Japan.
  • De combat omschrijven ze als 'modder, bloed en staal' en dodelijk precies. In samoeraifilms slaan de tegenstanders toe met één dodelijke uithaal. Dit is een groot verschil met andere games en het duurde ook lang om het goed in de game te verwerken, toch is de studio trots op het eindresultaat.
  • Hoewel je je als een geest door de wereld kunt verplaatsen en zodoende de Mongolen angst aanjaagt zal dit je status als samoerai nooit verloochenen en kun je altijd deze vechtstijl hanteren. Tegelijkertijd is moorden nooit een verplichting, als je besluit als Ghost te spelen kun je dus ongezien blijven zonder iemand om te leggen.
  • Op het moment dat ze de wind als begeleidend middel voor de speler hadden gecreëerd was het duidelijk dat de Photo Mode hierop in diende te spelen en dus kun je de wind controleren binnen je foto. Om het filmische aspect te benadrukken kun je ook zwarte balken en kalligrafiestempels toevoegen.
[Eerdere berichtgeving]
  • Het idee van de ontwikkelaar is dat het eiland je sturing geeft. Wanneer je een punt op de map selecteert zal de wind je hiernaar verwijzen.
  • Als je een vos tegen komt is het raadzaam deze te volgen aangezien hij je naar verborgen altaren zal brengen. Eenmaal gevonden kun je het altaar eren waardoor je toegang krijgt tot nieuwe slots om een charm in te plaatsen die je toegang geeft tot krachtige buffs. Het is ook mogelijk om snel te reizen tussen deze altaren als je een locatie reeds eerder hebt bezocht.
  • Vechten komt in twee vormen, zo kun je kiezen voor de rol van eervolle samoerai of juist door je als een geest te verplaatsen en stealth te prefereren. In het eerste geval draait het om het vechten met je zwaard door de tegenstander te pareren en toe te slaan en verschillende houdingen aan te nemen tegen de uiteenlopende type vijanden. Als Ghost gebruik je angst als wapen middels het gebruik van voetzoekers, rookbommen en geluid.
  • Er is een fotomodus die je onder andere dieptes, kleuren en cameraposities laat bepalen. Omdat wind een belangrijke rol speelt kun je ook hiermee aan de slag, denk aan de windsnelheid, richting en of er bijvoorbeeld bladeren in de wind zitten. Het is zelfs mogelijk om de beelden te onderbouwen met de soundtrack waardoor de foto's minder statisch aanvoelen.
  • Je kunt kiezen voor Engelse of Japanse stemmen.


11:09  Epic Games CEO: 'Unreal Engine 5 geweldig op PS5 én XSX'
10:47  Cyberpunk 2077's presenteert de Wraith
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Gast (87.208.227.xxx) op 15-05-2020 om 15:32
Wooooow aleen maar wooow meer hoeft niet gezegd te worden

Gast (104.244.72.xxx) op 15-05-2020 om 16:25
Mooi, maar dat is het dan ook. Ik zit niet te wachten op een Ubisoft achtige game met matige combat. Had er veel hoop voor na de eerdere info, maar na deze trailer valt hij van mijn lijst af.
Press F to pay Honour...

Gast (92.108.244.xxx) op 15-05-2020 om 16:27
Bij deze ben ik net als bij Days Gone bang dat hij heel makkelijk gaat zijn.hoop dat ze een balans hebben die tussen bv tussen AC & Sekiro zit.

Audiovisueel was ik wel erg onder de indruk.

Of het weer Zo'n Sony topper gaat worden durf ik nu nog niet te zeggen.

Days Gone:Heb er opzich wel van genoten maar weer zo'n super casual achtige game nou nee.

Gast (213.127.50.xxx) op 15-05-2020 om 16:29
Ik keek er wel naar uit. Maar grafisch echt gedowngrade volgens mij. Vond het niet echt indrukwekkende beeldkwaliteit. grove pixels (o.a. paardenstaart) en veel minder bloemen in de velden waar je doorheen ging met je paard. Maar ze hebben wel veel tijd gestopt om poncho of het doek dat hij droeg in de wind te laten bewegen. Dat had van mij dan wel wat minder gemogen.

Gast (86.208.115.xxx) op 15-05-2020 om 16:42
Ja, dat wat jullie opnoemen had ik ook toen ik dit zag. Downgrade is er voor mijn gevoel ook wel enigszins. Niet heel erg.
Devs moeten echt kappen met hun vertical slices die achteraf niet werken. Het leidt echt tot overhype en underdeliver.

Gast (92.108.244.xxx) op 15-05-2020 om 16:42
(213.127.50.xxx)
Dit was een stream dus ik verwacht dat het straks op je eigen scherm beter oogt.De sfeer zit er wel heel goed in!

Gast (62.72.193.xxx) op 15-05-2020 om 17:16
De stream kwaliteit was wat teleurstellend. Maar nu herbekijkend op 4K, prachtig.

Gast (62.72.193.xxx) op 15-05-2020 om 17:18
92.108.244.xxx

Je moet games ook gewoon altijd op Hard beginnen tegenwoordig. Dat is toch oud nieuws? Days Gone was imo niet super makkelijk ofzo. Maar het kon wel iets uitdagender. Gelukkig is de support van Bend Studio wel ontzettend goed en is er heel veel toegevoegd en gesleuteld aan de game. Hogere moeilijkheidsgraden, resetten van hordes, challenges etc.

Gast (62.238.119.xxx) op 15-05-2020 om 17:22
bah bah wordt al misselijk als ik ernaar kijk met die camera

miknic op 15-05-2020 om 20:49 [Niv: 37 / Exp: 1850]
Vind de windsnelheid een beetje te, Bomen, gras, struiken, stof beweegt daardoor veel te snel. Niet fijn spelen vind ik dat. The Witcher 3 heeft dat ook, gelukkig kon ik dat oplossen met een mod..

Gast (82.176.166.xxx) op 16-05-2020 om 14:19
Ik wacht ff de reviews af bij deze game.
Tlou2 komt eerst

Gast (217.103.21.xxx) op 16-05-2020 om 16:25
[Graag inhoudelijk reageren, je hoeft deze mening niet overal te spuien - Redactie]

Gewijzigd door Rene Groen op 16-05-2020 om 17:45

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Ghost of Tsushima
Type:
Game
Releasedatum:
17-07-2020
Ontwikkelaar:
Sucker Punch
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media