Afgelopen vrijdag bereikte ons droevig nieuws toen Sony bekend maakte dat The Last of Us: Part II is uitgesteld naar een nog onbekende datum. Als reden worden logistieke en economische problemen aangedragen en in gesprek met PlayStation Blog gaat Naughty Dog baas Neil Druckmann in op de situatie.
Het valt Druckmann zwaar om een game waar je zo lang en hard aan gewerkt hebt uit te moeten stellen. Hij begrijpt ook dat fans hier teleurgesteld over zijn, toch moeten we ons beseffen dat het team zelf eveneens teleurgesteld is dat hun game niet op tijd uitgegeven kan worden.
Terugblikkend op de laatste weken laat hij weten dat ze personeel vanuit huis hebben laten werken, tot het punt dat iedereen nu thuiswerkt. Omdat er zoveel gaande is in de wereld wil Druckmann ook dat de medewerkers tijd hebben voor hunzelf en hun familie en niet enkel met hun werk bezig zijn.
Op dit moment is het team vooral bezig om de nog aanwezige bugs weg te werken. Ze nemen hun tijd om ieder deel goed te bekijken en op te poetsen zodat de game de kwaliteit bevat die we ervan mogen verwachten. Het frustrerende is dat ze de game nog altijd op tijd uit hadden kunnen leveren, echter zal dit nu nog even moeten wachten. Ze kijken wat uiteindelijk de beste manier is om het spel bij de fans te krijgen. Sommige fans vroegen zich af waarom de game dan niet enkel digitaal uitgebracht zal worden op 29 mei, echter besloten zowel Sony als Naughty Dog dat dit geen goed idee is omdat ze het spel bij een ieder tegelijkertijd willen bezorgen. Tegelijkertijd weten ze ook niet hoe de situatie zich zal ontvouwen, de coronasituatie is immers onzeker.
Over een digitale uitgave laat hij weten:
quote: "Dit is een wereldwijd spel waar mensen in elk land op wachten en we willen ervoor zorgen dat we eerlijk zijn. Als we het maar bij een klein deel van de mensen krijgen, wat doet het dan met de mensen die het niet krijgen? We bekijken dus allerlei verschillende opties, zoals hoe we dit het beste zo snel mogelijk bij al onze fans kunnen krijgen. Maar dat zal tijd kosten voordat we kunnen verzenden en dingen uitzoeken. En ook zien waar de wereld staat, aangezien de dingen van dag tot dag veranderen."
Omdat fans maar wat graag met The Last of Us: Part II aan de slag gaan gingen er ook geluiden op om de demo publiekelijk te maken die eerder aan de pers werd vertoond. Toch is dit volgens Druckmann niet zo simpel als het klinkt. Als je een demo aan de pers laat zien zijn er altijd mensen van Naughty Dog aanwezig om ervoor te zorgen dat de game goed werkt en deze kun je dan ook niet zomaar met een groot publiek delen. Mochten ze een demo uit willen brengen dan moet deze geheel opnieuw worden gebouwd en hier gaat enorm veel werk in zitten. Deze tijd spenderen ze liever aan het afwerken van de game zelf. Hier komt ook nog bij dat ze de persdemo niet als uitgangspunt kunnen nemen aangezien deze inmiddels achterhaald is en geen goed beeld geeft van de finale game.
|