Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
23 Juni 2019 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
(4) 
(1) 
(0) 
22 Juni 2019 
(1) 
(0) 
(0) 
(7) 
(1) 
(0) 
(0) 
21 Juni 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
20 Juni 2019 
(0) 
(6) 
(0) 
(1) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
(0) 
19 Juni 2019 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(11) 
18 Juni 2019 
(0) 
(1) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(1) 
17 Juni 2019 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(2) 
(0) 
16 Juni 2019 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(3) 
15 Juni 2019 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(4) 
(1) 
(1) 
(8) 
(1) 
(4) 
14 Juni 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2019 
(6) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(4) 
(1) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry
Project Scarlett voor een leek
Star Wars Jedi: Fallen Order
Gamed Gamekalender Juni 2019
First View:

Star Wars Jedi: Fallen Order


Door Stefan van B op 09-06-2019 om 10:03
Bron: Gamed

Na Titanfall en Apex Legends brengt ontwikkelaar Respawn Entertainment dit najaar Star Wars Jedi: Fallen Order naar PC, PlayStation 4 en Xbox One. Dit ogenschijnlijke passieproject van het ontwikkelteam heeft tijdens EA Play 2019 eindelijk zijn eerste gameplay getoond. In ruim 15 minuten aan beeldmateriaal zagen we de jonge Jedi Cal Kestis een Empire basis infiltreren op de planeet Kashyyyk.

Duidelijk is direct dat Respawn actief samenwerkt met LucasArts om vorm te geven aan het verhaal dat in Jedi: Fallen Order verteld gaat worden. De game speelt zich af nadat Darth Sidious het welbekende bevel Order 66 uitgeeft. Het is het signaal dat de Galactic Republic vanaf nu actief jaagt op Jedi’s. Eén voor één worden ze achterna gezeten, hetgeen uiteindelijk leidt tot de rebellie die in Rogue One en de originele trilogie centraal staan. De Padawan Cal Kestis heeft dit debacle tot zover weten te overleven en zichzelf aangesloten bij het verzet van Saw Gerrera. De game is al officieel benoemd als Star Wars canon. Hier ontstaat al snel de verleiding meer antwoorden te geven dan dat er vragen zijn. Persoonlijk hoop ik dat Respawn hier niet in doorslaat, zodat Cal als karakter op zichzelf kan staan en de mystiek van het Star Wars universum niet verder wordt ontmanteld.

Of het verhaal uiteindelijk tevreden gaat stellen is nu nog lastig te stellen. Sowieso is dat een lastig punt wanneer dat het Star Wars universum betreft. Wel kunnen we alvast wat dieper ingaan op de gameplay. Hierin heeft Respawn duidelijk haar eigen accenten aangebracht: langs muren rennen in verticale omgevingen behoort duidelijk tot het handelsmerk van deze studio. Nu enkel zonder bionische pakken en Titans, waarmee het direct een stuk meer Uncharted en Tomb Raider is. Waar de demonstraties van twee laatstgenoemde games vol zaten met intense setpieces, was de demo van Jedi: Fallen Order redelijk rechttoe rechtaan.


Cal heeft een robot assistent genaamd BD-1, afgekort voor Buddy Droid-1. Deze robot klimt op zijn schouder en heeft verschillende functionaliteiten zoals het uitdelen van stroomschokken om apparatuur op hol te laten slaan, apparatuur te hacken en hij kan omgevingsonderzoek verrichten om zo meer over de spelwereld te leren. Een echte alleskunner ŕ la R2-D2 en BB-8. De interacties die Cal heeft met BD-1 lijken ook erg op de interacties van de filmprotagonisten met hun robots. Tezamen met de kenmerkende soundtrack, geluiden en grafische vormgeving kan het je niet lang ontgaan dat dit een Star Wars game is.

Tijdens het verkennen van het Imperial industrieterrein waar Cal infiltreert komt hij al gauw de nodige obstakels tegen. Gebruik makend van de Force – zowel Push als Pull – kan hij de omgeving zodanig manipuleren dat er een weg gecreëerd kan worden. Het zijn kleine puzzels die je middels de Force kan oplossen, maar die hopelijk later in de game meer uitdagend worden. Een nieuwe Force actie is dat Cal de tijd kan vertragen. Zo kan hij langs een vlot ronddraaiende schroef slippen en over roterende balken rennen. Meest indrukwekkend was het moment dat de tijd stilgezet werd om een Stormtrooper voor de kogel te plaatsen die hij zojuist had afgevuurd. Het zijn deze kleine momenten die de game uniek laten voelen.


De gevechten komen in het algeheel vrij standaard over: niet slecht, maar ook niet speciaal. Dit matigt mijn enthousiasme over deze titel toch wel enigszins. Wat ik voornamelijk mistte was de brute impact van een lightsaber. Raak je een vijand dan begint deze op de geraakte plekken te gloeien. Verwondingen zijn echter niet te zien, waardoor de impact van je slag mist. Een lightsaber moet een bruut en ontzettend intens wapen zijn, maar dat komt hieruit nog niet naar voren. De generieke opmerkingen van je vijanden als ‘All Jedi will perish’ voelen wat generiek en niet in overeenstemming met de intensiteit van een lightsaber duel. Ik hoop dat we in de uiteindelijke game meer richting kunnen geven aan het vechten met de lightsaber, misschien zelfs ŕ la For Honor. Het lijkt er echter op dat de game meer een hack ’n slash richting kiest, waarin je door het inzetten van Skill Points bepaalde vaardigheden kan verbeteren.

De demo van Jedi: Fallen Order wist ons tijdens EA Play nog niet geheel te overtuigen. Het miste spektakel en loopt het risico in de valkuilen van de Star Wars saga te vallen door direct al hevig in te spelen op de al bestaande content. De gameplay lijkt daarnaast – met uitzondering van enkele kleine Force-elementen nog niet echt iets nieuws te brengen naar het action-adventure genre. Hopelijk zien we deze week nog meer gameplay die ons op andere gedachten kan brengen, want als deze demo het beste moet tonen van een game die dit najaar al moet verschijnen, ben ik toch wat voorzichtig in mijn enthousiasme.


11:28  [E3] Microsoft teased Xbox Scarlet?
09:38  [E3] Marvel's Avengers niet naar de Switch
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Gast (92.108.244.xxx) op 09-06-2019 om 11:38
Volgens een gast op Youtube was er ook gameplay waar een AT-AT in voor kwam.Dat stuk wat hij zag/speelde was veel beter dan de gameplay code die voor het web bedoeld is.

Sowieso vind ik dit al stukken beter dan die Battlefront zooi.


Rene Groen (Eindredacteur) op 09-06-2019 om 12:58 [Niv: 707 / Exp: 35338]
Aan de ene kant was ik blij met wat ik zag. Een pure singleplayer die doet denken aan Uncharted en Tomb Raider. Aan de andere kant was dat ook de kritiek die ik erop had: het zag er nogal standaard uit. Natuurlijk is dit maar een klein stukje gameplay en wellicht lagen mijn verwachtingen wat te hoog, maar het voelt een beetje standaard aan. Neemt niet weg dat ik de game graag wil spelen.

Redneckerz (Redacteur) op 09-06-2019 om 13:04 [Niv: 206 / Exp: 10306]
Ik werd niet weggeblazen door de gameplay. Dat je stormtroopers met hun eigen lasers kan afmaken was cool gedaan, evenals de Purge Troopers en andere elementen in de game die allemaal speciaal ontwikkeld hiervoor zijn en canon zijn in het universum. Wat dat betreft is het zeker te pruimen.

Desondanks vond ik de gevechts gameplay nogal standaard en bovenal nogal traag. Dat geldt ook voor het exploratie gedeelte. Het ziet er realistischer uit, maar voor de pace wekt het wrevel op.

Ik ben dan ook nog niet volledig overtuigd van Fallen Order. Let wel: Star Wars 1313 had hier veel van weg, en dat zag er toch beter uit qua setpiece van wat we kennen.

Gast (82.176.230.xxx) op 09-06-2019 om 13:06
Och, misschien komt deze 'preview' ook wel een beetje erg vroeg..

Rene Groen (Eindredacteur) op 09-06-2019 om 16:06 [Niv: 707 / Exp: 35338]
Het is een First View, deze schrijven we - zoals de naam al aangeeft - aan de hand van de eerste informatie.

raxus07 op 09-06-2019 om 16:29 [Niv: 44 / Exp: 2222]
Al is het Alpha footage, ik vond de vechtstijl er een beetje matig uit zien.

Misschien komt dit omdat het een padawan is en jij naarmate het verhaal je skills meer ontwikkeld.

Zou vet zijn als je later dus echt een vette vechtstijl creeert.

Een beetje als Unleashed

Gewijzigd door raxus07 op 09-06-2019 om 16:30

Gast (89.205.225.xxx) op 10-06-2019 om 19:25
“Zich voor een kogel te plaatsen”.

Ik wist niet dat stormtroopers kogels bij hun hebben als ze met lasers schieten

Rene Groen (Eindredacteur) op 10-06-2019 om 19:28 [Niv: 707 / Exp: 35338]
Laserkogels, probleem opgelost!

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Star Wars Jedi: Fallen Order
Type:
Game
Releasedatum:
15-11-2019
Ontwikkelaar:
Respawn Entertainment
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media