Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
21 September 2019 
(0) 
(0) 
(6) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
20 September 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
19 September 2019 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
18 September 2019 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
17 September 2019 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
16 September 2019 
(0) 
(0) 
(15) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
15 September 2019 
(0) 
(0) 
14 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(4) 
13 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
11 September 2019 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
09 September 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
08 September 2019 
(0) 
07 September 2019 
(1) 
(0) 
(14) 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(2) 
06 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
eFootball Pro Evolution Soccer 2020
NBA 2K20
Gears 5
WRC 8
Nieuws:

NetherRealm onder vuur na crunch uitspraken


Door Rene Groen op 29-04-2019 om 16:18
Bron: Dual Shockers

Sinds vorige week is Mortal Kombat 11 verkrijgbaar en hoewel dit veel gamers zal plezieren is er op de achtergrond een schaduwzijde die over ontwikkelaar NetherRealm Studios trekt.

Diverse ontwikkelaars van de studio laten zich namelijk uit over de 'crunch cultuur' die er gaande is. Ze doelen hierbij op de lange werkdagen die de medewerkers verplicht zijn op te maken.

Eén van de mannen die zich uitlaat over de situatie is James Longstreet, een software engineer die twee jaar voor NetherRealm heeft gewerkt. In een serie Tweets laat hij weten dat het nu acht jaar geleden is dat hij aan Mortal Kombat 9 heeft gewerkt en dat dit bijna zijn dood is geweest. Meer dan de helft van de tijd was hij op zijn werk aanwezig en maandenlang sliep hij niet meer dan vier uur per nacht.
quote:
"Ik sliep vrijwel niet. Thuis was ik chagrijnig. Ik had geen energie om naar buiten te gaan. Een weekend vrij krijgen was een grootse prestatie. Wanneer je de zaterdag vrij nam voelde je je hier schuldig over. Ik werd niet gedwongen om zo te werken, als je het echter niet deed kwam het werk niet af. Het is inmiddels acht jaar geleden en er is me duidelijk gemaakt dat ik persona non grata ben. Fuck it; het werken bij NetherRealm aan Mortal Kombat 9 werd bijna mijn dood. Ik sliep niet meer dan vier uur voor maandenlang. Van januari tot april 2011 was ik meer de helft van de tijd op het werk aanwezig."

Beck Hallstredt, die als concept artist aan Injustice 2 werkte, heeft ook haar eigen ervaringen op Twitter gedeeld. Ze werkte vijf maanden bij de studio en NetherRealm Studios moet volgens de medewerker geopenbaard worden als een werkgever die roofzuchtig en beledigend zijn, in een zelfde zin dat Riot Games, Epic Games en Telltale dit zijn/waren.
quote:
"Ik zat met alle andere contract artists in een achterkamertje dat vol was gestopt met werkstations zodat ze zoveel mogelijk mensen kwijt konden als mogelijk was. Dagelijks hoorden we van full-timers dat de kamers werden volgepropt met tijdelijke krachten gedurende de crunch cycle. In mijn tweede of derde week kwam er een nieuwe tijdelijke environment artist die zijn werkstation inrichtte en het eerste wat een full-time medewerker zei was: 'Ben je klaar om te sterven door crunch?' Ik zal dit moment nooit vergeten.

Ook op ander vlak zag Hallstredt opvallende dingen, zo kregen mannelijke medewerkers twaalf dollar per uur om aan de AAA titel te werken, vrouwen verdienden daarentegen een dollar minder. Om dit lage bedrag op te vangen en je rekeningen te kunnen betalen was overwerk nodig om rond te kunnen komen. Er werd zo slecht betaald dat medewerkers schulden kregen op hun creditcard om voedsel te kunnen kopen en dit resulteerde in werkweken van zestig uur. Verder werden vrouwen niet toegelaten tot meetings, volgens de studio zou dit mannen alleen maar afleiden.

Voormalig Q&A analist Rebecca Rothschild deelt de mening van Hallstredt en ook Q&A tester Isaac Torres beschrijft de problematiek bij de studio. Naar eigen zeggen werkte hij vier maanden lang, iedere dag bij NetherRealm Studios en maakte hij negentig tot honderd uur per maand per week.
quote:
"Ik was de gehele tijd moe. Het kostte me dertig minuten tot drie kwartier om thuis te komen, iets wat ik met de bus deed. Ik weet ook iemand die op de bank in het kantoor bleef, simpelweg omdat hij bang was om achter het stuur in slaap te vallen. Ik had letterlijk enkele maanden lang geen leven. Er was simpelweg geen tijd voor. Ik kwam rond negen á tien uur 's ochtends op het werk aan en vertrok twee á drie uur 's nachts. Het is een proces dat zich bleef herhalen. Terugkijkend heb ik ook geen idee hoe ik dit heb gedaan. Ik denk dat ik in een tijdspanne van drie maanden zo'n twintig jaar ouder ben geworden."

Het moge duidelijk zijn dat er veel problemen binnen de game-industrie zijn, zo kwamen eerder ook bedrijven als Rockstar Games en Epic Games in opspraak. NetherRealm Studios heeft nog geen reactie gegeven op de opmerkingen die hierboven zijn geplaatst.



13:20  Mudrunner ontvangt gratis Old-timers DLC
15:42  [Upd.] Kojima vertelt over Death Stranding
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Gast (217.123.147.xxx) op 29-04-2019 om 19:05
Heftig hoor ir. De gameindustrie wordt steeds gekker.

Gast (62.195.130.xxx) op 29-04-2019 om 19:10
Schandalig dit. Werknemers zijn mensen, geen melkkoeien.

Gast (86.208.10.xxx) op 29-04-2019 om 19:16
Laat maar crashen! Dat hele SJW gedoe van ze kan ook de pot op. Vrouwen met burka's bedekken, maar ondertussen de gasten wel met een blote bast laten knokken. De hypocrisie, de hypocrisie...

Gast (217.123.147.xxx) op 29-04-2019 om 19:22
Gast hierboven reageert op het verkeerde artikel(?)

Redneckerz (Redacteur) op 29-04-2019 om 19:49 [Niv: 209 / Exp: 10445]
@ Gast 86.208:
Graag op de inhoud ingaan en niet bij elk nieuwtje dezelfde loze agressie neerzetten. We weten het nu wel.

Gast (31.220.2.xxx) op 29-04-2019 om 19:54
Je kan wel zeggen dat hij ze punt doordrijft, maar hij heeft geen ongelijk. De hele industrie wordt verneukt door extreem linkse activisten. Dan mag de industrie van mij ook crashen. Dat soort lui verdienen geen cent aan mij en mogen creperen. Dat zelfs Mortal Kombat daar nu aan begint is wel erg verontrustend, terwijl ze juist op politieke incorrectheid groot zijn geworden.

Redneckerz (Redacteur) op 29-04-2019 om 20:58 [Niv: 209 / Exp: 10445]
@ Gast 31.220.2:

Behalve dat niemand dit hier zegt. Door telkens maar te wijzen dat zoiets extreem links is of problematisch ipv het te zien als gewoon een uitspraak blijft het onderwerp ook telkens hangen.

Van mij hoeft dat niet zo. En dan heb ik nu even over het constant aanhalen van het SJW sentiment.

Betreft het Mortal Kombat verhaal: Dit is (helaas) ook niets nieuws. Elk ontwikkelhuis krijgt hiermee te maken, met een druk die u is. Het is dat er zo weinig over bekend is en eerder een publiek geheim, het zorgt dan ook voor dat de klachten van veel consumenten aan de werkelijkheid van de ontwikkelaars voorbij gaan. Games maken is topsport.

Berserk op 30-04-2019 om 08:38 [Niv: 139 / Exp: 6937]
Erg dit verhaal, hoe mooier en realistischer de spellen worden hoe meer werk je er moet in steken. En als je een deadline krijgt van de uitgever die je moet halen dan krijg je deze situaties. Dus ik denk dat de komende generaties niet zal verbeteren
Als je hoort dat Uncharted 4 in 2 jaar werd ontwikkelt wil ik wel eens weten hoe de werknemers dat hebben ervaren. Natuurlijk is Naughty Dog veel groter zodat het werk meer verdeeld kon worden

Gast (62.195.130.xxx) op 30-04-2019 om 12:24
Nou is de hoge werkdruk bij dit soort dingen inmiddels geen nieuws meer, maar dat dat salaris zo laag ligt had ik niet verwacht.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.