Wanneer een game succesvol is maak je een sequel en in het geval van The Culling was dit niet anders. Op papier een goed idee, toch stonden gamers op hun achterste benen.
Velen vonden namelijk dat er nog genoeg rek in het origineel zat en dat een sequel dan ook te snel werd aangekondigd. Dit weerhield de studio er niet van om de game twee weken geleden te lanceren en al direct waren de verkoopcijfers en daarmee de activiteit van deze battle royale game dramatisch. Vorige week werd dan ook al besloten om de game van het PlayStation Network en Xbox Live te halen en dit blijkt niet zonder reden; de servers zijn nu al voorgoed gesloten.
De studio zal zich nu weer op het origineel storten, Director of Operations Josh Van Veld geeft aan:
quote: "There was something unique and very special about the personality of that game, that we were too eager to modify, to balance, to re-tune, so we took a game that you guys loved and we changed it out from under you and I want to apologise for that."
Of het verwerpen van een sequel en terugkeren naar het origineel voldoende zal zijn om de studio in leven te houden valt te bezien.
|