Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Skull and Bones
Banishers: Ghosts of New Eden
Feature:

Exclusieve Ankh Q&A sessie


Door Rene Groen op 19-01-2006 om 13:35
Bron: Gamed

Komt de naam Ankh je bekend voor? Dat kan kloppen, want Ankh is een remake van de game met dezelfde titel uit 1998. Maar waarom hebben ze geen nieuw deel gemaakt? En hoe serieus wordt de game? Wij konden het vragen aan Jan Klose, project leader van het spel.



Gamed: "Waarom is er besloten om Ankh te baseren op het origineel van 1998, en niet een geheel nieuw deel in de serie te maken?"

Jan Klose: "De originele game werd uitgebracht op RISC OS machines, welke niet populair waren, zelfs niet in de negentiger jaren. Ik denk dat de content van Ankh hierdoor nieuw is voor vrijwel iedere speler. Het zou niet zinnig geweest zijn om een tweede deel te maken wanneer niemand het eerste deel kent... Ook de toegang tot het goede materiaal van de eerdere game gaf ons de kans om deze nieuwe Ankh snel te kunnen ontwikkelen. Zonder deze aspecten zou het niet mogelijk geweest zijn om de game in 12 maanden te ontwikkelen. Level designers Timm Schwank en Maxime van der Kloet konden meteen met het moddeling werk beginnen na de afronding van de game vóór Ankh. Voor het productieproces was dat zeer goed."

Gamed: "U heeft eerder aangegeven dat de game trouw wilde blijven aan voorlopers van Point en Click adventures. Waren er enkele games in het bijzonder waar u naar verwees en hoe zien we dit terug in de game?"

Jan Klose: "We waren vooral onder de indruk van klassieke LucasArts titels, mijn persoonlijke favoriet is "The Secret of Monkey Island." Toch wilden we onze eigen game ervaring maken en deze klassieke kamers enkel als referentiekader gebruiken. We werden ondersteund door Telltale Games, een team van voormalig LucasArts adventure specialisten, en dit heeft ons zeker geholpen.
Waar ik het meeste van houd uit de oude games is de anarchistische stijl van humor, gecombineerd met zeer sympathieke karakters. Ook de manier waarop items gebruikt en gecombineerd worden (wat nooit heel erg ongecompliceerd was binnen de oude gamers, maar altijd logisch bleef) vond ik zeer indrukwekkend. Ten slotte is de point en click interface zeer makkelijk te gebruiken, en bij Deck13 willen we dat dingen simpel blijven. We wilden al deze features samen brengen in deze nieuwe game, en het mixen met de mooie 3D omgevingen ontwikkelt door Technical Director Thorsten Lange."

Het team achter Ankh
Het team achter Ankh


Gamed: "Het verhaal draait om Assil, welke een dodelijke vloek ontvangt nadat hij per ongeluk één van de heilige urns heeft omgestoten. Dit geeft hem slechts enkele uren om te voorkomen dat zijn bestaan voorgoed verwijdert zal zijn. Zien we dit tijdsaspect terug in de game?"

Jan Klose: "Ja. De vloek komt steeds dichterbij. Dit proces is ook zichtbaar, aangezien Assil steeds meer mystieke tatoeages over zijn hele lichaam krijgt naarmate het avontuur vordert. Ook zal de vloek de controle over Assils ledematen over nemen, wat een enge ervaring is voor arme Assil! Toch is er geen echte afhankelijkheid qua tijd binnen Ankh. Er zijn voorgeprogrammeerde plekken waar het verhaal een nieuw level bereikt en Assils situatie gevaarlijker wordt. We hebben echter besloten om dit zonder tijdslimiet te doen, aangezien deze niet leuk zijn in adventure games. Hier moet je kunnen zitten nadenken over een puzzel zolang als dat je zelf wilt."

Gamed: "Er is ons verteld dat het spel clichés uit games op een leuke manier gebruikt. Kunt u ons daar wat meer over vertellen?"

Jan Klose: "Ik wil hier niet teveel weggeven, maar er is een voorbeeld dat er plotseling een levensmeter in het scherm verschijnt en Assil zich ineens heel erg zorgen gaat maken hierover."

Assil, het hoofdpersonage uit de game
Assil, het hoofdpersonage uit de game


Gamed: "Wat was het moeilijkste om te ontwikkelen in de game, en wat was het leukste om te doen?"

Jan Klose: "Ha, dat is een moeilijke om te beantwoorden. Het ontwikkelen van een spel als Ankh kost veel tijd en engergie voor vrijwel elk aspect binnen de ontwikkeltijd. Dialogen goed krijgen en ze ook grappig maken is even moeilijk als de creatie van een 3D omgeving dat er goed uitziet, terwijl deze ook nog eens zo stabiel mogelijk moet zijn en zoveel mogelijk machines moet ondersteunen als mogelijk. Het design van levels, scripten, karakter design en animaties waren allemaal erg moeilijk, vooral gezien de financiën en tijdsrestrictie van het project. Het is bijna een mirakel dat de game onder zo'n zeer goede kwaliteit is uitgebracht (in ieder geval volgens de reviewers tot nu toe), en dit is hetgeen wat ons het vrolijkste maakte: dat onze moeite beloond wordt. Het leukste van het ontwikkelen was het moment dat de game daadwerkelijk klaar was en om mensen het dan met plezier te zien spelen. Voor ons is dat het belangrijkste aspect bij het ontwikkelen van een spel: om te zien dat mensen plezier beleven aan ons spel, dat ze lachen en simpelweg een leuke tijd hebben!"

De game zal op 24 februari in de schappen liggen.
Pagina: 1 | 2


13:57  WWII Tank Commander voorzien van USA datum
13:27  Vier screenshots The Sims 2: Open For Business
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Joni Philips (Eindredacteur) op 19-01-2006 om 14:11 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Leuke game

Jean op 19-01-2006 om 17:36 [Niv: 7 / Exp: 335]
goede vragen

Roderick op 20-01-2006 om 10:23 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Uitstervend genre, wie weet brengen ze er weer wat leven in

Gast (83.118.41.xxx) op 20-01-2006 om 12:57

Joni Philips (Eindredacteur) op 20-01-2006 om 13:50 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
De vragen zijn exclusief

Joker op 20-01-2006 om 16:18 [Niv: 67 / Exp: 3369]
Gamed: "We've been told that the game uses gaming cliches in a funny matter. Can you tell us something more about that?"

Jan Klose: "I don't want to spoil too much here but an example for this is a health bar that suddenly appears on the screen in the middle of the game and Assil getting really worried about it."


Klinkt leuk

Gast (81.241.210.xxx) op 20-01-2006 om 21:28
Mooie feature jongens, vertaling is wel niet helemaal top maar toch, mooie bijdrage :). Kijk ook wel uit naar de game.

Rene Groen (Eindredacteur) op 20-01-2006 om 22:52 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ik heb de vertaling 'logisch' gedaan en niet Ă©Ă©n op Ă©Ă©n. Vaak kom je dan ook amper uit een zin, maar in de kern klopt het natuurlijk, ik heb geen dingen extra verzonnen ofzo.
En zoals Joni aangaf zijn het idd exclusieve vragen, gesteld door mijzelf. Een aanval op de vraagkeus mag dan ook aan mijn adres worden gedaan

Gast (212.123.160.xxx) op 22-01-2006 om 13:36
http://ng-gamer.nl/content.php?id=485
NG-Gamer heeft ze ook ;). Wel andere vragen en Nederlands

Joni Philips (Eindredacteur) op 22-01-2006 om 13:53 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Als IGN en GameSpot een interview hebben met Hideo Kojima zijn die interviews nog altijd exclusief tov elkaar. De ene site komt andere dingen te weten dan een andere. Exclusief is eerder dat het geen Q&A is die rondgestuurd wordt naar alle sites zoals ook wel eens durft gebeuren.

Gast (62.45.156.xxx) op 22-01-2006 om 17:27
Ik zei niet dat dit geen exclusief interview is ;-), ik maak gewoon reclame :P

Gast (213.78.82.xxx) op 29-01-2006 om 16:11
Is This Also The Risc OS Version?!

Gast (82.157.216.xxx) op 01-03-2006 om 11:05
Wie kan mij helpen aan ankh spel uitleg

Rene Groen (Eindredacteur) op 01-03-2006 om 11:12 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Wat voor uitleg? Lees anders onze review eens.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ankh
Type:
Game
Releasedatum:
24-02-2006
Ontwikkelaar:
Deck13
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:
Geen media gevonden