@ Gast 90.34:
Maar was ACE ook relevant voor de PC space destijds? Het viel mij destijds op dat er bij PC games vrijwel geen gebruik van werd gemaakt (Omdat het Nvidia het niet had, en dat was toch het grotere marktaandeel inde tijd, volgens mij)
Betreft de PDA: Hier weet ik wel zeker van dat, hoewel het nu in GCN4 aanwezig is, dit eerder gebruikt is voor PS4 Pro. Daar gaat ook een deel van het artikel over en ik zou het niet van Cerny gewend zijn als hij iets gaat opnoemen wat al in reguliere chips ook zit.
Ik zie dat ik het nog niet eerder heb goed genuanceerd, maar de PS4 Pro heeft een op Polaris gebaseerde GPU. Dat betekent dus dat een aantal dingen er sowieso in zullen zitten, want dat is inherent aan die architectuur. Het was echter geen 1op1 implementatie ervan, er zijn wat dingen anders.
''Digital Foundry doet het lijken alsof het van Sony is, maar dat is het dus niet.''
DF tekent het vooral op uit de mond van Cerny.
''Nee, killen is niet overdreven, hele complexe games worden gewoon compleet afgeknepen en GPGPU gebruiken gaat ten koste van GPU.''
Van reguliere GPU instructies bedoel je, want GPGPU gebruikt immers je GPU
O.a voor physics simulatie is dat heel handig, dus hoezo afknijpen?
If anything zijn er sinds de PS4/XBO er weer een hele reeks visuele verbeteringen aan titels doorgevoerd, mede door de verschuiving naar DX11 equivalent en hoger.
''Bovendien is het hebben van die cores voor compatibiliteit ook complete BS, want Zen Lite architectuur heeft ook fallback voor single threaded instructies.''
Maar zoals je zelf al zegt verschijnt Zen pas volgend jaar. Voor een console die in November uit moet komen is het dan ook ondoenelijk om voor Zen te gaan. Voor 100% compatibiliteit moet je dus wel op Jaguar terugvallen, net zoals de Wii dezelfde PowerPC 750 CPU heeft. Is dat dan ook BS geweest? Het heet niet voor niets een mid-term upgrade en een PS4 Pro. Anders hadden ze het wel PS5 genoemd
''Sony probeert hier te vroeg te cashen met inferieure hardware.''
Hoe kijk je tegen de XBO S aan dan? Dat is immers ook inferieure hardware om je woordkeuze te gebruiken. Voor 400 euro een console kopen die sowieso 2K resolutie opschaalt naar 4K met minder kwaliteitsverlies dan een softwarematige upscaler en zelfs native 4K titels biedt is geen slechte keus. Zeker omdat veel mensen nog op 1080p gamen (waar niets mis mee is)
Toch?
''Veel kaarten konden het toen al draaien, maar het kwam er op neer dat het op consoles niet kon draaien wat duidelijk werd met de lelijke Elemental Tech Demo op de PS4 vergeleken met de PC.''
Het draaide net aan op een GTX 680 aan 30 fps, waar deze al veel tijd kwijt was aan het updaten van de voxel structuur. Op 33 ms is dat heel veel en hou je ook weinig over. Bovendien moesten zij daar de kegels van de voxels veel breder maken, waardoor je texture leakage krijgt.
SVOGI is gebaseerd op het model van Casil Crassin:
http://on-demand.gputechconf.com/gtc/2012/presentations/S0610-GTC2012-Octree-Voxelization-Global.pdf (Pagina 6) stelt 120 fps op een resolutie van 512x512 en slechts 16 op 1080p.
Daarnaast werkt SVOGI niet lekker op grote en dynamische scenes waarbij de performance hard achteruit gaat. -
http://on-demand.gputechconf.com/gtc/2014/presentations/S4552-rt-voxel-based-global-illumination-gpus.pdf (Pagina 6)
Als je een game met SVOGI wilt ondersteunen, dan zullen de minimum eisen sowieso flink omhoog gaan. Kijken we naar de meest populaire kaarten via Steam:
http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/
Dan zit daar ook heel veel Intel spul bij en midrange Nvidia hardware. Als je dan geen fallback belichtingsysteem hebt, dan kom je uit op een game die alleen een select groepje mensen kan spelen.
Heck, zelfs VXGI, de Nvida implementatie van een voxel tracing systeem (Geen SVOGI!) haalt net aan 12 fps op een GTX 1080:
https://forums.unrealengine.com/showthread.php?117984-scene-vxgi-4-12-lighting-test-without-bake4
''De effecten die ervoor in de plaats kwamen zagen er bij lange na niet zo mooi uit.''
Met IES profielen en PBR hebben we toch een hele mooie sprong vooruit gemaakt. Heck, Battlefield ziet er mede daardoor zo briljant uit. En ook het SVOGI-loze Infilrator demonstratie zag er toch prima uit?
''En de graphics van de Tomorrow Children is niets om naar huis over te schrijven met heel veel pre-baked wat bij lange na niet raakt wat UE4 deed.''
Ik zou zeggen, lees de PDF eens door. Ook daar wordt gebruik gemaakt van cone tracing.
''Het is zo grappig dat je doet alsof de PS4 (en de Xbox One) er krachtig genoeg voor zijn, dat zijn ze dus niet anders hadden ze die techniek die in complexere scenes mooiere resultaten geeft gebruikt.''
Dat zeg ik niet. Waarom probeer je dat te suggereren?
''Het is zo obvious hoe sommigen hier een handje boven het hoofd van Sony proberen te houden.''
Ik bemerk wel dat je wel graag probeert uit te lokken met dergelijke opmerkingen. Je kan niet ontkennen dat we de afgelopen 3 jaar toch een flinke boost in het totaal plaatje hebben gezien.
@ Gast 96.44:
''Vraag me af hoeveel mensen hier in gaan trappen.''
Genoeg, aangezien het systeem veel waar voor zijn geld bied. Jammer dat je er geen 4K tv bij krijgt want daar zitten de echte kosten in. Het is meer dat de industrie zelf nog helemaal niet klaar is voor 4K content.
En hoeveel gamers gamen nu op 4K tenzij je het mooiste van het mooiste wilt? Want dan zal je ook een 4K scherm (of meerdere) moeten hebben.
''Gamers laten zich steeds meer naaien inderdaad, erg jammer dat de industrie zo naar de knoppen gaat door gierigheid en marketing schapen.''
Wat een naieve opinie. Ten tijde van de PS360 hoorde ik dit ook al. Heck, ten tijde van de 5th gen hoorde ik al zulke verhalen. Men zat niet te wachten op 3D games. De industrie zou er kapot aan gaan en mensen waren naief om een 3D console aan te schaffen.
Het zou wat wezen als de gameindustrie in de jaren 90 naar die mensen had geluisterd. Gaming zou er zeker anders uit hebben gezien (of niet-bestaand zijn)
''Sony mag wat mij betreft sterven als het zo door gaat. Ik ga niet elke 3 jaar een nieuwe console aanschaffen.''
Koop je wel een Xbox Scorpio? Want dan zou MS ook mogen sterven lijkt me
''De Nintendo Switch zie ik persoonlijk ook geen brood in. Nintendo moet het WEER van de gimmicks hebben. Had nou gewoon een goede console neergezet die mee kon met de hudige 2, al was die maar iets krachtiger dan de basis PS4.''
Het is wel duidelijk dat maar 1 platform echt alles bied als ik je zo lees. Oke, point taken. Ik heb daar geen probleem mee. Waarom heb jij dan wel een probleem met mensen die een ander platform (of 2) prefereren? Waarom zijn dat wel ''schapen''?
Eerlijk wezen
''Zo dom allemaal.''
Ik zou zeggen, solliciteer bij Microsoft/Nintendo/Sony, je schijnt een killer strategie te hebben die alle 3 de merken gigantisch overzien, als de dombo's dat het zijn!
Sarcasme natuurlijk, maar ik vind het wel bijzonder dat je het idee hebt het beter te weten dan de mannen en vrouwen die notabene in die industrie werken.
''Wat mij betreft worden consoles gewoon steeds minder relevant zo.''
Consoles zullen altijd relevant blijven omdat er altijd een userbase zal zijn die niet wil knutselen aan een PC of telkens wilt upgraden. Zo is het nu eenmaal
Alleen maar mooi toch als er opties zijn
Of wil je dat mensen ontzeggen?
''Bovendien als mijn huidige PS4, welke ik nu toch al amper gebruik voor exclusives, kapot gaat, koop ik wel een tweedehands PS4 om te overbruggen. Ik geef geen cent meer direct aan Sony als het zo moet.''
Grappig. Een rant jegens Sony plaatsen, maar als je PS4 kapot gaat, hem toch laten vervangen. Ben ik even blij dat ze toch iets goeds doen in jouw ogen.
@ Gast 5.189.175:
''En dat is dus BULLSHIT 31.''
Je lijkt wel kwaad dat hem een andere mening is aangedaan. Je wordt toch tot niets verplicht? Er zijn geen PS4 Pro exclusives.
''Als je al ziet hoe slecht vele games geoptimaliseerd zijn voor de basis PS4 dan had je beter geweten.''
Een paar maanden terug heb ik dit middels een lange post met verscheidende links over verschillende games en hun console performance betwist, door iemand met eenzelfde mening als de jouwe. Na het plaatsen van die post heb ik er nooit meer wat van gehoord.
Ik hoef het toch niet weer te posten lijkt me
''Ze halen dus niet het maximale uit de console''
Fijn dat wat je beweert ook ondersteuning heeft met bronnen
EDIT: Linkje toegevoegd.
Gewijzigd door Redneckerz op 01-11-2016 om 17:14