Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

Zero Time Dilemma


Door Joni Philips op 06-06-2016 om 04:55
Bron: Gamed

Schrijver Kotaro Uchikoshi lanceerde via Chunsoft de Zero Escape serie waarin diverse karakters zonder geheugen dienen te ontsnappen aan een set kamers die ontworpen zijn om hen naar een bloederige dood te leiden. Het is echter steeds een mysterie om te ontdekken wie de verantwoordelijkheid draagt, een mysterie dat tot nu toe nooit volledig werd opgelost.

Het Zero Escape avontuur startte in Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors voor de Nintendo DS, het verhalende beginpunt van de serie. Chunsoft startte hierna Zero Escape: Virtue's Last Reward voor de Nintendo 3DS en PlayStation Vita waarin een tijdssprong wordt gemaakt. Het zorgt voor een flink gat in de overkoepelende verhaallijn waardoor enige grote vragen momenteel onbeantwoord blijven. Ontwikkelstudio Chime werkt nu onder leiding van Uchikoshi voor Spike Chunsoft aan Zero Time Dilemma voor Nintendo 3DS, PlayStation Vita én Steam om die laatste vragen zo efficiënt mogelijk in te vullen. Zero Time Dilemma start hiervoor één jaar na Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors in een faciliteit om de levenskwaliteit op Mars te testen. Het is vooral bedoeld om te kijken hoe mensen reageren wanneer ze in een kleine leefomgeving op elkaars kap zitten. In het geval van Zero Time Dilemma wordt dat doel echter misbruikt voor een Decision Game waarin de mysterieuze Zero de aanwezigen aanzet tot moord.


De negen karakters zijn onderverdeeld in drie teams, elk opgesloten in een aparte sectie waarbij deze alle drie worden verbonden door een centrale hal. Om die hal te bereiken heeft elk team simpelweg twee wachtwoorden nodig, maar deze worden pas vrijgegeven wanneer er twee personen zijn gestorven. Elk team mag dus maar één overlevende hebben. Er moeten dus offers gebracht worden, waarbij hier net als in de vorige delen keuzes moeten worden gemaakt. Die keuze zal echter niet gemakkelijk aanvoelen, Chime zal het geweld flink laten doorschijnen. Terughouden zoals in de andere titels is geen optie want dit wordt echt de afsluiter. Deze keuzes zijn nu ook niet meer zo voorspelbaar, er zit een zekere willekeur in. Dit wordt onder andere gedemonstreerd in een sectie waarin je Russische Roulette moet spelen om een ander personage te redden. Je moet simpelweg één schot lossen op een tegenstander en het revolver bevat drie kogels in de zes slots, er is zodoende 50% kans dat je de tegenstander doodt. Aan de andere kant kun je ervoor kiezen die kans niet te wagen en het andere slachtoffer te laten sterven.

Opvallend is ook dat de keuzes niet zo lineair verlopen als in Virtue's Last Reward. In die game kreeg je een flowchart voorgeschoteld die vooruit liep afhankelijk van je keuzes. Hier krijg je veel meer vrijheid, want je speelt de game fragment per fragment waarbij je pas na afloop te zien krijgt waar dit past binnen de flowchart. Je begint aan een fragment en wanneer je dit tot een einde brengt, ga ja terug naar het 'Floating Fragment' scherm om te kijken waar dit past. Je beleeft het geheel dus non-lineair zodat je goed moet opletten hoe de elementen in elkaar passen. Het is een raar systeem dat vooral bedoeld is om internet-gebaseerde walkthroughs te ontmoedigen, maar Uchikoshi heeft ervoor gezorgd dat het perfect binnen het stramien past. De personages worden namelijk elke negentig minuten geïnjecteerd met een drug die hun geheugen opnieuw wist. Bij het begin van elk fragment weten speler en personages dus evenveel: niets. Samen met de randomisatie van keuzes zorgt het voor een meer onvoorspelbaar geheel dat verhaalmatig interessant kan zijn.


Het formaat heeft ook een upgrade gekregen. De tussenfilmpjes die zowel over Japanse als Engelse stemmen beschikken zijn nu meer geanimeerd. Het zijn niet langer statische plaatjes maar echte cineastische filmpjes die meer toegankelijk moeten zijn ten opzichte van de voorgaande games. Dit is ook enigszins gekozen om de game minder 'Japans' te maken, het moet eerder doen denken aan de games van Telltale Games. Zero Time Dilemma is dus een mengelmoes tussen Virtue's Last Reward en The Walking Dead, maar of de game daarmee ook zijn fans kan bewaren? Het is een groot vraagteken. We krijgen gelukkig binnen minder dan een maand een antwoord.


15:16  Allison Road geannuleerd
04:53  The King of Fighters XIV toont team Art of Fighting
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Zero Escape: Zero Time Dilemma
Type:
Game
Releasedatum:
28-06-2016
Ontwikkelaar:
Chunsoft
Uitgever:
Aksys Games
Media:






Meer media