Nintendo wist tijdens deze E3 niet te imponeren en velen vonden zelfs dat de doodsteek aan de Nintendo Wii U werd gegeven. Het bedrijf besloot zich niet te excuseren voor deze Nintendo Direct en deelt zelf sneren uit naar anderen.
Reggie Fils-Aime liet bijvoorbeeld weten dat virtual reality op dit moment helemaal niet zo leuk is, terwijl dit juist de nieuwste technologie betreft voor de PC, PlayStation 4 en in mindere mate de Xbox One.
Nintendo’s ‘Nindies’ man Damon Baker heeft ook nog wel wat kritiek uit te delen, op zowel ons gamers als op Nintendo zelf. In gesprek met Gamasutra laat hij weten dat ze gamers wilden verrassen met Nindies@Home, een manier om demo's van aankomende indie titels voor een gelimiteerde tijd uit te kunnen proberen. Nindies@Home komt in navolging van de Huble Nindie Bundle, een manier van Nintendo om een breder publiek te bereiken en te laten zien dat ze veel geweldige indie content hebben. Ze hebben hier ook resultaat mee geboekt, ze zagen namelijk een toename in de verkopen van de volledige versies.
quote: “It seems like a lot of the Nintendo fans and consumers they gravitate towards nostalgia, they gravitate towards platformer and puzzle action games.”
Baker is toch niet compleet tevreden, wanneer hij namelijk één wens in vervulling mocht laten gaan dan zouden we namelijk meer risico's nemen op de eShop. Het is echter niet alleen een verwijt naar de gamers, maar Nintendo kan hier zelf ook nog in verbeteren:
quote: “We’ve done these super indie sales, [but they are] primarily driven by the developers — but we put a lot of support from first party behind it. I definitely have a vision of doing bigger grander promotions and activities.”
Baker kreeg tevens de vraag of Nintendo, net als Microsoft en Sony, investeringen zou gaan doen in indie studio's. Hij geeft hierop aan dat ze zeker hun gedachten hierover hebben, maar dat Nintendo er tevens bekend om staat redelijk efficiënt met haar geld om te willen gaan. Ze vinden het dan ook eerder prioriteit hebben om andere manieren te vinden waarop ze belangrijke content kunnen promoten. Uiteindelijk blijft het echter de indie ontwikkelaar die betrokkenheid moet krijgen van de community en interesse moet vergaren in hun eigen games. De best presterende content komt dan ook van ontwikkelaars die hun titels zelf naar voren hebben geschoven.
|