Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

The Witcher 3 heeft problemen, krijgt oplossingen


Door Rene Groen op 21-05-2015 om 15:04

The Witcher 3: Wild Hunt is inmiddels verkrijgbaar en velen hebben er al veel plezier uit gehaald. Tegelijkertijd zijn er ook enkele mindere geluiden hoorbaar, op technisch vlak is namelijk niet alles even goed op orde.

Eén van de problemen heeft te maken met de Instant Resume optie van de Xbox One. Wanneer de console op standby staat ontstaan er problemen met savegames, hetgeen zich op meerdere manieren kan uiten.

Sommigen laten weten dat wanneer ze hun console aanzetten en het spel willen vervolgen, het bericht krijgen “you cannot save right now.” Anderen laten weten dat het spel vast blijft zitten tijdens het laadscherm, waardoor ze uren aan progressie kwijtraken.

Eén van de 'oplossingen' is door je lokale savegame te verwijderen en een oudere savegame uit de cloud te gebruiken. Ook het geheel opnieuw starten van de game kan oplossing bieden, hiermee zal automatisch de laatste savegame worden ingeladen. Tot de ontwikkelaar echter met een patch komt is het natuurlijk de meest veilige optie om de game na het spelen manueel af te sluiten.

Het is helaas niet de enige problematiek rondom de game, sinds de lancering zijn er namelijk klachten over bijvoorbeeld de framerate. Community manager Marcin Momot laat via Twitter weten dat ze momenteel aan een oplossing werken, hoewel onbekend is of dit op gaat voor alle versies, of één van de versies in het bijzonder.

Een andere klacht is dat sommige teksten lastig te lezen zijn, zeker voor degene die de game op enige afstand van hun televisie spelen. De ontwikkelaar heeft aangegeven naar dit probleem te zullen kijken, maar er is helaas nog geen bevestiging dat er ook een oplossing komt.


16:40  Hellraid terug naar de tekentafel
14:47  Bloodborne krijgt een uitbreiding
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Kenobixios op 21-05-2015 om 15:37 [Niv: 54 / Exp: 2687]
Laat mn xbox one nooit aanstaan.
Zet zelfs na het gamen mn volledig stroomblok uit, zodat niet alles standby staat.

De uren die ik gespeeld heb, speelden lekker, nergens last van (hopelijk blijft dit zo).

Gast (81.165.180.xxx) op 21-05-2015 om 17:03
Als dit de grootste problemen zijn,valt het nog goed mee voor zo een uitgebreide game.

MaartenL (Redacteur) op 21-05-2015 om 17:53 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Het gestotter heb ik ook op PC, vooral tijdens het paardrijden maar het heeft geen invloed op de gameplay gelukkig.

Voor de rest is de game erg goed tot nu toe

Gast (80.101.195.xxx) op 21-05-2015 om 19:23
op de pc geen problemen 60+fps all the the way op ultra.

heb je wel problemen met fps dan is pc niet goed genoeg.. dus moet je de gfx lager zetten. ik heb 0 problemen dus aan de game ligt het niet(op pc)

MaartenL (Redacteur) op 21-05-2015 om 19:33 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Draait hier ook vlot, 50-60 FPS zelfs tijdens het gestotter dus aan m'n PC zal het niet liggen.

Achja, het stoort me ondertussen ook al niet meer

Gast (193.67.131.xxx) op 21-05-2015 om 19:44
@MaartenL

Apart, ik heb denk ik hetzelfde alleen dan met GTA V. Witcher 3 op de PC loopt compleet vloeiend bij mij.

Ik merk het in GTA wanneer ik snel beweeg of snel de camera rond draai. Het overgrote gedeelte is compleet vloeiend maar er komt soms een stutter doorheen. Vrij hinderlijk.

Eerst dacht ik dat de stutter aan dat memory 'probleem' lag van de GTX 970, maar ook als ik de allocated VRAM in GTA V rond de 3 gb heb (stutter zou eigenlijk pas plaats moeten vinden rond de 3.5 gb, aangezien het dan over zou moeten gaan op die laatste 500 mb) kan die stutter nog plaats vinden.

Point being, zal dus inderdaad waarschijnlijk niet aan je videokaart liggen.

Sowieso zullen er nog flink wat performance patches komen denk ik, zowel vanaf CD Projekt Red en Nvidia en AMD.

Gast (193.67.131.xxx) op 21-05-2015 om 19:45
als Nvidia en AMD*

Redneckerz (Redacteur) op 21-05-2015 om 19:52 [Niv: 227 / Exp: 11336]
Game is op PC een nogal zware titel, meeste mensen zullen het zonder Hairworks moeten doen.

Toch fantastisch om naar te kijken, overigens.

Gast (94.215.199.xxx) op 21-05-2015 om 20:40
Op de ps4 had ik een crash bij het spelen van gwent. Om precies te zijn toen ik wilde passen om het spel te winnen.

MaartenL (Redacteur) op 22-05-2015 om 00:06 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Tja Hairworks is echt een FPS-killer maar het resultaat is zeker mooi.

Gelukkig dat de rest van nvidia's gameworks het wel goed doen (physics, cloth physics etc) zonder de framerate af te maken.

Gast (213.119.60.xxx) op 22-05-2015 om 10:07
Hier ook geen enkel probleem

thenativedude op 22-05-2015 om 12:35 [Niv: 137 / Exp: 6865]
geen problemen inderdaad al mogen ze die wapen en armour duurzaamheid er direct uithalen is slecht een irritant.

Gast (84.241.210.xxx) op 22-05-2015 om 15:00
Toffe game, maar dat gepriegel met die teksten is wel slecht.. En nee ik heb geen kleine tv

Gast (84.82.206.xxx) op 23-05-2015 om 21:24
Soms begrijp ik het echt niet meer. Zijn ze al 3 jaar bezig met het ontwikkelen van the witcher 3 gaan ze nu opeens verbaasd reageren op het feit dat de tekst niet goed leesbaar is op de tv..

Ik had niet meer dan 10 seconden nodig om te beseffen dat de letter te klein zijn voor de tv.

Heeft er niemand binnen het ontwikkelingsteam van the witcher 3 dit kunnen aanzien komen ??

Dit is logischer wijs of bewust gedaan of ze hebben dit nooit getest op een tv.

Schot in een open doel.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
The Witcher 3: Wild Hunt
Type:
Game
Releasedatum:
19-05-2015
Ontwikkelaar:
CD Projekt Red Studio
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media