Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Battlefield: Hardline met PS4/One resoluties


Door Redneckerz op 06-02-2015 om 07:04
Bron: NeoGAF

Battlefield: Hardline stapt af van het beproefde Battlefield 4 concept, en zal meer als een nieuwe Payday game aanvoelen. De titel verschijnt op PlayStation 3 en Xbox 360, maar ook op de nieuwe consoles. Over dat laatste is er iets nieuws te melden.

Hardline zal namelijk dezelfde resoluties gebruiken op PlayStation 4 en Xbox One als Battlefield 4 anderhalf jaar geleden deed. Dat betekent dus 720p voor Xbox One en 900p voor PS4. Toch is niet alles teleurstellend. Waar Battlefield 4 nochtans qua framerate rond de 40 fps zat zullen beide versies 60 frames per seconde draaien.


07:04  Nieuwe Warhammer titel aangekondigd
07:04  Tour door Noord-Wales met RIDE
 Reacties (58)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Nelus op 06-02-2015 om 08:40 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Hahahaha, holy shit. Dit is echt een bagger generatie consoles zeg Er valt wat te zeggen over de developers die moeten programmeren, maar als zij gewoon degelijke systemen hadden, dan was er niks aan de hand geweest

Gast (86.86.217.xxx) op 06-02-2015 om 09:45
Koop dan een pc en zeur niet zo. Sony en Microsoft dwingen je niet en wij zijn je liever kwijt.

Redneckerz (Redacteur) op 06-02-2015 om 10:23 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ gast 86: Nelus heeft een PC, vandaar dat hij zo reageert. Dat is pas sinds kort. Ik vermoed dat hij slachttoffer is geworden van de PC masterrace. Kan hij ook niks aan doen, maar het vertroebelt zijn kijk wel.

@ Nelus:
Dit heeft meer met DICE en EA te maken dan met de consoles. Immers Dark Souls 2: SOTF is weer 1080p60. The Handsome Collection is dit ook. En laten we niet vergeten dat Hardline een cross-gen titel is en dus niet op maat is gemaakt voor de nieuwe generatie consoles. Uiteraard zijn er talloze console titels die visueel laten zien wat ze kunnen, maar laten we die voor het gemak even negeren. Anders valt er niks meer te bashen op consoles in het algemeen, toch?

Com-man op 06-02-2015 om 11:25 [Niv: 9 / Exp: 428]
Tja, tja. Ik ben zelf zowel pc gamer als console gamer en vind het toch erg jammer dat de consoles nu niet halen wat mijn pc 2 jaar geleden al kon.

Het blijft erg jammer, van de ene kant begrijpelijk, van de andere kant, veel games worden zowel voor pc als console gemaakt, dit houdt de kwaliteit van games op de pc tegen omdat de consoles nu eenmaal gewoon minder krachtig zijn. Ik kan me nog een tijd herinneren waarin dat Crysis PC only was omdat de consoles het niet konden trekken.

Het blijft toch jammer dat tegenwoordig consoles op release al "verouderde" hardware hebben.

Gast (84.82.206.xxx) op 06-02-2015 om 12:50
Ik heb zowel een ps4 als een xbox one met allebei battlefield 4 en de verschillen tussen beide zijn echt groot als je de spellen met elkaar vergelijkt.

Op de ps4 zijn er 2 grote verschillen merkbaar :

- De resolutie, diepte van de resolutie en de belichting
- De frames van de ps4 zijn zoveel beter. Zelfs in deadmatch met 20 spelers faalt de xbox one gewoon tov de ps4. Neem een map als paracele storm. De frames vallen echt naar beneden toe en vaak voelt het alsof je met je bloten billen over schuurpapier heen schuift. De ps4 toont geen enkel probleem.

Het is omdat een aantal vrienden van mij op de xbox one bf4 spelen anders speel ik op de ps4.

Zit echt een groot verschil tussen beide versies.

thenativedude op 06-02-2015 om 13:03 [Niv: 137 / Exp: 6865]
pfff word je toch moe van. Fijn veel plezier met je pc boeie.

Gast (62.238.138.xxx) op 06-02-2015 om 13:13
Wat redneckers zegt is waar, crossgen games kosten te veel tijd om te optimaliseren en tsja het komrt ook gewoon op consoles met 512mb geheugen uit.
Was dit een ps4/one exclusive dan werd het stukken mooier en minstens dezelfde resolutie/framerate

Gast (178.84.134.xxx) op 06-02-2015 om 13:24
Ik vind het op geen enkele manier jammer. Ten eerste zegt resolutie heel weinig over de daadwerkelijke grafische kant van het spel. Het ligt aan zoveel meer factors en die resolutie, daar kan ik mee leven. Ja PC gamers hebben het beter om het zo te zeggen, meer keuze, goedkoper, krachtiger en makkelijker bij te houden. Maar ik vind persoonlijk een console, zó veel prettiger. Heerlijk op de bank met een ouderwetse controller in je handen. Alle spelen gewoon op schijf en niet helemaal op je harde schijf. Heerlijk split screen met maten en een hele andere ervaring. Ik vind de vergelijking dan ook zo belachelijk, het gaat tegenwoordig alleen nog maar om kracht.

Redneckerz (Redacteur) op 06-02-2015 om 13:31 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Com-Man:
Crysis 1 is ook naar PS360 geport. Weliswaar met Cryengine 3 ipv 2, maar toch.

PS4/XBO hardware is eveneens niet verouderd. Ik word alleen een beetje moe van het argument ''Haha consoles zijn bagger, PC kan zoveel beter''. Uiteraard kunnen PC's beter, maar dat is vooral brute kracht en weinig optimalisatie. Er zijn daarintegen weinig PC titels die echt gebruikmaken van die brute kracht - De laatste significante titel die dit deed was inderdaad Crysis, en in mindere mate Serious Sam 3: BFE en The Witcher 2.

@ Gast 62:
Nee, dat zeg ik niet. Ik vind het wel triest dat DICE met 1.5 jaar in de current-gen en 2 tot 2.5 jaar dat ze dergelijke devkits hebben het gewoon vertikken om die hardware degelijk te benutten, aangezien er al zoveel titels zijn die betere scores neerzetten er ook nog eens beter uit zien.

Bij Hardline krijg ik vooral het idee dat er ook nog rekening met PS360 gehouden werd en er daarom vrij weinig, behalve de 60 fps update aan de basis is veranderd. Dat is immers ook nog een grote fanbase die je daar hebt. En het is opmerkelijk te noemen dat dergelijke AAA titels anno 2015 nog deze systemen verschijnen. Op een gegeven moet je echter een streep trekken. En nu de current-gen 1.5 jaar op de markt is, zou het vanaf nu ook wat af moeten bouwen. Maar ja, dan heb je nog MGS V: TPP en Rise Of The Tomb Raider die voor last-gen verschijnt..

Gast (85.113.248.xxx) op 06-02-2015 om 14:23
Eerst zou het toch 1080p 30fps zijn?

Com-man op 06-02-2015 om 14:57 [Niv: 9 / Exp: 428]
@Redneckerz
"Uiteraard kunnen PC's beter, maar dat is vooral brute kracht en weinig optimalisatie. Er zijn daarintegen weinig PC titels die echt gebruikmaken van die brute kracht"

Dat vind ik dus zo jammer, en daar blame ik de consoles ook voor, dat er geen games gemaakt worden die van de volle pc kracht gebruik maken. Om commerciele redenen maken veel game makers hun games cross platform, heel begrijpelijk. Maar zou je een game gaan maken puur voor de PC, dan kan je er zo veel meer uithalen dan er nu bij de meeste games uitgehaald wordt omdat dus alle games zo zijn gemaakt dat ze (met een beetje tweaking) ook lekker op consoles draaien.

Redneckerz (Redacteur) op 06-02-2015 om 15:07 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Com-man:
Pure PC titels zijn nu eenmaal weinig verdienend. Je hebt wel eens een titel als Hard Reset, maar dat zit het geld nu eenmaal niet. Wil je succesvol wezen, dan lonken de consoles toch.

Nelus op 06-02-2015 om 17:39 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik heb inderdaad een PC en ik door dit soort berichten blijf ik ook bij mijn PC.

Gast (62.140.132.xxx) op 06-02-2015 om 17:49
Weet je zoals ik gemerkt heb op ps4 en pc is dat de pc versie idd hogere resolutie heeft maar op ps4 loopt en oogt hij toch ook lekker hoor lekker chill op je bank op 900p 60fps knallen heerlijk dit wordt mijn stap terug in de console shooters

Gast (62.238.138.xxx) op 06-02-2015 om 17:54
Op pc heb hje honderden kaarten en ati en nvidia zijn toch anders kwa code ook dat telt mee

Gast (193.67.131.xxx) op 06-02-2015 om 18:56
Ik moet wel zeggen dat het ook een goeie huil generatie is geworden van gamers. Begrijpelijk, door beloftes die zijn gemaakt (1080p 60 fps wordt dé standaard), maar ik ben er wel een beetje klaar mee.

Ook al heb je maar enigszins verstand van hardware, en kan je enigszins problemen analyseren, merk je op dat van (vaak sub) 720p 30fps naar 1080p 60fps niet helemaal realistisch is.

Mensen verwachten namelijk daarnaast nog veel meer: hogere resoluties van textures, soepelere animaties, betere AI, hogere polygonencounts in characters en objecten etc.

Dingen die vanzelfsprekend lijken bij een nieuwe generatie.
Als je er echter dieper op in gaat: om 1080p weer te geven, moeten meer dan dubbel zoveel pixels worden aangestuurd als bij 720p, vrij zwaar. Bij de 60fps wens moeten het dubbele aantal beelden gerenderd worden. Intens zwaar.

Er moeten dus keuzes gemaakt worden. Om een groot open spel te maken is het vrijwel onmogelijk om deze op 1080p 60fps te hebben terwijl het er ook nog uitziet als 'echt' next gen.

Natuurlijk had dit voorkomen kunnen worden door snellere hardware te gebruiken. Maar snellere hardware is duurdere hardware, en ze moeten de consoles wel nog moeten kunnen verkopen zonder dat ze als bedrijf (te) veel verlies draaien.

Mensen vonden 500 euro voor een Xbox One al duur. Zeker met de techniek die in de Kinekt 2.0 zit is dat niet echt het geval (ik snap dat je er niet op zit te wachten, maar de prijs is meer dan te rechtvaardigen).

Kan je, je voorstellen wat de reacties waren geweest als Sony/Microsoft consoles hadden uitgebracht van 800 euro, die wel in staat waren om 1080p 60fps met next level graphics te produceren?

Weinig zouden het nog kopen. Betekent dat Sony/Microsoft prijs zouden verlagen naar wederom rond de 400 en vervolgens per console 400 euro verlies maken.

Kortom, console gaming is wat dat betreft echt budgetgaming (naast dat games veel duurder zijn, om een of andere reden). Je betaalt eigenlijk een weinig voor een vrij beperkt stukje hardware, dat goed geoptimaliseerd is.

Dat je console niet mee kan komen met PC's, is niet te wijten aan de console. Ze zijn inherent anders. De beste nieuwe graphics moet je niet verwachten op consoles, een stuk hardware goedkoper dan de gemiddelde smartphone tegenwoordig.

Ik kan net aan met mijn videokaart (GTX 970) al het nieuwe maxen rond de 60 fps, deze unit heeft mij echter alleen al 300 euro gekost.
Het opvallende is, is dat deze kaart al meer dan het dubbele terflops heeft vergeleken met een PS4.
Het verschil wat ik zie in graphics tussen een PC en PS4 is momenteel echter veel kleiner dan mogelijk zou zijn met die 4 teraflops.

Dat is echt het chille van consoles, de optimalisatie.

Gast (90.34.174.xxx) op 08-02-2015 om 13:46
Slappe troep consoles en vooral de Sony fans trappen er hard in.

Gast (62.238.138.xxx) op 08-02-2015 om 16:26
heb je die one fan weer

Gast (90.34.84.xxx) op 08-02-2015 om 17:11
Ach arme Sony pauper. Heb je het nog steeds niet door dat ik een betere rig kan betalen dan jouw sloeberbak? Past wel bij je Sony fanboyisme dat lage IQ.

Gast (62.238.138.xxx) op 08-02-2015 om 19:15
Laag iq jaja, ik heb een pc een ps3 en 4 dus ik kan alles spelen
jij lult maar een eind TROL

Gast (85.159.237.xxx) op 08-02-2015 om 19:19
Hier ook al...
Kan iemand die 62.238.138 ff verwijderen? Het begint hier net zo te worden als in de Gezer/Sotark tijd. Het zijn altijd die achterlijke Sony fans die de haat uitlokken.

Wapkaak op 09-02-2015 om 15:02 [Niv: 49 / Exp: 2426]
@ Redneckerz Weinig verdienend? Waarom als ik vragen mag?

Redneckerz (Redacteur) op 09-02-2015 om 15:57 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Wapkaak:
Kijk maar naar Crysis. Het eerste deel was een succes maar met Crysis 2 en 3 verdiende Crytek nu eenmaal veel meer, puur omdat het ook op consoles verscheen (Cijfertjes heb ik helaas niet, maar het is wel plausibel om te stellen dat het grote geld bij console releases ligt, niet bij PC exclusives)

@ Gast 85, 62.238, 90: Dit kinderachtige gedrag houd bij deze op, anders zie ik genoodzaakt dergelijke prut te verwijderen.

Wapkaak op 09-02-2015 om 17:37 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Als Crysis niet goed had verdiend op de Pc had het denk ook niet naar de console's gekomen. Maar om te zeggen dat het weinig verdienend is klopt gewoon niet, het is minder als, maar weinig niet. Het grote geld ligt natuurlijk in algemene releases dat is hetzelfde als een ps4 exclusive of een Xbone exclusive. Dus om te zeggen dat het puur bij de console ligt vind ik dat je de Pc markt te weinig eer aan doet. Maar ik snap wat je bedoeld met Multiplatform titels, uiteraard kan een exclusive daar niet tegen op .

Gewijzigd door Wapkaak op 09-02-2015 om 17:38

Redneckerz (Redacteur) op 09-02-2015 om 17:50 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Wapkaak:
Wat zou nu de reden zijn geweest om Crysis 2 een multiplat release te laten maken? Het verdient gewoon te weinig (En dus niet minder als) om grote AAA games puur op PC te houden.

Daarom snap ik o.a de PC masterrace lui ook niet. Er zijn immers vrijwel geen titels die hun uber PC echt benutten. Het enige argument dat ze kunnen maken is dat hun PC multiplat releases beter draait dan de console versie. Tja, als dat je argument is om je dure PC met dito GPU te rechtvaardigen..

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Battlefield: Hardline
Type:
Game
Releasedatum:
19-03-2014
Ontwikkelaar:
Visceral Games
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media