Op E3 raakte bekend dat Konami een nieuwe studio oprichtte namelijk Kojima Productions met aan het hoofd Hideo Kojima. Het belangrijkste doel van de studio, Metal Gear games maken. De eerste projecten van de studio zijn de PS3 Metal Gear Solid 4, de PSP Metal Gear Acid 2 en de PS2 Metal Gear Solid 3: Subsistence.
In een interview met het Amerikaanse magazine EGM liet Kojima wat meer los over Metal Gear Solid 4.
Zo is het gezicht van Snake afgeleid van voormalig acteur Lee van Cleef, voornamelijk vanwege de snor.


Snake zal binnen de game ook met een baard rondwandelen, maar geen vrees voor de mensen die daar niets voor moeten hebben. Aangezien Kojima graag op details let is het mogelijk de baard te scheren. Dit idee werd eerder al naar voren gebracht bij Metal Gear Solid 2, maar gezien de beperkte PlayStation 2 mogelijkheden kon het toen niet doorgaan. Op dezelfde manier zal het gezicht van Snake ook veranderen, naarmate bepaalde zaken in de gamen veranderen en situaties die je tegen zult komen.
Ook de gameplay kan leiden onder de moeheid van het karakter, aldus Kojima.
|