Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Review:

The Crew


Door Joni Philips op 07-01-2015 om 07:37
Bron: Gamed

Open werelden waarin spelers vloeiend online samenkomen zijn tegenwoordig gemeengoed in racegames. Ubisoft wil nu een stap verdergaan met The Crew, een online racegame waarin spelers samen de Verenigde Staten verkennen.

De ontwikkelstudio’s achter The Crew – Ubisoft Reflections en Ivory Tower – produceerden alvast een ambitieuze racegame die volledig rond de multiplayerbelevenis draait. Het is zeklfs compleet onmogelijk om de game offline te spelen, zodat je steeds in aanraking kan komen met andere spelers waarmee je samen kunt racen. Het is dan ook enigszins bevreemdend dat The Crew beschikt over een exhaustieve verhaalmode waarin de motivatie van vaste protagonist Alex Miller, een ex-gevangene, centraal staat. Hij werkt samen met de politie om wraak te nemen voor de moord op zijn broer. Miller gaat namelijk undercover bij diens voormalige bende om de leider, de moordenaar, uit te schakelen. Het leidt naar een clichérijk, doorsnee en gewoonweg saai verhaaltje waarvan je elk tussenfilmpje overslaat. Het is dan ook enigszins vervelend dat het herstarten van een missie steeds het filmpje opnieuw doet starten en het is evenzeer vervelend dat de filmpjes ook worden getoond wanneer je een missie aanvat met andere spelers, zodat je toch moet wachten op een speler die wel kijkt. Het verhaal is nochtans niets meer dan een goedkoop excuus om de speler door de Verenigde Staten te loodsen en het is spijtig dat Ubisoft dat niet beseft. Er is namelijk geen enkele positieve opmerking over te maken. Het verhaal is alleen aanwezig om een extra feature op de featurelijst te kunnen plaatsen, iets wat deze game wel vaker lijkt te overkomen.

Het staat ook in schril contrast met de opvatting van het spel, Ubisoft hoopt dat spelers samenkomen in groepjes van vier om de verschillende missies tot een goed einde te brengen, wat toch moeilijk in te passen is in het eerder genoemde één versus allen verhaal. De game laat je op elk moment toe om vrienden of naburige spelers uit te nodigen om samen een crew te vormen. Je kunt hierna samen gaan deelnemen aan missies om zo beter te presteren. De game geeft je echter weinig reden om samen te werken met andere spelers, het maakt het verdienen van medailles in een missie niet gemakkelijker – sterker nog, je moet nu ook wedijveren met je medematen voor de bonuspunten die je nodig hebt om de medailles te verdienen – en het is alleen een leuke extra als je met echte vrienden speelt. De anonieme mensen die je op de baan tegenkomt, inspireren nooit tot grootse momenten. Tenzij je vrienden hebt die eveneens beginnen aan The Crew, verwacht het spel eigenlijk dat je samenkomt met de mensen die willekeurig in dezelfde buurt rondrijden. Dit betekent echter niet dat zij ook effectief zin hebben in dezelfde missies als jij. Een systeem waarbij je automatisch in een crew geplaatst wordt op basis van de missies die je begint, had hier effectiever kunnen zijn. Je kunt dan achteraf nog steeds beslissen of je samen blijft of niet.


De coöperatieve campagne kan echter veel pret opleveren als je samenspeelt met vrienden, iets wat niet gezegd kan worden over de competitieve multiplayer. Deze heeft te kampen met slechtwerkende lobby’s en lange wachttijden om spelers te vinden, zeker als je de acht versus acht mode wil spelen. Eens je in een race belandt, zal je al snel ontdekken dat je de beste resultaten behaalt door andere spelers van de weg te duwen in plaats van goed te racen. Je zult hier dan ook weinig pret aan beleven. The Crew maakt dan ook veel te weinig gebruik van zijn multiplayerbelevenis, het rechtvaardigt de online-only natuur van het spel dan ook niet. Ubisoft heeft er weliswaar voor gezorgd dat hun eigen servers robuust waren, maar er waren de afgelopen weken toch zware problemen. Er waren namelijk enkele grapjassen die besloten om de diensten van Xbox Live en het PlayStation Network plat te liggen zodat het dan simpelweg onmogelijk was om online te spelen. Je kunt enerzijds niet met een beschuldigende vinger naar Ubisoft wijzen want hun servers bleven draaien, maar het was anderzijds een periode dat ik niet kon spelen. DriveClub bijvoorbeeld had oorspronkelijk grote problemen met zijn eigen servers, maar die bleef wel speelbaar in de singleplayer. Ubisoft is natuurlijk niet verantwoordelijk voor deze problematiek en we trekken er geen punten voor af, maar het toont wel één van de grote risico’s als je zulke online-only games op de markt brengt.

Je zou op deze manier natuurlijk denken dat The Crew een flop is, maar we moeten niet overal negatief over doen. Er zijn enkele elementen waar de game je exact geeft wat het belooft. Het spel geeft je bijvoorbeeld echt een overtuigende versie van de Verenigde Staten. De omgevingen zijn natuurlijk niet compleet accuraat nagebouwd, maar met name de steden komen overtuigend over. Ze hebben elk hun eigen karakter en definiërende elementen, waarbij ze ook groot genoeg zijn om aan te voelen als steden. Het zoeken naar de bezienswaardigheden is dan ook een leuke bezigheid om ze te leren kennen. Er moesten natuurlijk offers gebeuren, welke vooral plaatsvonden tussen de steden. Tussenliggende routes zijn verkleind, er zijn net voldoende landweggetjes om je te doen geloven dat je bezig bent met een leuk reisje maar je bent – gelukkig – veel sneller rond het land dan in het echte leven. Het ziet er ook allemaal goed uit met minimale pop-in, veel variatie en vooral minimale laadtijden. Je krijgt alleen te maken met laadtijden wanneer je via de kaart naar een andere locatie springt. Er zijn natuurlijk knappere games, Forza Motorsport 5 en DriveClub hebben bijvoorbeeld betere automodellen, maar voor deze omvang is The Crew een mooie prestatie. Tijdens het rijden luister je ook op je gemak naar één van de radiostations die tot je beschikking staan, waarbij je zeker een optie naar je smaak vindt.

Het rondrijden zelf zorgt ook voor een goed gevoel, de wagens hebben een vlotte rijstijl waarbij je met gemak door de bochten vliegt om je tijd scherper te stellen. Ubisoft besefte ook dat je gezien de variatie in landschappen onmogelijk overal met dezelfde uitrusting aan de slag kunt. Ze introduceren daarom het ‘Specs’ concept. Je koopt een gewone wagen in de garage waarna je bij een tuner kunt langsgaan om Street, Dirt, Raid, Performance en Circuit upgrades te kopen. Als je dan bijvoorbeeld de Raid upgrade op je wagen plaatst, dan is hij geschikt om op ruwe landschappen andere wagens te vernietigen. Als je in de volgende race op een circuit belandt, dan haalt de game automatisch je ‘Circuit’ upgrade boven die geschikt is voor hoge snelheden. Je kunt dus op elk type landschap aan de slag met dezelfde wagen zonder dat je ooit echt benadeeld wordt. Naarmate het spel vordert, zal je auto ook krachtiger worden. Je verdient in elke race verbeteringen die je zeer simpel kunt implementeren. Je wagen wordt dan ook gradueel beter, iets wat helpt als je later terugkeert naar eerdere races. Je zult met je verbeterde vierwieler plots veel betere resultaten halen. Dit proces zorgt er tegelijkertijd voor dat je weinig reden hebt om in de garage te gaan shoppen voor andere, overdreven dure wagens. De aanwezige microtransacties heb je dan ook gelukkig niet nodig, je blijft gewoon bij je initiële model, in mijn geval een sterk verbeterde Ford Mustang.


Er is ook steeds voldoende te doen met deze wagens. Je hebt in de eerste plaats verhaalmissies, wat onder andere kan gaan om eenvoudige races tegen andere spelers; missies waarin je zo snel mogelijk het eindpunt moet bereiken; het ontsnappen aan de politie en het uitschakelen van een rivaal. Deze missies zijn niet altijd even geslaagd, waarbij vooral de laatste twee opvallen omwille van het gedrag van de AI. In het geval van de ‘Takedowns’ zal je al snel merken dat de AI steeds hetzelfde parkoers volgt. Je krijgt hierbij enkele plekken waarbij de AI plots veel trager gaat rijden, het teken dat je ‘mag’ winnen. Buiten deze plekken rijdt de AI bijna perfect en zijn zelfs gigantische botsingen met andere wagens onvoldoende om de winst binnen te halen. Je zal dan ook eerste enkele keren falen waarna je gewoon blindelings naar het juiste punt rijdt om de AI te stoppen. Het ontsnappen aan de politie is niet zo gemakkelijk, de politie is namelijk bijna onoverwinnelijk. Ze kunnen ongeloofwaardig snel rijden, ze komen soms uit het niets tevoorschijn en zijn praktisch onvernietigbaar. Deze elementen zorgen ervoor dat deze types missies eerder vervelend zijn, zeker als je eigen vaardigheden weinig tot geen effect hebben op de effectieve uitslag. De AI is zeker niet perfect in andere missietypes, maar je vaardigheden worden daar consequenter beloond.

Je hebt naast deze missies ook een uitgebreide set secundaire evenementen waarin je alleen aan de slag gaat. Dit gaat om zogenaamde uitdagingen waarbij je bijvoorbeeld een zo hoog mogelijke topsnelheid dient te behalen of zo ver mogelijk dient te springen. Deze zijn een pak korter dan de verhaalmissies zodat ze een ideaal vulmiddel zijn terwijl je rondrijdt. Deze durven ook af en toe te verrassen, zo moet je bijvoorbeeld zo snel mogelijk een berg oprijden. Niet al deze evenementjes zijn even geslaagd, maar het vormt een leuke afwisseling op het verkennen van de omgeving. Dit zijn ook de plaatsen waar je rijvaardigheden echt worden getest. Je moet leren om bochten te nemen op de beste manier en je moet de ideale rijlijn kiezen om te slagen. Het zijn dan ook dit soort momenten waarop je zult genieten van The Crew, een game die ondanks zijn ambitie op veel vlakken tekort schiet. De zwakke AI, de lange wachttijden voor de competitieve multiplayer, het overbodige verhaal en de inconsequentie van het crewsysteem zijn zwaktes die de game pijn doen. Het is weliswaar leuk om rond te cruisen in deze digitale versie van de Verenigde Staten, maar eens de ‘game’ begint en de ‘road trip simulator’ eindigt, zijn er wel overal terechte opmerkingen te maken over elementen die irriteren zodat de game in deze vorm geen aanrader vormt.
Beoordeling
Gameplay   60
Sound   85
Graphics   85
Replay   70

Online The Crew ervaring wordt nooit volwaardig benut.
65


07:38  Evolve
17:10  A Realm Reborn 'finale' start in januari
 Reacties (13)
 Pagina: 1
Gast (77.61.246.xxx) op 07-01-2015 om 09:33
volgens mij speelt geen enkele reviewer dit spel zoals het hoort,...

de single player is er alleen maar om je auto te upgraden.

de lol haal je uit je auto´s te tunen, pvp events.

(politie is op het moment nog wel steeds een bitch :) )

Valentino Aledda op 07-01-2015 om 10:01 [Niv: 30 / Exp: 1515]
heb het geluk gehad dat ik beta versie mocht proberen, ik vond de speelbaarheid verschrikkelijk. deed me nog meer DriveClub appreciëren

Gast (193.178.209.xxx) op 07-01-2015 om 10:15
Als reviewers naar de halfbakken multiplayer zouden kijken, dan zou de game nog lager scoren.

shentairo op 07-01-2015 om 10:57 [Niv: 20 / Exp: 978]
Lol deze game trok me vanaf begin af aan al niet, maar het concept was leuk. Deed me in eerste instantie denken aan Burnout Paradise. Goede oude tijd!

Gast (82.157.159.xxx) op 07-01-2015 om 13:36
Nondeju nou, Burnout paradise...

Gast (82.197.222.xxx) op 07-01-2015 om 13:55
Graphics 85, belachelijk

Redneckerz (Redacteur) op 07-01-2015 om 14:03 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Shentairo:
We hebben blijkbaar een ander concept van goede oude tijd haha

Gast (86.86.163.xxx) op 07-01-2015 om 14:08
Blijkbaar heb ik een gigantische wansmaak Ik vind het een geweldig spel.Eigenlijk begint het pas als je level 50 bent. De pvp lobby's zouden wel verbeterd mogen worden. Dat is mijn enige minpunt. Test Drive Unlimited, maar dan leuk!

Gast (212.204.182.xxx) op 07-01-2015 om 23:42
Coop story missies!! Geweldig spel! 9.0

Gast (62.205.73.xxx) op 08-01-2015 om 07:08
Daarom vind ik Metacritic.com een goede site, er zijn inderdaad mensen die het spel goed vinden, maar deze zijn duidelijk in de mindeheid .Dus je hoeft niet akkoord te gaan met Joni zijn review,maar de meeste gamers en reviewers (ik ook trouwens) vinden het dus een zeer matig spel.

Gast (84.81.115.xxx) op 08-01-2015 om 14:26
ps2 graphics man

Gast (84.82.206.xxx) op 08-01-2015 om 20:05
Wat is het nut van een review om punten te benoemen in het eindoordeel als je deze niet eens de revue laat passeren. 85 voor de graphics en geluid als voorbeeld.

Alsof het zo uit de lucht is gegrepen en als eindoordeel is geplaatst.

Zet het er dan gewoon niet bij. Review een spel langs een aantal punten die je op het laatst dan benoemt. Het is gewoon een trieste review. En kom niet met je opmerking dat we het niet eens worden. Dit is gewoon niet logisch. Je reviewed een spel en dan ga je punten geven aan iets wat je niet eens opgenoemd hebt.

Broodje aap noemen we dat of gebakken lucht..

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-01-2015 om 20:12 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Graphics en geluid zijn paragraaf 4. Ik heb er maar tweehonderd worden aan besteed. Als je de cijfers een probleem vindt, lees je toch gewoon de review maar.

Gewijzigd door Joni Philips op 08-01-2015 om 21:40

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
The Crew
Type:
Game
Releasedatum:
02-12-2014
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media