Nieuws: Eerste details van Just Cause 3 bekend
Door Rene Groen op 13-11-2014 om 07:09
|
|
De nieuwste cover van Game Informer bracht naar voren wat we eigenlijk al wisten: Just Cause 3 is in ontwikkeling voor de PC, PlayStation 4 en Xbox One en moet in 2015 verschijnen. Er valt echter nog veel meer te vertellen over het spel.
- De Mediterraanse republiek van Medici gaat gebukt onder het brute regime van General Di Ravello, een dictactor met een onverzadelijke honger naar macht. Hoofdpersoon Rico Rodriguez, opgegroeid in dit fictieve gebied, is op een missie om zijn macht in te dammen, op iedere mogelijke manier. Ondanks dat het een derde deel binnen een serie betreft zullen er weinig tot geen referenties zijn naar eerdere uitgaven.
- Het eiland bestaat uit vierhonderd vierkante mijl aan vrijheid, van de lucht tot aan de zeebodem, waarop we op diverse manieren chaos aan kunnen richten. Hiervoor mede verantwoordelijk is een groot arsenaal aan wapens, gadgets en voertuigen. Het totale oppervlakte is ongeveer gelijk aan die in Just Cause 2.
- Er lekten vorige week screenshots die aan leken te geven dat er microtransacties in het spel zouden zitten. De ontwikkelaar spreekt dit nu tegen: de screenshots waren afkomstig van een oudere versie van Just Cause 3, waarbij ze onder andere verschillende controls, technologieën en bedrijfsmodellen bekeken. Anders gezegd: de game verschijnt 'gewoon' in de winkels en digitaal en is geen Free To Play titel, nocht zijn er in-game microtransacties. Wel behoort downloadable content tot de toekomstplannen.
- Ontwikkelaars die aan Just Cause 3 werken waren eerder betrokken bij titels als Ratchet, inFamous, Assassin's Creed, Far Cry en Burnout.
- Er is op de map een grootse fort aanwezig die de speler ook kan benaderen via een kleine grot bij de rivier. Het is te zien als een geheime, ondergrondse doorgang.
- Eén van de structuren heeft een grootse brug die twee torens aan elkaar verbindt, de speler heeft de optie om deze brug op te blazen.
- Het gebruik van een nieuwe engine stelt de studio in staat om het terrein meer verticaal te laten verkennen.
- Net als bij voorgaande titels is getracht een balans in fun en gekheid aan te brengen binnen het verhaal. Er ligt hierbij meer focus op Rico, zonder hierin door te schieten. De focus blijft namelijk de leuke sandbox gameplay.
- De eerste missie is om een kleine stad te bevrijden. Deze, maar ook andere steden, hebben veel propaganda die je kunt vernietigen.
- De wapens voelen ditmaal een stuk krachtiger, alsof ze meer gewicht hebben. Ook de controls zijn hierbij aangepast, zodat het schieten zelf beter aan moet voelen.
- Wanneer je schade oploopt zal het scherm zijn kleur verliezen, afgezien van de vijanden die juist feller worden.
- Er is geen dodge roll, de ontwikkelaar hield er namelijk niet van. Ook kruipen is niet mogelijk, ze willen namelijk niet dat de speler zich te lang op één plaats begeeft.
- Je krijgt meer 'heat' naarmate je meer schade aandoet. Toch hoef je vervolgens niet weg te rennen, door degene te doden die versterkingen inroept zorg je ervoor dat de heat weer afneemt.
- Je kunt je aan een helikopter vestigen, waarbij je direct de piloot uit kunt schakelen en deze over kunt nemen, zonder tussenkomst van een Quick-Time Event. Dit is echter geen noodzaak, je kunt ook aan de onderkant van een helikopter hangen om je zo te laten vervoeren. Voel je echter niets voor dit alles, dan kun je ook simpelweg C4 gebruiken om de helikopter op te blazen.
- Een checklist aan de linkerkant van het scherm toont alles wat je hebt vernietigd en welke objecten nog overeind staan.
- De [i]teather[/b] heeft een functie om objecten terug te laten trekken. Een voorbeeld: je verbindt het enerzijds aan een standbeeld en anderzijds aan de grond, waarna het standbeeld door diens kracht naar beneden zal komen. Iedere keer wanneer je dit doet zal het standbeeld op een andere manier afbrokkelen, zo kan het hoofd intact blijven om het vervolgens te gebruiken als een sloopkogel.
- Deze bovenstaande methode brengt een nieuwe techniek naar de game, waarbij je vijanden kunt lanceren zonder dat je hier een bewegend object voor nodig hebt. Vervang het standbeeld en de grond uit bovenstaand voorbeeld door een vijand en een muur en hij zal richting deze muur worden gelanceerd. Het is zelfs mogelijk om complete bussen als een stormram te gebruiken.
- De bevrijdde steden laten je heat verminderen, tevens kun je voertuigen naar de shop brengen om er een rebel drop van te maken. Deze drops kosten niet langer geld, maar wel is er een cooldown timer.
- Het is mogelijk om ieder voertuig te verbeteren met de upgrades die je tegen komt. Naarmate de game vordert kom je zelfs legervoertuigen tegen.
- De auto's voelen arcade aan, om deze reden zijn dan ook Burnout veteranen binnen gehaald, en er zijn race-uitdagingen waar je aan deel kunt nemen. De beste tijden van je vrienden zullen worden getoond, waarna jij tegen hun ghost kunt racen.
- De Wingsuit uitdagingen zijn als Pilotwings: je dient door ringen te vliegen en de meest lastige ringen geven je een bonus. Je kunt het Wingsuit activeren door simpelweg op een knop te drukken, net als bij het parachute.
- De laatste missie van de demo speelde zich af in een grote basis, waar de speler SAS raketten tot zijn beschikking had en helikopters op hem vuren. In deze missie is tevens een Chaingun met oneindige kogels die je kunt bewegen en waar je mee kunt schieten.
- Er is geen multiplayer, wel willen ze de mod community ondersteunen.
|
|
|
|
07:10 Launchtrailer Tales of Hearts R
07:09 Launchtrailer Geometry Wars 3
|
Reacties (0) |
|
Geen reacties gevonden
|
|
|
|