Tijdens de persconferentie van Sony was er tijd ingeruimd voor een nieuwe blik op Batman: Arkham Knight. Het is zeker niet het laatste wat we van de game horen gedurende deze E3, getuige de volgende informatie, alsmede zes nieuwe screenshots.
- De grootte van de map in Batman: Arkham Knight is vijf keer zo groot als de map uit Batman: Arkham City. Volgens de ontwikkelaar is de enige manier om zo'n grote map te realiseren door gebruik te maken van de kracht die de PlayStation 4 en de Xbox One ze geeft. Het is ook deze kracht die ze in staat stelt om hogere gebouwen in deze map te plaatsen, waarbij je het idee krijgt dat het een eeuwigheid duurt alvorens je vanaf de top van deze gebouwen op straatniveau bent belandt.
- Met een druk op de knop kun je de Batmobile tot je roepen en met eveneens een druk op de knop lanceert Batman zich hier weer uit. Deze Batmobile schittert in een tweetal modi, te weten Pursuit mode en Battle mode. In Pursuit mode zien we de Batmobile in zijn normale gedaante, waarbij je op hoge snelheden door de straten van Arkham kunt scheuren. In battle Mode transformeer je de Batmobile in een tank, inclusief een kanon, Vulcan gun en doelzoekende raketten. Deze laatste implementatie is gedaan om het strijdveld gelijk te trekken wanneer vijanden met militair wapentuig tegen Batman optreden. Er zijn ook diverse schuilplaatsen van bendes die worden bewaakt door onbemande tanks en in Battle Mode kun je hier tegenstand aan bieden. De reden dat deze tanks overigens onbemand zijn? Zodat er geen doelloze doden vallen, aldus de ontwikkelaar.
- Delen van Gotham City zijn vernietigbaar, zo kun je een shortcut door de hoek van een gebouw nemen, alsmede door straatverlichtingen en restaurantstoelen rijden, om enkele voorbeelden te noemen. Tegelijkertijd gaat het niet zo ver dat je door complete gebouwen heen kunt scheuren.
- Eén van Batmans bewegingen is de Fear Takedown. Waren er voorheen meerdere vijanden waarbij er vaak maar één een geweer droeg, daar zul je nu groepen tegen komen waarbij een ieder sterk bewapend is. Middels de Fear Takedown zorg je voor onrust bij deze bewakers en kun je ze in één beweging allemaal uitschakelen.
- Scarecrow is de grote schurk in het spel. Het verschil tussen dit karakter en de Joker is dat laatstgenoemde uit was op chaos, waardoor andere schurken niet samen wilden werken, in plaats daarvan besloten ze zich ook op elkaar te richten om zo Batman voor zichzelf over te houden. Scarecrow is meer van de structuur en heeft hier bovenop nog een groter doel. Om deze reden heeft hij alle schurken samengebracht om als een team samen te werken en zo voor eens en voor altijd met Batman af te rekenen. The Penguin speelt bijvoorbeeld de rol van de wapenhandelaar, terwijl ook Harley Quinn en The Riddler een belangrijke rol opeisen. Er volgen in de definitieve game nog meer namen, maar deze zijn nu nog niet bekend gemaakt.
- De reden dat de gameplay bij de Sony persconferentie werd onderbroken middels een glitch is een simpele: Scarecrow is er om angst aan te jagen en een angst van gamers is dat hun spel vastloopt. De beste manier om dan ook gebruik te maken van deze angsten is door net te doen of je spel vastloopt, om vervolgens te onthullen dat het allemaal de schuld was van Scarecrow.
- Het naadloos in elkaar over laten gaan van gameplay en cutscenes was een uitdaging die ze uiteindelijk konden overkomen. Door de technologie van de nieuwe spelcomputers kunnen ze beiden nu naadloos in elkaar verweven.
Naast al deze informatie krijgen we ook nog enkele nieuwe screenshots van het spel gepresenteerd.






|