Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

Dragon's Crown


Door Mafusto op 09-09-2013 om 09:34
Bron: Gamed

Als je aan Vanillaware denkt, denk je gelijk aan de mooie handgetekende 2D graphics waarmee de studio bekend is geworden. Dat plakkaat wordt niet voor niks op Vanillaware geplakt want Odin Sphere, GrimGrimoire en Muramasa: The Demon Blade maken gebruik van de handgetekende illustraties en ook het lang verwachte Dragon's Crown zal gewaarborgd blijven van Vanillawares unieke stijl.

Dragon's Crown werd na enkele teases aangekondigd op de E3 persconferentie van Sony in 2011. Naast een prijskaartje van 30 dollar zou de game binnen een jaar verschijnen. Naar mate de oorspronkelijke releasedatum naderde, hoe stiller de geluiden rondom het spel werden. Dit leidde tot geruchten dat Dragon's Crown niet meer zou bestaan. Deze geruchten werden later alleen maar versterkt toen Amazon alle pre-orders van de game introk. De geruchten werden zo hardnekkig dat een medewerker van de studio via Twitter liet weten dat de game nog steeds zou bestaan. Niet veel later kwam het nieuws dat de oude uitgever Ignition Entertainment zou worden vervangen door Atlus. De game werd 30 dollar duurder en werd een jaar uitgesteld. Europeanen zouden in het duister blijven tasten naar een releasedatum totdat Nippon Ichi Software ingreep en de game onder meer in Nederland uit zal gaan brengen.


Dragon's Crown is een ouderwetse 2D beat 'm up waar je de beschikking hebt over zes verschillende klassen; de Sorceress, Wizard, Amazon, Dwarf, Elf en Fighter, die elk over een eigen moveset beschikken. De controls zijn redelijk simpel. Je beweegt met de linker analoge stick, springt met kruisje, valt aan met blokje en rondje en pakt items op met driehoekje. Ook kun je aanvallen ontwijken met R1 en R2. De mêlee-vechters kunnen een wapen in de grond steken om daarna met de vuisten op de vijanden in te gaan, terwijl de Elf de mogelijkheid heeft om een pijl en boog te gebruiken. De Wizard en Sorceress zullen grote magische aanvallen kunnen lozen, maar zij moeten de MP-balk wel goed in de gaten houden. Met de rechter analoge stick zal je een wijzende hand bewegen om verborgen voorwerpen te ontdekken. Daarnaast wordt de hand gebruikt om de meegereisde dief de opdracht te geven om schatkisten en deuren te openen. Elk personage heeft ook een eigen inventaris die het karakter tijdens het doorkruisen van een dungeon kunt gebruiken om jezelf te voorzien van wapens, armor, healing items en spells. Deze items kun je selecteren en gebruiken met de D-pad. Vier van de items die je meeneemt zul je ook aan een shortcut kunnen binden. Dit zorgt er vanzelfsprekend voor dat je kunt healen of een spel kunt activeren, maar je kan er ook voor kiezen om een tweede wapen in z'n slot te stoppen waardoor je als bijvoorbeeld de Wizard kunt switchen tussen een vuur- en ijsstaf.

Het spel kent negen verschillende dungeons met elk een eigen eindbaas die allemaal met maximaal vier andere personages veroverd dienen te worden. De levels zijn lineair en volgepakt met vijanden die je met je arsenaal aan aanvallen, wapens die je in de dungeon vindt en mountable dieren een kopje kleiner moet maken om verder te kunnen. Hier en daar zul je ook een verstopte gang met geheimen of botten van een eerdere avonturier ontdekken. Ook kun je in de virtuele doolhof runes tegenkomen die je een boost geven, mits je de juiste volgorde voor de spreuk weet. Tijdens een level mag een karakter drie keer doodgaan. Daarna zal het gold gaan kosten om jezelf of een NPC uit de dood te herrijzen. Als je eenmaal de baas verslagen hebt, krijg je op basis van je prestaties ervaringspunten voor je personage. Ook zal je de mogelijkheid worden geboden om je loot te taxeren of om deze te verkopen, waardoor je de keuze moet maken om een item te verkopen zonder te zien welke statistieken deze had of om het risico te lopen om een item te krijgen die minder waard is dan voor de taxatie.


Naast het rondzwerven in dungeons zul je ook veel tijd doorbrengen in de stad. Hier zul je shops vinden die je equipment of andere items willen verkopen. Ook zal het mogelijk zijn om de dode bottenhopen die gevonden zijn in een dungeon, te reanimeren. Nadat de botten weer tot leven zijn gewekt, zullen ze hun trouw aan de spelers zweren en inzetbaar zijn in een doolhof. Welke NPC's je meeneemt in je volgend avontuur, kun je selecteren in de inn. Naast de shops en inn herbergt de stad ook de guild. In de guild kun je skill points gebruiken en quests activeren of inleveren. De skill points kun je in nieuwe aanvallen of pasieve boosts steken. De quests die je kunt activeren, zullen plaats vinden in dungeons die je al eens uitgespeeld hebt. Hierdoor daagt het spel je door middel van een quest uit om een andere route te nemen dan die je bij je eerste poging genomen hebt, of om puzzels op te lossen die eerder niet op te lossen waren. Als de negen dungeons veroverd zijn, worden de online co-op mode en een soort New Game + unlocked waardoor je vrolijk door kunt gaan met het levellen en looten in steeds moeilijker wordende dungeons.

Het lange wachten lijkt beloond te gaan worden. De game belooft veel gameplay te bieden en ook de art is goed in orde. Door de mogelijkheid om samen met vier vrienden, elk één van de zes verschillende personages, meermaals door de negen verschillende dungeons te trekken en nieuwe loot te verzamelen, lijkt Dragon's Crown genoeg variatie te bieden om het spel vaker dan eens te doorspelen. Iets wat een must is voor een loot beat 'm up die Dragon's Crown pretendeert te zijn. Of de game daadwerkelijk zo goed is als nu wordt voorgeschetst, zal volgende maand moeten blijken. De game zal dan op 11 oktober op zowel de PlayStation 3 als de PlayStation Vita verschijnen.


09:34  Natural Doctrine naar PS3, PS4 en Vita
09:33  Shadow Warrior
 Reacties (3)
 Pagina: 1
GrimHeroAce op 09-09-2013 om 10:04 [Niv: 41 / Exp: 2028]
kan niet w8en

Kutabare!!!!! op 09-09-2013 om 19:04 [Niv: 166 / Exp: 8292]
Yaaaay! Ik wil als sorceress spelen! ^~^

Mafusto op 09-09-2013 om 19:30 [Niv: 115 / Exp: 5756]
Ben het spel al enkele weken aan het spelen en ik kan me er nog steeds mee vermaken

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dragon's Crown
Type:
Game
Releasedatum:
11-10-2013
Ontwikkelaar:
Vanillaware
Uitgever:
Atlus
Media:








Meer media