Ontwikkelaar CD Projekt RED werkt momenteel aan The Witcher 3, een titel die volgend jaar op de markt moet komen. Het magazine Edge besluit niet zo lang te wachten om met nieuwe informatie te komen, zo leren we het volgende.
- De game start niet met een tutorial, in plaats daarvan zal de gameplay je geleidelijk eigen worden gemaakt.
- Binnen de combat kun je nu ook ontwijken om zo dichter bij de pirouettes uit de boeken te blijven.
- Hoofdpersonage Geralt kan ervoor kiezen om de bandieten te sparen of juist te executeren. Waar je ook voor kiest, ze beroven blijft een mogelijkheid.
- Doel is om het spel op de PlayStation 4 op 30fps te laten draaien.
- De positie waarin Geralt staat is afhankelijk van de taak die hij krijgt of de situatie waarin hij zich bevindt, denk aan een gevecht tegen een horde monsters.
- Geralt krijgt een zintuig dat te vergelijken is met de Batman Detective mode. Wanneer je dit zintuig inschakelt zie je bijvoorbeeld de zwakke punten van een tegenstander, of je kunt de sporen van een moordenaar achterhalen.
- Het hoofdverhaal kent veertig tot vijftig uur gameplay. Dit aantal is nog eens te verdubbelen wanneer je alle opdrachten in de open wereld mee telt. We vinden hierbij geen Fedex opdrachten, oftewel enkel het heen en weer lopen tussen punten.
- De keuzes die je maakt hebben consequenties en laten diens sporen in de wereld achter.
- Doel van de ontwikkelaar is om niet zomaar een ervaring te leveren binnen de sandbox van de game, het doel is nog altijd om een verhaal te vertellen.
- Enkele van de locaties zijn Skellige (een archipel in Noord-Europese stijl), het Slavische No Mans Land en de stad Novigrad.
- Geralt kan ditmaal springen.
- De motion capture is in huis gedaan, hoewel die van het paard is uitbesteed.
[Upd.] Samen met het bovenstaande nieuws hebben we ook nog één nieuw plaatje uit de game.
|