In het vorig jaar verschenen Sleeping Dogs kregen we Wei Shen onder de knoppen, een agent die undercover ging in de Triad bende. Nu deze criminele organisatie is opgerold, keert hij terug bij het politiekorps, maar rustig krijgt hij het niet.
Year of the Snake is de derde downloadable content die het verhaal verlengt, maar in tegenstelling tot Nightmare in North Poing en The Zodiac Tournament sluit Year of the Snake aan op het hoofdverhaal. Verwacht echter geen spectaculair begin, de hogere heren van het politiekorps zijn niet blij met de methoden die Wei Shen erop nahield en dus staat hij weer onderaan de ladder, zo wijst hij mensen de weg en deelt hij verkeersboetes uit. Lang is hij niet van plan om dit te blijven doen, al snel ontdekt hij namelijk dat het Chinese Nieuwjaar voor de Cult of the Snake een aanleiding is om de nodige bombardementen te plannen en uiteraard zul je dit als speler moeten voorkomen.

De game is grofweg op te delen in drie onderdelen: het hoofdverhaal, enkele sidequests en het verzamelen van bewijstassen die in de stad verspreid liggen. Ieder element staat los van elkaar, zo voegen de bewijstassen niets toe aan het verhaal en zijn de sidequests losstaande situaties die niet benodigd zijn om het hoofdverhaal te voltooien. Toch heeft de ontwikkelaar getracht niet in herhaling te vallen, zo krijgen we een stroomstootwapen om vijanden tijdelijk mee te verdoven, handboeien om ze mee vast te zetten, een geweer dat traangasgranaten afschiet en nieuwe politievoertuigen.
Ook qua missies zien we een goede afwisseling, in een tijdsbestek van ongeveer twee uur arresteren we mensen, maken we achtervolgingen mee en vechten we zowel met onze vuisten en voeten als met een geweer. Ook aan de kleine details is gedacht, zo zal Wei Shen niet langer voorbijgangers uit hun auto trekken, maar zijn penning laten zien om hun voertuig over te nemen.
Na het afronden van de verhaallijn krijg je alle locaties voor de bewijstassen zodat je deze direct op kunt pikken, maar eenmaal dat gedaan is er weinig reden om terug te keren. Hoewel content als voertuigen en outfits overdraagbaar zijn naar de hoofdgame en er enkele nieuwe uitdagingen zijn toegevoegd is het maar de vraag of je de game hiervoor door zult blijven spelen, zeker ook omdat je de bijhorende achievements en trophies dan al binnen zult hebben.

In totaal zul je ongeveer twee bezig zijn om het hoofdverhaal te doorlopen en de bijhorende bewijstassen op te pikken, waarbij je het laatste overigens alleen doet om de achievements of trophies binnen te halen omdat het geen toevoeging heeft voor het verhaal. Nieuwe locaties zijn niet te ontdekken omdat de content zich binnen het spelgebied van Sleeping Dogs afspeelt, wel werd ik ‘getrakteerd’ op een bug waarbij het geluid van een wapen vast bleef hangen. Gelukkig was dit het enige mankement in deze verder leuke downloadable content. Hoewel er iets meer content in had mogen zitten is het een leuke manier om nog wat meer uit de game te halen.
|