Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

Hitman: Absolution


Door Rene Groen op 21-10-2012 om 12:19
Bron: Gamed

Het is alweer twaalf jaar geleden dat we kennis maakten met Agent 47, een naam ontleent aan de streepjescode die op zijn achterhoofd staat. De koelbloedige huurmoordenaar beleefde in 2006 zijn vierde avontuur, hierna trok hij zich echter terug in stilte.

Dit laatste lijken we letterlijk te moeten nemen in Hitman: Absolution. Natuurlijk is Agent 47 nooit een man geweest die deuren intrapte. Voorheen vervulde hij echter opdrachten vanuit de International Contract Agency en naar nu blijkt is het deze organisatie die hem opjaagt. De precieze reden hierachter willen we omwille van spoilers niet al te veel uit de doeken doen, maar het moge duidelijk zijn dat je als opgejaagd wild nog voorzichtiger zult moeten zijn dan voorheen.


Ontwikkelaar IO Interactive belooft ons met deze nieuwe titel omgevingen te bezorgen die een stuk groter zijn dan de voorgaande games. Om ons in deze omgevingen te ondersteunen reiken ze een hulpmiddel aan onder de naam Instinct. Door deze functie te activeren zul je een handje geholpen worden doordat looplijnen van vijanden worden weergegeven (zo ook door muren heen), bruikbare objecten geheel oplichten en ontsnapsituaties zich rood laten aanduiden. Natuurlijk zullen de hardcore Hitmanspelers deze mogelijkheid links laten liggen, voor nieuwkomers is het een hulpmiddel dat zich niet oneindig laat gebruiken maar tussentijds aangevuld moet worden.

Net als zijn voorgangers is Hitman: Absolution een game waarbij je absoluut ongezien wilt blijven, het is ook enkel op deze manier dat je een Silent Assassin rank zult verdienen. Om dit te bereiken zul je rustig te werk moeten gaan en je niet moeten weren door te doden, maar door bewakers juist te ontwijken of bewusteloos te maken. Hun collega’s zijn echter zeker niet dom en handelen naar de situatie. Het kan zijn dat ze simpelweg hun rondes lopen, wanneer ze echter verdachte zaken opmerken zullen ze actief op zoek gaan naar de oorzaak hiervan. Het is op deze momenten dat je voorzichtig zult moeten handelen. De alarmering kan je oplossen door ongezien te blijven of een zoekende bewaker geruisloos uit te schakelen en zijn lichaam te verbergen in bijvoorbeeld een container of (ijs)kast.


Om je te wapenen bezit Agent 47 over zijn traditionele geweer met geluidsdemper, tevens kan hij zwaarder geschut meedragen voor een vernietigend resultaat. De meer subtiele gamer komt echter ook genoeg andere materialen tegen die op een directe of indirect manier te gebruiken zijn. Een wurgdraad zorgt bijvoorbeeld weliswaar voor een stille dood, maar heeft meteen een negatieve invloed op je Silent Assassin ranking. Het is om deze reden dat je soms een oogje dicht zult knijpen in situaties waarbij je liever anders zou handelen. Anders gezegd: wil je een onschuldige beschermen door openlijk het licht in te stappen, of laat je deze persoon aan zijn lot over om je opdracht in het oog te houden en je ranking intact te houden? Morele keuzes die niet makkelijk gemaakt zullen worden.

Om geruisloos door een level te komen kun je ook nu gevonden kostuums aantrekken, immers, als één van de werklui (of vele andere aanwezige kostuums) kun je makkelijker ongezien door een druk gebied lopen. Denk echter niet dat een verkleedpartij je overal vrij rond laat lopen, de overige werklui herkennen je gezicht immers niet en dus zul je nog altijd voorzichtig moeten blijven. Zo zijn er momenten dat Agent 47 een petje wat strakker over zijn hoofd zet om ongezien langs een werknemer te komen. Mocht het toch fout gaan en de vijand je insluiten is er nog één uitweg: Point Shooting, bekend van bijvoorbeeld Splinter Cell: Conviction en Red Dead Redemption. Terwijl de tijd vertraagt richt je het vizier op je vijanden, waarna je ze één voor één neer zult leggen. Dit laatste kun je echter niet altijd inzetten, het kost je namelijk Instinct en hoe minder je hiervan hebt, hoe minder vijanden je kunt markeren. Het is dan ook de laatste mogelijkheid om te ontsnappen en zeker niet bedoeld als vast onderdeel van de gameplay.


Om zowel de buitenomgevingen als binnenlocaties realistisch in beeld te brengen maakt het spel gebruik van de Glacier 2 engine. Een realistische lichtinval, de grotere omgevingen en de scherpere textures zorgen hierbij niet alleen voor een mooiere game, de optie om 1200 personen tegelijkertijd in beeld te brengen draagt tevens bij aan de gameplay zelf, omdat ze allen reageren op hetgeen je doet. Leeg je op een drukke markt je geweren dan breekt er chaos uit, wat tevens in je voordeel te gebruiken is op het moment dat je ontdekt bent en in de drukte wilt ontkomen.

Met al het bovenstaande moet Absolution een traditionele Hitmantitel worden waarbij ongezien blijven de centrale factor vormt. Door meerdere moeilijkheidsgraden moet dit voor iedereen een plezier zijn. Op Easy zal je Instinctmeter bijvoorbeeld snel worden hersteld terwijl je op Hard geen enkele hulp hoeft te verwachten: geen Instinct, geen levensmeter en nog alertere vijanden. Tel hierbij ook nog eens de nieuwe Contracts mode op en niets lijkt Hitman: Absolution in de weg te staan om een waardige opvolger te gaan worden.


12:19  Packshot Sunday - Deel 63
10:54  Ultimate Ninja Storm 3 toont Swordsmen of the Mist
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Stammetje91 op 21-10-2012 om 12:52 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ik heb het idee dat het echt een meesterlijke game gaat worden. =)

zie sang op 21-10-2012 om 17:17 [Niv: 80 / Exp: 3986]
zou zelfs meer durven zeggen dit word de SP game van het jaar 2012

Jaxl187 op 21-10-2012 om 21:10 [Niv: 16 / Exp: 815]
zo veel zin in deze game...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Hitman: Absolution
Type:
Game
Releasedatum:
20-11-2012
Ontwikkelaar:
IO Interactive
Uitgever:
Eidos Interactive
Media:








Meer media