Gisteren liet analist Michael Pachter zich sceptisch uit over de Nintendo Wii U, volgens hem was het te vergelijken met een Xbox 360, waardoor de prijs wel erg laag moest liggen om een succes te bereiken.
Nintendo krijgt vandaag echter steun van Mark Rein, de vice president van Epic Games. In een interview geeft hij aan dat het hem zeer zal verbazen wanneer ze geen succes zullen boeken met hun nieuwste spelcomputer.
quote: "Ik ben enthousiast over de Wii U en de E3 zal een grote eye-opener worden voor mensen. Zelf heb ik Batman: Arkham City op de console gespeeld en ze doen enkele zeer toffe dingen met de controller. Weet je de Zelda demo nog die ze vorig jaar lieten zien? Zou je geen Wii U kopen om dat te kunnen spelen? Natuurlijk wil je dat! Dat is nu net waar Nintendo om draait."
Rein roemt vooral de herkenning van het merk Nintendo en de verschillende IP's die hiermee samen hangen. De Zelda demo vond hij hierbij grafisch indrukwekkend, echter geeft hij aan dat er met hulp van de eigen Unreal Engine 3 nog meer mogelijk is. Verder gelooft hij dat de console wederom het gehele gezin aan zal spreken:
quote: "Het is een fantastisch merk waar veel ouders vertrouwen in hebben en zij zijn waarschijnlijk klaar om een HD Wii te kopen voor hun kinderen, waarbij het tegelijkertijd meer doet dan enkel een HD variant zijn van de Nintendo Wii. Ik zou het persoonlijk nog beter vinden als ze dit vorig jaar al gedaan hadden, maar ik ben enthousiast voor hetgeen wat ons dit jaar te wachten staat. Het zou me choqueren als de console het niet goed gaat doen."
Rein is tevens enthousiast over de Battle Mii game, waarbij twee spelers de Remote en Nunchuk gebruiken en de ander met de Wii U controller speelt. Hij hoopt dat meer bedrijven dit soort titels zullen maken met de technologie die nu voor handen is, echter denkt hij tegelijkertijd dat er nog veel meer mogelijk is, waarbij hij hoopt dat de E3 het podium is om dit te laten zien.
Als hoofdverantwoordelijke bij Epic Games laat hij zich verder tevens uit over de ontwikkeling op de console:
quote: "Wanneer ik tien ontwikkelteams klaar had staan zou ik voor ieder platform een speciale titel willen maken. Wanneer je deze speciale game bent zul je het altijd zeer goed doen, waarbij Gears of War één van deze titels was voor de Xbox 360, Shadow Complex voor Xbox Live Arcade en Infinity Blade voor de iPhone en iPad. Helaas hebben we echter niet tien van dit soort teams en het is dus een kwestie van kiezen en het beste doen met een idee dat we hebben."
|