Review: APB: Reloaded
Door Cor op 05-02-2012 om 11:35
|
Bron: Gamed
|
APB: Reloaded begon ooit als All Points Bulletin, ontwikkeld door Realtime Worlds. Na het failliet van deze ontwikkelaar is de game opgepikt door Reloaded Productions, die er een free-to-play game van hebben gemaakt, welke recent uit de beta gekomen is. Uitgever Iceberg Interactive geeft een winkelversie van de game uit met extra premium content. Een mooi moment om de game onder de loep te nemen.
APB geeft je ontzettend veel opties om je karakter precies zo aan te passen als je zelf wil. Hiervoor is het sociale district in het leven geroepen, waar niet gevochten wordt, maar waar je kan rondlopen en bij verscheidene terminals alle aspecten van je karakter aanpassen. Zo kan je niet alleen kleren kopen, maar deze ook voorzien van kleuren of emblemen, die je kan maken in een aparte ontwerpstudio. Ook kan je je auto aanpassen zoals je wil of een muziekje invoeren dat een tegenstander te horen krijgt op het moment dat je hem neerschiet. Met de marketplace kan je voorwerpen en ontwerpen kopen die door andere spelers zijn gemaakt. Dit onderdeel is ontzettend uitgebreid, zodat je precies de look kan creëren die je zelf wil. In de game zelf heeft het alleen weinig nut, tijdens schietgevechten heb je nu eenmaal weinig tijd om iemands uiterlijk te bewonderen.

APB: Reloaded is uitdagend, en als beginnende speler zul je eerst aardig wat keren doodgaan voor je het wat onder de knie hebt. Als je je hier eenmaal doorheen hebt gezet zul je merken dat de game bij vlagen erg leuk is om te doen, zeker wanneer je na goed samenwerken een opdracht weet te volbrengen of wanneer je met meerdere auto’s een achtervolging door de stad aan het doen bent terwijl de passagiers uit het raam hangen om te schieten. Dit soort momenten zijn alleen te zeldzaam, waardoor de problemen van de game wat gaan opvallen. De missies zijn enorm eentonig en hadden beter ontworpen kunnen zijn. Als het verdedigende team de tijd heeft zich in te graven is het soms nagenoeg onmogelijk ze weg te krijgen, en wordt de strijd vrij ongebalanceerd. Controls zijn soms ook wat houterig, zo werkt het links of rechts leunen niet echt soepel. Daarbij is de stad weliswaar gevuld met NPC’s, maar deze bestaan alleen als doelwitten om beroofd te worden. Van een levende stad is weinig sprake.
De game is free to play, met de mogelijkheid om te betalen voor extra’s. Met het in-game geld dat je verdient kan je wapens niet kopen, maar enkel voor tien dagen huren. Permanente wapens zijn enkel te koop in de Armas Marketplace, waar je met echt geld moet betalen. Hier zijn wapens te huur voor dertig dagen of meer, of permanent te koop. Met de laatste optie kosten wapens al snel twintig euro per stuk. Betalen voor wapens geeft je een voordeel boven niet-betalende spelers, hoewel je met de normale wapens ook een eind kan komen. Je moet alleen een stuk langer werken om ze vrij te spelen. Ook kan je in deze winkel een maand premiumtoegang kopen voor ongeveer tien euro, waardoor je een bonus krijgt op je inkomsten, sneller levelt bij je contacten en twintig procent korting krijgt in de Armas Marketplace. Premium versnelt het unlocken van nieuwe wapens dus aanzienlijk. Bij de winkelversie van Iceberg Interactive komt een maand premiumtoegang, een premium auto en handpistool voor alle personages op het account en vijfhonderd credits om in de Marketplace uit te geven; wie deze versie binnen dertig dagen na de release date activeert krijgt ook nog de keuze uit vier permanente wapens. Een nieuwe speler of iemand die al een tijdje een gratis account heeft maakt met deze versie dus meteen een stap voorwaarts.
Grafisch gezien is de game niet van een al te hoog niveau, de graphics kunnen er goed mee door maar zullen je nooit versteld laten staan. De verschillende districten hebben elk wel hun eigen uiterlijk, maar ogen tegelijkertijd allemaal erg grauw. De meeste kleur in de straten komt van de spelers die de moeite hebben genomen om zichzelf er uniek uit te laten zien. Voor geluidseffecten geldt hetzelfde: omgevings- en wapengeluiden volstaan wel, maar zijn absoluut niet bijzonder. Pluspunt is wel de brede soundtrack in meerdere muziekstijlen die je in de auto’s kan draaien, en de mogelijheid om je eigen muziek te gebruiken in de game.

APB: Reloaded heeft een leuk concept, maar een matige uitwerking. Leuke momenten worden afgewisseld door eentonige missies en ongebalanceerde gevechten. Hierdoor wordt de game nooit een hoogvlieger. Voor wie het concept toch interessant lijkt, om de aanschafprijs hoef je het niet te laten.
|
Pagina:
1
|
2
|
Beoordeling
Gameplay |
63 |
Sound |
66 |
Graphics |
60 |
Replay |
63 |
APB Reloaded maakt door eentonigheid helaas niet alle beloftes waar.
|
63 |
|
|
|
11:54 Packshot Sunday - Deel 27
11:11 Achievements Mass Effect 3
|
Reacties (3) |
|
Pagina:
1
|
|
SUD Bond 007
op 05-02-2012 om 11:57
[Niv: 2 / Exp: 104]
|
Niets voor de mensen die al het spel gekocht hadden vroeger?
|
|
Boogieboyz
op 05-02-2012 om 13:06
[Niv: 303 / Exp: 15154]
|
Zoals ik, weg 45 euro. Maar ik wil het spel nog zeker wel een tweede kans geven, het is gewoon jammer hoe het is gelopen. Want aan de game lag het niet, Unreal 3 engine, vette artwork (nog steeds) en meesterlijke muziek: http://www.youtube.com/watch?v=5oBST8h21rs
Goed iig dat het spel nu een tweede kans krijgt, want dat verdient ie zeker.
|
|
eehbiertje
op 06-02-2012 om 23:35
[Niv: 76 / Exp: 3825]
|
trailers en alles ziet er tof uit de game zelf vind ik vies tegenvallen..
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|