In 2022 werd een eerste artwork gedeeld van The Last of Us Online, en zoals de naam al zegt was het de bedoeling om het universum verder uit te breiden middels een multiplayer project. Zo ver kwam het echter niet.
Na meerdere geruchten over problemen rondom de ontwikkeling werd eind 2023 bekendgemaakt dat The Last of Us Online geannuleerd was. Het deed Vinit Argawalm, die betrokken was bij meerdere projecten van Naughty Dog en ook werkzaam was aan The Last of Us Online, besluiten om de studio te verlaten.
Naar nu blijkt was het werken aan een online game hem goed bevallen, hij heeft namelijk zijn eigen studio opgezet met het doel om aan een filmische multiplayer game te werken. In een interview met GameSpark laat hij weten:
quote: "Mijn belangrijkste games waren Uncharted 4: A Thief's End, Uncharted: The Lost Legacy en The Last of Us: Part 2 en ik werkte aan zowel de multiplayer als de singleplayer. Een groot deel van wat me inspireerde om onafhankelijk te gaan, was het zien van de potentie om de specialiteit van Naughty Dog, filmische actie, te combineren met multiplayer."
De onafhankelijke studio is opgezet in Japan, samen met creative director Joe Pettinati. Hoewel ze nu al kunnen vertellen dat het gaat om een multiplayer game willen ze verder nog weinig los laten. Momenteel zijn ze in contact met diverse partners, en in de toekomst zullen ze meer laten weten.
|