Steeds vaker zien we games downloadable content krijgen, bijvoorbeeld om het verhaal van de hoofdgame verder uit te breiden. Voor Death Stranding 2: On The Beach zal dit niet het geval zijn.
Hideo Kojima heeft in een interview met Indie Wire aangegeven dat hij geen uitbreidingen of downloadable content uit wil brengen omdat deze het verhaal zou kunnen veranderen. Hij benadrukt juist dat de narratieve elementen behouden moeten blijven binnen de oorspronkelijke context. Een ander argument waarom hij geen downloadable content wil maken is omdat ze verhinderen dat een project als voltooid kan worden beschouwd.
Als voorbeeld om zijn punt te onderstrepen verwijst hij naar latere wijzigingen die Georg Lucas aanbracht binnen de Star Wars-trilogie. Hij wil dit voorbeeld niet volgen en in plaats van verhalende content werkt hij liever aan kleinere aanpassingen, denk aan verbeteringen van de gebruikersinterface, het verhelpen van technische bugs, of een betere toegankelijkheid.
Kojima geeft aan spelersstatistieken bij te houden zodat hij gerichte optimalisaties in de gameplay door kan voeren, zonder de sfeer en verhaalkaders te veranderen.
|