Het is opvallend hoe het ontwikkelproces verliep voor een titel die zichzelf I Am Alive noemt. Na enkele jaren van onzekerheid leren we de laatste tijd dan eindelijk meer over de game.
Het project begon bij ontwikkelaar Darkwork, echter vernamen we na de eerste trailer in juli 2008 nog maar weinig van de game. Achter de schermen gebeurde er echter veel, zo werd Ubisoft Shanghai ingeschakeld om de ontwikkeling over te nemen en ze besloten hierbij om geheel opnieuw te beginnen.
Aurelian Plalasse van Ubisoft Shanghai legt uit dat er eerst een CG trailer was op het moment dat de game in 2010 bij de studio binnen kwam. Ze besloten hiero pmeteen enkele wijzigingen aan te brengen, zo werd het niet langer een retail game, maar zou deze als download worden aangeboden. Tevens werd besloten om de game meer realistisch te maken dan bij Darkwork de bedoeling was.
quote: "We started from scratch, but with the same pitch. I don't want to take the point of view that our game's better [than Darkworks'] - but first of all it was a CG, so everything was possible, and it wasn't real gameplay. But we liked the pitch, and we liked the way it felt."
I Am Alive staat gepland voor een Xbox Live Arcade en PlayStation Network release in de winter, een precieze releasedatum ontbreekt echter nog. Hieronder enkele nieuwe beelden van de game.






|