Wanneer een game een sequel krijgt moet deze aan enkele eisen voldoen, zo moet nummer twee vooral 'grootser' zijn in verschillende opzichten. Gearbox begrijpt dit en past dit in ieder geval op één gebied toe in Borderlands 2.
Art Director Jeramy Cooke geeft tijdens het PAX evenement aan dat de sequel één derde groter zal zijn dan het origineel. Exploratie binnen de wereld is hierbij volgens Cooke van een groot belang en dus zal de mini-map altijd zichtbaar zijn, zodat spelers niet verdwalen in hun ervaring.
Op dit moment is de ontwikkelaar vooral bezig om de game een naadloze ervaring te geven waarbij ieder gebied op een logische wijze aan elkaar gekoppeld is. Als voorbeeld noemt hij de top van een berg, wanneer je hier als speler op staat moet je als speler in het zuiden de woestijnen kunnen zien, terwijl je in het noorden de bevroren delen kunt aanschouwen. Dit voorbeeld noemt hij niet voor niets, Borderlands 2 moet namelijk diverse omgevingen tonen, denk aan woestijnen, gras, ijs en vulkanen.
Borderlands 2 verschijnt volgend jaar op de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
|