Volgend jaar brengt Nintendo haar nieuwste console op de markt, de Wii U genaamd. De console is met name een poging om meer ontwikkelaars aan te trekken, waaronder we ook Gearbox kunnen rekenen.
Bij de E3 leerden we dat het bedrijf Aliens: Colonial Marines naar de spelcomputer zal brengen, echter blijkt dat deze beslissing pas vlak voor het evenement gekozen was. Producer Brian Burleson laat in gesprek met Videogamer weten dat het bedrijf de Wii U ontwikkelkit enkele maanden voor de E3 kreeg toegestuurd, dit terwijl de game zelf al enkele jaren in ontwikkeling is.
Burleson legt uit dat de ontwikkeling echter redelijk eenvoudig is, zeker door het gebruik van de Unreal Engine die ze toestaat om een port makkelijk over te brengen. Helaas wil de producer verder geen details geven over de Wii U versie, hij geeft enkel aan dat ze op alle consoles een soortgelijke ervaring willen geven.
quote: "It really sucks to have a game be nerfed on one platform, or missing a feature on one platform. So the goal is always to make we're fully-featured, and that everything is the same experience."
Burleson laat ons voorlopig nog gissen naar alle mogelijkheden die ze in de game implementeren, in de toekomst treden ze echter zelf naar buiten om details vrij te geven.
|