Na Final Fantasy XIII ontwikkelt Square-Enix nu Final Fantasy XIII-2 voor PlayStation 3 en Xbox 360. In dit vervolg krijgt Lightning het gezelschap van een nieuwe hoofdrolspeler, terwijl ze de wereld verkent en een nieuw avontuur beleeft.
Asianator
op 12-06-2011 om 10:03
[Niv: 164 / Exp: 8205]
Ziet er adembenemend mooi uit!
Berserk
op 12-06-2011 om 10:09
[Niv: 148 / Exp: 7420]
Een paar dubbele screens he?
Ziet er mooi uit maar dat was FFXIII ook, wat een letdown was dat zeg. Ik hoop dat ze hun lessen getrokken hebben en wat meer focussen op dorpen die je kan bezoeken en met NPC's praten enzo
Gewijzigd door Berserk op 12-06-2011 om 10:09
dantekloon
op 12-06-2011 om 11:00
[Niv: 189 / Exp: 9429]
Wat is de Japanse release datum, December 2011 neem ik aan.
Gelijk importeren die handel.
Was ook niet echt gecharmeerd van XIII, het battle systeem was best goed, maar heb het na een paar uur opgegeven vanwege het compleet eendimensionale leveldesign.
dantekloon
op 12-06-2011 om 11:10
[Niv: 189 / Exp: 9429]
Mensen die FFXIII kochten omdat ze de serie best cool vinden en FFXIII NIET uitspelen, zijn zwak en stom omdat ze dan ook nog eens wachten op FFXIII-2, als je FFXIII niet hebt uitgespeeld(of je vind het te moeilijk) speel je FFXIII-2 ook niet uit.
Gast (62.238.36.xxx)
op 12-06-2011 om 11:21
Ik vond XIII ook best vermakelijk hoor, maar nu moeten er wel towns, open werelden etc. in zitten
Gast (118.11.255.xxx)
op 12-06-2011 om 11:36
Volgens een preview op RPGfan zal dit deel veel opener zijn en zijn er nu steden met NPC's. Dat klinkt toch wel veelbelovend.
Gast (62.193.225.xxx)
op 12-06-2011 om 11:43
@Gast (118.11.255.xxx)
Steden? No way, volgens SE zou dat 7 jaar duren om te maken, dus sorry geen towns. Of je wilt wachten tot 2020.
Gast (94.210.241.xxx)
op 12-06-2011 om 11:49
Gast (62.193.225.xxx) wie zegt dat deze titel niet stiekem eerder al in ontwikkeling was?
Gast (83.84.52.xxx)
op 12-06-2011 om 14:22
als er steden/dorpjes vriendelijk npcs, minigames en VEEEEL sidequests (die meer zijn dan: "kill die monster(s)" )
Dan kan dit nog leuk worden. Alhoewel de meeste characters al verpest zijn.
Gast (118.11.255.xxx)
op 12-06-2011 om 14:53
@Gast (62.193.225.xxx)
Misschien eerst even het artikel lezen? Ze zijn toch echt vrij duidelijk:
"For those who missed out on the touches of having an open world full of NPCs in XIII, there's some good news in store for you. Not only will the environments be more exploratory, but NPCs fill out the cities. Not only will NPCs interact with you as you walk past them, but there are also special ones with speech bubbles that you can specifically interact with for deeper insight into the world. There's also a greater emphasis on exploration as many towns and environments will have secrets for you to uncover."
Bovendien hebben ze waarschijnlijk veel materiaal wat ze voor FFXIII gemaakt hadden maar niet gebruikt hadden voor dit deel gebruikt.
Ik weet nog dat Square zei dat ze van alle content die ze gemaakt hadden voor FFXIII maar die niet in dat deel gekomen was een spel op zich konden maken. Het zal me niets verbazen als heel veel zoniet al die content in dit deel gepropt zit. Maar weten doen we het toch niet.
Normaal zouden steden misschien lang duren, maar dit is een vervolg. De formule en een verhaaluitgangspunt hebben ze al. Gewoon hergebruiken en aanpassen waar nodig is, dan kan je je 2 jaar op steden ed focussen.
dantekloon
op 12-06-2011 om 20:54
[Niv: 189 / Exp: 9429]
Hoezo moet Square Enix met Final Fantasy XIII nou zo lang moeten gaan werken om steden te bouwen.
Kijk naar die grote stad waar je zo door heen loopt met FFXIII, als ze daar nou meer mee gingen doen zoals met NPCs praten en shopping en minigames.
Maar games als Tales of Vesperia//Tales of Graces F//Star Ocean 4//Resonance of Fate steden enzo zien er ook donder mooi en groot uit, daar werken ze toch ook niet lang aan.
De grootste stad in een game dat ik ken is toch Midgar van Final Fantasy VII.